הצעד החכם בקריירה: על חזרתו של פלקאו למונאקו

רדאמל פלקאו
רדאמל פלקאו | Gettyimages

"אל טיגרה" התקשה להתאושש מהפציעות ונכשל ביונייטד ובצ'לסי, שב לנסיכות והכל השתנה. המספרים והמצב בטבלה מרמזים שזה יסתיים באליפות והערב יגיע המבחן מול ההגנה של יובנטוס

(גודל טקסט)
 מונאקו היא הקבוצה הכי לוהטת בכדורגל האירופי, לפחות אם מביטים בצעירים שיש לה. כבר עכשיו ברור שבקיץ הקרוב ינסו כל הגדולות להחתים את כוכביה, וגם אם הכוונה של הקבוצה מהנסיכות הקטנה היא להשאיר את כולם, יהיה לה קשה לעמוד בלחצים ובסכומים שיוצעו לה. אלא ששחקן אחד כנראה לא יהיה מבוקש, על אף שיש לו חלק גדול בהצלחה העונה – רדאמל פלקאו.


החלוץ הקולומביאני כבש 45 שערים ב-60 משחקים בגביעי אירופה עם קצב של 0.9 שערים למשחק – הכי טוב באירופה – כל זה אחרי שרבים הספידו אותו בעקבות הפציעה הקשה לפני מונדיאל 2014, הניתוח, וניסיון הקאמבק הכושל במנצ'סטר יונייטד ובצ'לסי. רק כשחזר למונאקו מצא פלקאו את השלווה ובעיקר את היכולת שנראתה כאילו אבדה לו.


 
עם המספרים קשה להתווכח: הוא שיחק 2,522 דקות בכל המסגרות במדי הקבוצה העונה, ולמרות פציעה נוספת שעבר העונה, כבש רק ב-2017 13 שערים ב-20 משחקים בכל המסגרות. בליגה הוא הבקיע העונה 19 שערים (24 בכל המסגרות) לעומת קיליאן אמפבה עם 14 בליגה, מה שהופך אותו למלך השערים של הקבוצה.


"מצאתי את השלווה שלי ואת היכולת במונאקו. אני רוצה להאריך את החוזה שלי בקבוצה לעוד כמה שנים", הוא הודיע כשנזכר בתקופה האומללה שעבר בצ'לסי בשנה שעברה תחת ז'וזה מוריניו, "זו הייתה השנה הכי גרועה שלי בכדורגל. כבר בינואר ידעתי שלא אשאר בקבוצה".



"אל טיגרה" המתוסכל בימיו בצ'לסי (Gettyimages)


ההחלטה של פלקאו לחזור למונאקו הייתה הצעד הכי חכם בקריירה. המאמן ז'ארדים שכנע אותו שהוא יחזיר אותו ליכולת משנים עברו ושזה שווה גם עם לוקחים בחשבון קיצוץ של 50 אחוז במשכורת. "מהאימון הראשון הרגשתי טוב וראיתי שיש למונאקו שחקנים ברמה גבוהה מאוד וצעירים מוכשרים. לא היו לי זיכרונות טובים ממונאקו בגלל הפציעה, אבל ברגע שהמועדון נתן לי הזדמנות חוזרת לא חשבתי פעמיים. הייתי צריך דקות משחק כדי לחזור לביטחון שלי. החוויה שלי באנגליה לא הייתה נעימה, אבל אני טיפוס אופטימי שחושב קדימה", הסביר.


לדברי פלקאו, הפציעה הקשה שעבר במשחק גביע בצרפת מול קבוצת חובבים, שגררה אחריה ניתוח קשה, נמצאת כבר מאחוריו. "זה ניצחון גדול בחיים. זה לימד אותי שהכל יכול לקרות לך, אבל אף פעם לא חשבתי שאני לא מסוגל לחזור לרמות הכי גבוהות. גם אחרים חשבו כך. ברגע שאתה חושב את זה על עצמך הקריירה שלך נגמרה. היה חסר לי רק לחזור למגרש, למשחקים, לתחרויות, להרגיש שוב את הכדור. אפשר לומר שחזרתי מהמתים".



פלקאו. "אפשר לומר שחזרתי מהמתים" (Gettyimages)


"אל טיגרה" מקווה שמול יובנטוס יגיע עוד שיא בקריירה שלו העונה. הוא כבר כבש צמד בהפסד 5:3 למנצ'סטר סיטי באתיחאד, ובניצחון 0:3 במשחק הצמרת בצרפת מול ניס. בכלל, העונה יש לו שישה צמדים בכל המסגרות ושלושער בליגה ב-0:4 על בורדו. שלוש פעמים הוא סירב בשנתיים האחרונות לעבור לליגה הסינית, כאשר המסר שלו הוא: "עשיתי את הצעד הכי נכון שנשארתי פה, כי אנחנו חווים עונה חלומית וקרובים להישגים שאיש לא חלם עליהם".


אחד מהשחקנים שפלקאו חנך בקבוצה הוא ילד הפלא קיליאן אמבפה, שהפך לחלוץ הכי חם באירופה ושופע מחמאות לבן זוגו בן ה-31. אמבפה אמר שהחונך המושלם שלו הוא פלקאו ובראיון לאתר של אופ"א אמר על הקולומביאני: "אני השחקן הכי בר מזל בקבוצה, כי יש לי את המזל לשחק לצדו של אחד החלוצים הכי גדולים באירופה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי