עכשיו זה רשמי: אוזיל הודיע על פרישה מנבחרת גרמניה

מסוט אוזיל
מסוט אוזיל | AFP

הכוכב שזכה עם המנשאפט בגביע העולם ב-2014 החליט לתלות את הנעליים בעקבות הביקורות הרבות שספג: "מרגיש לא רצוי. היחס לו זכיתי מההתאחדות וגורמים נוספים גרם לי להפסיק לרצות להיות חלק מהנבחרת"

(גודל טקסט)
מסוט אוזיל פרסם היום (ראשון) שלוש מכתבים נוקבים בעמוד האינסטגרם ובאחרון שבהם הוא הודיע רשמית על פרישה מנבחרת גרמניה בגיל 29. כוכב ארסנל התייחס בין היתר גם למפגש שלו עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. כזכור, הפגישה בין השניים נערכה בלונדון בחודש מאי ומיד לאחריה הקשר ספג אש ובין היתר נטען שהוא לא נאמן לגרמניה. לאחר שהנבחרת הודחה כבר בשלב הבתים של המונדיאל, הביקורות גברו וכעת הקשר החליט להסביר את עמדתו ואף לתלות את הנעליים.


אוזיל הסביר מדוע החליט לפרוש: "אנשי ההתאחדות, הנבחרת ועוד רבים אחרים גרמו לי לא לרצות ללבוש יותר את המדים של גרמניה. אני חש שאני לא רצוי וחושב שמה שהשגתי עם הנבחרת מאז שהתחלתי ללבוש את מדיה לפני תשע שנים פשוט נשכח כאילו לא היה".


עוד קודם לכן אוזיל פתח את דבריו: "בשבועות האחרונים היה לי זמן להרהר, וזמן לחשוב על האירועים בחודשים האחרונים. כתוצאה מכך, אני רוצה לשתף את מחשבותיי ורגשותיי בנוגע למה שקרה. כמו אנשים רבים, השורשים המשפחתיים שלי מקורם ביותר ממדינה אחת. בעוד אני גדלתי בגרמניה, הרקע של המשפחה שלי מקורו בטורקיה. יש לי שני לבבות, אחד גרמני והשני טורקי. בילדותי אמא שלי תמיד לימדה אותי לכבד ולעולם לא לשכוח מאיפה הגעתי, אלה ערכים שאני חושב עליהם גם כיום".


כוכב ארסל ונבחרת גרמניה הוסיף: "במאי פגשתי את הנשיא ארדואן בלונדון במהלך אירוע צדקה חינוכי. נפגשנו לראשונה ב-2010 אז הוא ואנגלה מרקל צפו יחד במשחק בין גרמניה לטורקיה בברלין. מאז, דרכינו הצטלבו פעמים רבות מסביב לעולם. אני מודע לזה שהתמונה שלנו גרמה למהומה בתקשורת הגרמנית, ולמרות שאנשים מאשימים אותי בשקרים ורמאות, לתמונה לא היו כל מטרות פוליטיות. כפי שאמרתי, אמי מעולם לא נתנה לי לאבד את הקשר שלי לשורשים, למורשת והמסורות המשפחתיות. עבורי תמונה עם הנשיא ארדואן לא הייתה עניין של פולטיקיה או בחירות, אלא כבוד למשרד הגבוה ביותר של המדינה של משפחתי. המקצוע שלי הוא כדורגלן ולא פוליטיקאי והפגישה שלנו לא הייתה בנוגע לאישור שום מדיניות. למעשה, דיברנו על אותו נושא שדיברנו עליו בכל פעם שנפגשנו – כדורגל – מאחר שגם הוא היה כדורגלן בצעירותו.


 

The past couple of weeks have given me time to reflect, and time to think over the events of the last few months. Consequently, I want to share my thoughts and feelings about what has happened.

A post shared by Mesut Özil (@m10_official) on



"למרות שבתקשורת הגרמנית הצטיירה תמונה קצת שונה, האמת הייתה שאם לא הייתי נפגש עם הנשיא זה לא היה מכבד את השורשים של אבותיי, שאני יודע שהיו גאים שאני נמצא במקום שאני בו היום. עבורי זה לא שינה מי היה הנשיא, אלא העבודה שמדובר בנשיא. כבוד למשרד ממשלתי זו השקפה שאני בטוח שגם המלכה וראש הממשלה תרזה מיי חלקו כשאירחו את ארדואן בלונדון. בין אם מדובר בנשיא טורקיה או גרמניה, לא הייתי פועל אחרת. אני מבין שזה אולי קשה להבנה, מאחר שברוב התרבויות קשה להתייחס למנהיג הפוליטי בנפרד ממי שהוא כאדם. אבל במקרה הזה, זה שונה. לא משנה מה היו התוצאות בבחירות הקודמות, או בבחירות שלפניהן, עדיין הייתי מצטלם".


כשעתיים לאחר פרסום המכתב הראשון, קשר ארסנל כתב מכתב נוסף. "שיחקתי בליגות הכי קשות בעולם ובכל מקום קיבלתי מחמאות מחברי לקבוצה. למדתי איך להתייחס למדיה. חלק מוחאים כפיים, חלק מעבירים ביקורת. אני מוכן תמיד לעבוד קשה, אבל לא אסבול שאמצעי תקשורת מאשימים אותי ביכולת לא טובה בגלל בתמונה אחת פשוטה. הם משתמשים בתמונה לאג'נדה הימנית שלהם. הם ביקרו רק את המוצא הטורקי שלי כסיבה לחוסר הצלחה. לא את היכולת שלי או היכולת של הנבחרת. הם חצו את כל הקווים כשניסו להסיט מדינה שלמה נגדי. למה לא דרשו מלותר מתיאוס שיחזיר את התואר קפטן הכבוד שלו בנבחרת כשהוא נפגש עם אישיות מסוימת שנויה במחלוקת. למה נטפלו רק אליי? אלה ערכים מוסריים כפולים".


 

אוזיל המשיך: "הקמתי בית ספר לילדים מהגרים שבאו לגרמניה בבית הספר בו למדתי כדי שיוכלו לשחק כדורגל בסביבה טובה והתכוונתי ללכת עם השותף שלי לשם, אבל כמה ימים לפני כן השותף שלי ביטל את הביקור. האם זה בגלל שאני לא ראוי פתאום להיות שם? בבית הספר שם לומדים הילדים אמרו לי 'אל תבוא' בגלל שהם חוששים מהתקשורת והביקורת עלי בגלל הפגישה עם ארדואן. הם חששו מהמפלגה הימנית בגלזנקירכן שנמצאת בקו עלייה. למדתי בעצמי באותו בית ספר ופתאום הרגשתי שאני לא רצוי שם. הרגשתי בלתי לא רצוי וחסר ערך. בנוסף לכך הייתי בקמפיין עם ספונסור אחר של הנבחרת בו הייתי אמור לקדם קטעי וידאו של הנבחרת הגרמנית, אבל אחרי התמונה עם ארדואן לפתע הוציאו אותי מהקמפיין. הם ביטלו את כל הפעילויות שלי כאילו שיותר זה לא טוב עבורם להיראות בחברתי. מה שאירוני בכל הנושא הוא שמשרד ממשלתי טען שכל הפעילות של החברה הזאת היתה לא חוקית ולמוצרים שלהם אין היתר חוקי ועדיין אותי הוציאו אותי מהפרויקט. מה יש להתאחדות לכדורגל בגרמניה להגיד על כך שהם תמכו בפעילות עיסקית לא חוקית? זה הרבה יותר גרוע מהתמונה שלי עם ארדואן.

"כפי שאמרתי, אם יש לך שותפים הם צריכים לתמוך בך גם במצבים קשים וזה מה שעשו "אדידס" ו"ביג שו". הם היו נאמנים אלי בצורה בלתי רגילה וזה היה מדהים לעבוד איתם. עבדתי עם "ביג שו" במהלך המונדיאל וסייעתי ל-23 ילדים, מימנתי להם ניתוחים שהצילו את חייהם כמו שעשיתי בעבר בברזיל ואפריקה. עבורי זה דבר הכי חשוב בעולם, אבל לעיתונים לא היה מקום פנוי להתייחס לדברים האלה. עבורם אם שורקים לי בוז או אני מצטלם עם נשיא טורקיה זה סיפור יותר עסיסי וחשוב מאשר לממן ניתוחים לילדים ברחבי העולם. גם הם יכולים לתרום לניתוחים כאלה, אבל כמובן שהם לא עושים זאת".
  
 

 

II / III

A post shared by Mesut Özil (@m10_official) on

BREAKING Mesut Ozil announces his retirement from Germany national team https://t.co/veaDp3u7qRpic.twitter.com/3qib9JCa8n

— Mirror Football (@MirrorFootball) 22 ביולי 2018

 

III / III

A post shared by Mesut Özil (@m10_official) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי