צפו: צרפת אלופת העולם אחרי 2:4 על קרואטיה

צרפת אלופת העולם
צרפת אלופת העולם | Gettyimages

בתום אחד הגמרים המהנים בתולדות המונדיאל, החבורה של דשאן החזירה את התואר לפאריס 20 שנה אחרי הזכייה הקודמת. מנדז'וקיץ' (עצמי 19, 69) גריזמן (39), פרישיץ' (29) פוגבה (49), ואמבפה (65) כבשו בלי רגע מנוחה

(גודל טקסט)

למונדיאל מטרוף מגיע גמר מטורף. וגמר מטורף זה מה שקיבלנו. צרפת וקרואטיה נפגשו היום (ראשון) למשחק ההכתרה של אחת מהשתיים בתור אלופת העולם, ובתום 90 הדקות היתה זו צרפת שזכתה בתואר לאחר 2:4 נהדר שייזכר לעוד שנים רבות כאחד מגמרי המונדיאלים המהנים והקצביים ביותר שנראו פה.

באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>

הקרואטים באו בגישה של "אין לנו מה להפסיד". גישה מוצדקת. אחרי הכל, איש בכלל לא ציפה שהם יגיעו כל כך רחוק. עם גמר ראשון בהיסטוריה של המדינה הקטנה, עצם ההעפלה היתה הישג – למרות שהנבחרת מורכבת מלא מעט כוכבים ברמה הגבוהה ביותר. מודריץ', ראקיטיץ', מנדז'וקיץ' ורביץ' נלחמו כל רגע על הדשא, היו מסוכנים וברוב הזמן גם שלטו יותר מאשר הצרפתים. אבל דברים פשוט לא הסתדרו לכיוונם.

קודם כל, בדקה ה-19 מנדז'וקיץ' כבש שער עצמי. גריזמן הגביה לתוך הרחבה, ודווקא הראש של החלוץ הקרואטי היה זה שפגש את הכדור וכיוון אותו לרשת. טוב נו, זה לא מה שיכניע את הנבחרת הקשוחה. הם יצאו לתקוף ללא הפסקה עד שבדקה ה-29 פרישיץ' קיבל כדור מלוברן, עבר שחקן וירה פצצה ישירות לשער של לוריס שלא יכול היה לעשות כלום. זה היה אמור להיות רגע המהפך של קרואטיה, שכאמור שלטה במשחק יותר, אבל שוב נקלעה לחוסר מזל אומלל ולקראת סיום המנחצית פרישיץ' נגע ביד בתוך הרחבה לאחר כדור קרן. השופט התלבט, התייעץ עם ה-VAR ולבסוף החליט להעניק פנדל לצרפת. כמובן שגריזמן ניצל אותו וכבש את שערו הרביעי בטורניר.

נו בסדר, מ-1:2 עוד אפשר לחזור, נכון? נכון, אלא שבמחצית השנייה, ושוב בניגוד למהלך המשחק, ההגנה הקרואטית נרדמה ואיפשרה לאמבפה לחדור לרחבה כרצונו. בפעם הראשונה זה נגמר בעצירה של סובאשיץ', אבל בפעם השנייה הכדור הגיע לפוגבה שבעט חזק מרחוק ופנימה, ובשלישית זה כבר היה אמבפה בעצמו שהעלה את הצרפתים ל-1:4 חד משמעי. עוד לא הספקנו להתאושש, וכבר בצד השני טעות איומה של לוריס נתנה למנדז'וקיץ' הזדמנות לכפר על הנגיעה ההיא ביד. וא כמובן ניצל אותה והחזיר מעט תקווה לקרואטים עם 2:4. זה לא עזר, למרבה צערם של הבלקנים ולמרבה שמחתם של הצרפתים.

פוגבה חוגג בסיום. אחד המצטיינים במונדיאל (Gettyimage)
פוגבה חוגג בסיום. אחד המצטיינים במונדיאל (Gettyimage)

20 שנה עברו מאז הזכייה האחרונה, והראשונה בעצם, של צרפת בגביע העולם. אז הובילו אותה זינדין זידאן והקפטן דידייה דשאן. דשאן הוא היום המאמן שלקח רשימה של שמות מוכבדים והצליח לעשות איתם מה שאף מאמן אחר לא הצליח לעשות עם שורת כוכבים: לנצח. זידאן אולי יהיה =המאמן הבא. מי יודע.

הרכבים
צרפת:
הוגו לוריס, לוקאס הרננדז, סמואל אומטיטי, רפאל וראן, בנז'מן פבאר, אנגולו קאנטה (סטיבן אנזונזי 54), פול פוגבה, בלז מאטוידי (קורנטן טוליסו 73), אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה, אוליבייה ז'ירו (נביל פקיר 81).

קרואטיה: דניאל סובאשיץ', דיאן לוברן, איבן סטריניץ' (מרקו פיאצה 81), דומאגוי וידה, שימה ורסאליקו, מרסלו ברוזוביץ', איבן ראקיטיץ', לוקה מודריץ', איבן פרישיץ', אנטה רביץ' (אנדריי קרמאריץ' 71), איבן פרישיץ', מריו מנדז'וקיץ'.


פיליפ לאם שהניף את גביע העולם ב-2014 נפרד ממנו לפני הגמר במוסקבה (Gettyimages)

מהלך המשחק

דקה 1: גמר מונדיאל 2018 ברוסיה יצא לדרך, מי תניף את גביע העולם?


גמר המונדיאל יצא לדרך במוסקבה (Gettyimages)

דקה 4: קרואטיה פתחה טוב יותר והיא ראשונה לכל כדור, אבל וראן ואומטיטי הצליחו לנקות את הניסיונות עוד לפני שהם הפכו למצבים של ממש.

דקה 14: הלחץ הקרואטי נמשך. פרישיץ' פרץ משמאל והעביר כדור רוחב, אך אומטיטי שוב היה במקום והרחקי ברגע האחרון.


מנדז'וקיץ' לפני פוגבה. הקרואטים ראשונים לכל כדור (Gettyimages)

דקה 19, צרפת עלתה ל-0:1 בניגוד גמר למהלך המשחק: כדור חופשי חד וחזק של גריזמן מצא דווקא את ראשו של מנדז'וקיץ שהחליק לרשת של סובאשיץ' והבקיע שער עצמי אומלל. הקרואטים ספגו כבר חמישה שערים ממצבים נייחים במונדיאל.


החליק לשער שלו. מנדז'וקיץ' (Gettyimages)

דקה 29, קרואטיה השוותה ל-1:1: כדור חופשי של מודריץ' הגיע בסופו של דבר ללוברן שמצא את פרישיץ' שעבר שחקן וירה ברגל שמאל כדור אדיר לרשת של הוגו לוריס. הקהל הקרואטי בטירוף ביציעים.

דקה 39, 1:2 לנבחרת צרפת: כדור קרן של הצרפתים נגע בידו של פרישיץ'. השופט, שלא ראה את הנגיעה, הורה לכדור עונשין מ-11 מטר לאחר שנעזר במערכת ה-VAR ובחן את המקרה במשך דקות ארוכות. גריזמן ניגש לבעיטה ודייק בקלילות מהנקודה הלבנה עם שערו הרביעי בטורניר והשלישי מ-11 מטר.

גריזמן חוגג את הרביעי שלו במונדיאל ברוסיה (Gettyimages)

דקה 49: קרואטיה פתחה את המחצית השנייה בלשבת על השער של צרפת. אנטה רביץ' הגיע לאחד על אחד מול לוריס, שיצא היטב והרחיק.

דקה 52: אמבפה פרץ מצד ימין והצליח להגיע עד הרחבה, אבל נעצר על ידי סובאשיץ'.

פוגבה חוגג עם חבריו (Gettyimages)
פוגבה חוגג עם חבריו (Gettyimages)

דקה 59, 1:3: עוד פריצה של של אמבפה הסתיימה בהורדת כדור של גריזמן לפוגבה, שבעט מ-16 מ' פנימה.

דקה 65, 1:4: אמבפה שחרר כדור נהדר מ-20 מטרים ישירות לרשת. מזה לא בטוח שקרואטיה תצליח לחזור.

מנדז'וקיץ' חוגג מול לוריס המאוכזב. (Gettyimages)
מנדז'וקיץ' חוגג מול לוריס המאוכזב. (Gettyimages)

דקה 69, 2:4: קרואטיה לא אמרה נואש! ההגנה הצרפתית גלגלה את הכדור ללוריס, שהתבלבל כשמנדז'וקיץ' התקרב אךליו ובעט באומללות היישר לרגל של הקרואטי, שאמר תודה וצמצם בקלות.

דקה 95: שריקת הסיום! נבחרת צרפת אלופת העולם!

הקרואטים המאוכזבים מודים לקהל בג'נטלמניות (Gettyimages)
הקרואטים המאוכזבים מודים לקהל בג'נטלמניות (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי