למרות שסיים כמלך השערים, קיין לא מרוצה: באנו כדי לזכות

הארי קיין
הארי קיין | AFP

נבחרת אנגליה יוצאת ברגשות מעורבים מהמונדיאל. לאחר טורניר מוצלח בו הנבחרת העפילה לשלב חצי הגמר, שני ההפסדים הרצופים גררו ביקורות בממלכה: "אם אנגליה רוצה לזכות ביורו, חייבים למצוא שחקנים טובים יותר"

(גודל טקסט)
אכזבה באנגליה לאחר ההפסד אתמול (שבת) נגד נבחרת בלגיה במשחק על המקום השלישי. האכזבה הגדולה היא בעיקר מיכולתו של הארי קיין שלא מצא את הרשת בשלושת המשחקים האחרונים. "סאנדיי סטאר" היה מבין העיתונים הבודדים שהקדישו את השער לנבחרת אנגליה וניתן להבין באופן רשמי שהאופוריה נגמרה סופית. תחת הכותרת "עולם חדש ואמיץ" כתב העיתון שקיין מאוכזב מהמקום הרביעי. העיתון "מייל און סאנדיי" עקץ את החלוץ: "תתעודד לפחות תזכה היום בתואר מלך השערים". פרשן ה"סאן" ניל אשטון הודה: "אם אנגליה רוצה לזכות ביורו 2020 היא חייבת למצוא שחקנים טובים יותר".



באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם 
ממש כאן >


קיין התעקש שהמקום הרביעי והזכייה בתואר מלך השערים לא מספיקים עבורו: "אמרתי לפני הטורניר שאנחנו באים לכל תחרות כדי לזכות בה. המשחק נגד בלגיה הראה שיש מקום לשיפור. אנחנו עדיין מתקדמים ובכל משחק מראים שיפור כלשהו. עכשיו כולנו רוצים לנוח ולהתכונן לעונה הבאה". נתון מעניין על קיין הוא שהחלוץ האנגלי כבש שישה שערים משש בעיטות למסגרת, אבל בארבעת המשחקים לאחר מכן רשם רק בעיטה אחת למסגרת.


הארי מגווייר הודה: "החמצנו הזדמנות אדירה להגיע לגמר המונדיאל. יש אנשים שאומרים שלא נגיע למצב כזה שוב. לכן אנחנו מסיימים את המונדיאל ברגשות מעורבים. הרגשנו שהיה לנו מספיק כדי לסיים את החצי גמר בניצחון על קרואטיה ולכן אנחנו מאוכזבים". בלם לסטר חושב שיש כעת לאנגליה סיכוי לזכות ביורו 2020 בגלל ששבעה משחקים בטורניר הקרוב יערכו באנגליה כולל מפגש הגמר. "האוהדים יהיו בטירוף, אנחנו נבחרת צעירה ויש המון פוטנציאל".


הארי מגוויר תגלית המונדיאל לא מתסיר את אכזבתו (AFP)
הארי מגוויר תגלית המונדיאל לא מתסיר את אכזבתו (AFP)


יחד עם זאת גארי נוויל ששימש כפרשן במשחק נגד בלגיה אמר על קיין שהוא לא הזכיר את עצמו במשחקים האחרונים: "מרגע שכבש שישה שערים הוא לא בעט אפילו למסגרת נגד שבדיה והיה חלש בהפסדים נגד קרואטיה ובלגיה. הוא לא הזכיר את עצמו".


Star Sunday sport: Brave new world #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/gPep5EDVJ2

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) 14 ביולי 2018

מנג'ר טוטנהאם, מאוריסיו פוצ'טינו, אמר שהוא גאה בכך שטוטנהאם סיפקה שמונה שחקנים לחצי הגמר ובעיקר לאנגליה: "אלה חדשות טובות שיעשו רק טוב לטוטנהאם. זה אומר שאנחנו עושים כאן עבודה טובה. אני גאה בשחקנים שלי".


גארת' סאות'גייט אמר אחרי המשחק: "סיימנו בין ארבע הראשונות במונדיאל, אבל ברור שאנחנו עדיין לא בין ארבע הטובות בעולם. מה שברור הוא שהפכנו לכוח והצלחנו לצמצם את הפער מהגדולות. היתה לנו חוויה נפלאה ולא יכולתי לבקש יותר מהשחקנים הצעירים שלי. אומרים לי שהדרך שלנו לגמר היתה נוחה יותר ואולי זה נכון, אבל בעבר היו לנו גם כאלה דרכים ולא עשינו איתם כלום. אנחנו צריכים לתת לשחקנים שלנו כבוד".

גראת' סאות'גייט גאה בשחקניו (AFP)
סאות'גייט. גאה בשחקניו (AFP)


"סאנדיי מירור" כתב שההצלחה הכי גדולה של סאות'גייט היתה לאחד את כל המדינה סביב הנבחרת ולגרום לה להתאהב בשלושת האריות והכתיר את ההצלחה של אנגליה "קיץ של אהבה לכדורגל".


ג'ף הרסט מכוכבי אנגליה 1966 שלח לגארת' סאות'גייט מכתב מרגש בו כתב: "איחדת את כל המדינה סביב הנבחרת וגרמת לאנגלים לאהוב שוב כדורגל. הדרך בה אנגליה שיחקה והדרך בה ניהלת את המשחק הרימה את מצב הרוח של כל האומה. גם כאלה שלא היה להם מושג בכדורגל לא הפסיקו לדבר עליו. לספר שלי אין לו מושג בכדורגל והוא לא הפסיק לדבר על זה. עכשיו אסור לנו לבזבז את הרגע. אנגליה חייבת לתת לשחקני הבית שלה יותר הזדמנויות בכדורגל המקומי. הפרמיירליג חייבת לעזור יותר לכשרונות שלנו, ואם ההתאחדות האנגלית מתכוונת למכור את וומבלי היא חייבת להוציא את הכסף בצורה חכמה לתמוך בגידול הצעירים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי