נשמר הסטטוס קוו: 1:4 לריאל על סביליה ולברצלונה בלאס פלמאס

כריסטיאנו רונאלדו עם מרקו אסנסיו
כריסטיאנו רונאלדו עם מרקו אסנסיו | צילום: AFP

שתי הקבוצות נשארו צמודות אחת לשנייה כשההכרעה תידחה למחזור האחרון. רונאלדו (צמד), נאצ'ו וקרוס כבשו לבלאנקוס, ניימאר כבש שלושער ולואיס סוארס הוסיף.

(גודל טקסט)
 המחזור ה-37 והלפני אחרון בליגה הספרדית המשיך היום כשבמוקד הסטטוס קוו בקרב על האליפות כשריאל מדריד הביסה 1:4 את סביליה וברצלונה רשמה תוצאה זהה על לאס פלמאס. גורל האליפות ייקבע רק במחזור האחרון, כשביום רביעי ייסעו הבלאנקוס לבלאידוס למשחק ההשלמה מול סלטה ויגו.


ריאל מדריד – סביליה 1:4

זינדין זידאן המשיך ברוטציות בהרכב הבלאנקוס כשמרסלו נשאר מחוץ לסגל, אך נאצ'ו שעלה במקומו דאג להשכיח את חסרונו של המגן הברזילאי כשבדקה העשירית ריאל מדריד קיבלה בעיטה חופשית אחרי עבירה על מרקו אסנסיו. שחקני סביליה התעסקו בדיבורים עם השופט ולא אירגנו את החומה, והמגן הספרדי ניצל את הבלאגן כדי לבעוט לשער של סרחיו ריקו שלא היה מוכן כדי להעלות את הבלאנקוס ל-0:1. בדקה ה-23 מתפרצת של הבלאנקוס הגיע לחאמס רודריגס שנהדף על ידי ריקו, אך רונאלדו היה במקום כדי להכפיל את היתרון לכבוש את שערו ה-400 במדי ריאל מדריד.




נאצ'ו. השכיח את מרסלו עם שער ובישול (AFP)


האנדלוסים לא ויתרו והגיעו להזדמנויות שהציל קיילור נאבאס, ורק בדקה ה-48 בעיטה של סטבן יובטיץ' הכניעה את השוער הקוסטה ריקני כדי לצמק ל-2:1 ולהפיח תקוות בלב האורחים, אבל בדקה ה-80 אסנסיו שלח כדור לטוני קרוס שהעביר לרונאלדו, שבנגיעה ירה כדור מסובב לפינה העליונה של ריקו בדרך ל-1:3. ארבע דקות אחר כך שוב מהלך שהתחיל באסנסיו הגיע לנאצ'ו שפרץ בשמאל שהעביר רוחב לקרוס, שהתכבד בשער מתוך הרחבה וחתם את המשחק ב-1:4.


כאמור, ביום רביעי ייצאו זידאן ושחקניו לבלאידוס למשחק ההשלמה מול סלטה ויגו לפני מחזור הסיום נגד מלאגה, כשסביליה איבדה את הסיכוי לסיים במקום השלישי אך גם לא תאבד את המקום הרביעי לויאריאל ותארח במחזור הבא למשחק חסר חשיבות את אוסאסונה שהבטיחה מזמן את ירידתה לליגה השנייה.

לאס פלמאס – ברצלונה 4:1

ללא ג'רארד פיקה הפצוע וסרג'י רוברטו המורחק, לואיס אנריקה עלה בהגנת טלאים אך ראה את שחקניו משיגים ניצחון משכנע בגראן קנאריה שהשאיר אותם בקרב על האליפות. בדקה ה-25 מתפרצת של הבלאוגרנה הסתיימה אצל לואיס סוארס שהעביר בתוך הרחבה לניימאר שכבש את ה-0:1 משער ריק, ושתי דקות אחר כך האורוגוואי קיבל כדור עומק ברחבה והקפיץ מעל חאבי ואראס בדרך ל-0:2.




שלושער בקרב על האליפות. ניימאר (Gettyimages)


ביגאס עוד הספיק לצמק ל-2:1 אחרי כדור רוחב נהדר מימין של קווין-פרינס בואטנג, אבל ארבע דקות אחר כך איבן ראקיטיץ' הגביה מימין לתוך הרחבה וניימאר השלים צמד כדי להעלות את הקטאלונים שוב ליתרון בין שני שערים, רק כדי להשלים שלושער החוץ הראשון שלו במדי הבלאוגרנה בדקה ה-71 אחרי כדור עומק של ג'ורדי אלבה ולקבוע 1:4.


בטיס – אתלטיקו מדריד 1:1
הקולצ'ונרוס סיימו את העונה בהדחה מהאלופות ואולי יוכלו להתנחם בכך שעונה הבאה ישחקו בשלב הבתים של המפעל אחרי שהבטיחו את המקום השלישי . דני סבאיוס נתן יתרון לאנדלוסים שהתאוששו מעט מפיטורי ויקטור סאנצ'ס ואחרי התבוסה ללגאנס עלו ליתרון. בדקה ה-66 סאול בישל לסטפן סאביץ' את השוויון.


דפורטיבו אלאבס – סלטה ויגו 1:3
רגע לפני משחק ההשלמה מול ריאל מדריד ביום רביעי, התכולים רשמו משחק שמיני ברציפות ללא ניצחון נגד הבאסקים שרשמו ניצחון במשחקם האחרון בבית. קבוצתו של מאוריסיו פלגריני עלתה ליתרון כבר אחרי חמש דקות אחרי שמאנו גארסיה ניצל טעות בהגנה כדי לכבוש את ה-0:1, כשזוהיר פדאל (18) ודייברסון (37) הורידו אותה למחצית ביתרון של 0:3. יאגו אספאס צימק מהנקודה הלבנה בדקה ה-78, אך לא הצליח למנוע את הניצחון של אלאבס.


אייבאר – ספורטינג חיחון 1:0
למרות הניצחון, חיחון השלימה את תמונת היורדות בעקבות מאזן שערים פנימי במפגשים מול לה קורוניה, שרחוקה ממנה שלוש נקודות. מואי גומס שלח כדור עומק לבורגי בדקה ה-32 שמתוך הרחבה בעט את ה-0:1 לפינה הרחוקה, שבסופו של דבר לא עזר יותר מדי לקבוצתו. כובש השער אגב לא ירד לליגה השנייה ויחזור לריאל מדריד ממנה הושאל, למרות שלא צפוי להיות חלק מהקבוצה של זידאן בעונה הבאה.


תוצאות נוספות
אתלטיק בילבאו – לגאנס 1:1
(אריץ אדוריס 14/ אלכסנדר סימנובסקי 61)


ויאריאל – דפורטיבו לה קורוניה 0:0


ריאל סוסיאדד – מלאגה 2:2
(צ'אבי פרייטו 31, יון באוטיסטה/ לואיס הרננדס 45, רסיו 75)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי