פספוס שלא מפספס: קלאודיו קשרו הוא האיום המשמעותי על באר שבע

קלאודיו קשרו. לודוגוריץ
קלאודיו קשרו. לודוגוריץ | אתר רשמי

חלוץ לודוגורץ לא הפסיק לכבוש בכל קבוצה בה שיחק, אבל תמיד שמע שהקריירה שלו הייתה יכולה לקחת אותו גבוה יותר. ב-20:00 (ספורט1 HD) הוא פוגש את ההגנה המקרטעת של ברק בכר

קבוצות: לודוגורץ
(גודל טקסט)

קלאודיו קשרו החלוץ בן ה-30 של לודוגורץ הוא הסיבה העיקרית שאלופת בולגריה נמנעה מהדחה סנסציונית בשלב מוקדם. בגומלין מול ז'לגיריס וילנה הוא היה השחקן מספר אחת במגרש. "למזלה של לודוגורץ היה לה את קשרו ואת שוער ז'לגיריס שהיה גרוע", נכתב בבולגריה אחרי שצמד של החלוץ עזר למחוק פיגור 2:1 מהמשחק הראשון ושער חובה נוסף מהמשחק ברזגארד. קשרו הוא האיום המרכזי על הגנת הפועל באר שבע. מכונת שערים אמיתית, אבל גם שחקן מפוספס שלא הגיע לאן שהיה אמור להגיע.

קשרו הוא סיפור של פספוס. הוא שיחק 10 שנים בליגה הצרפתית כולל עונה אחת בקבוצת טור לצדם של אוליבייה ז'ירו ולורן קוסייליני. שני האחרונים הגיעו כידוע לארסנל וקשרו שהוגדר לפני שנתיים ברומניה "החלוץ הכי טוב ב-16 השנה האחרונות בליגה הרומנית", היה יכול רק לחלום על מה שהחמיץ כשפגש לפני שנה את ארסנל בשלב הבתים של האלופות.

אחת ההצלחות הגדולות שלו הייתה כאשר כבש בעונה החולפת בשלב הבתים מול ארסנל בהפסד הביתי 3:2. ארסנל ניצחה במשחק הראשון 0:6, אבל הבולגרים הפתיעו בבית. אחרי המשחק אוליביה ז'ירו שיבח אותו וקשרו העלה באינסטגרם תמונה שלהם וכתב: "ז'ירו חבר טוב שלי. אמר לי שלא הגיע לנו להפסיד". כשהשניים שיחקו יחד בטור בליגה הם כבשו ביחד 16 שערים והיו צמד. "הוא שחקן מעולה", אמר עליו ז'ירו לפני המשחק "הוא לא רק חלוץ מעולה אלא בחור טוב".

קשרו חלוץ מספר 9 לא גבוה במיוחד (1.78), לא מהיר במיוחד, אבל מצויד ברגל שמאל קטלנית והוא מאוד אינטליגנטי במשחקו. "שיחקתי בהרבה תפקידים, אבל אני אוהב לשחק מאחורי החלוץ", אמר באחד הראיונות. הוא כבש 37 שערי ליגה בשתי העונות האחרונות בהן הוא משחק אצל האלופה הבולגרית, כשלודוגורץ היא הקבוצה התשיעית בקריירה שלו. ההצטיינות שלו לא נעלמה מקבוצות יותר בכירות ביבשת. בדצמבר 2016 שקלה פיורנטינה לשלם עליו ארבעה מיליון יורו וגם לאציו התעניינה. הוא זכה בתואר מלך השערים של בולגריה בעונה שעברה עם 22 שערים ולפני שנה היה סגן מלך השערים עם 15 כיבושים. בשנה הקלנדרית של 2014 כבש 30 שערים בכל המסגרות.

קלאודיו קשרו. אוהב לשחק מאחורי החלוץ (טוויטר)
קלאודיו קשרו. אוהב לשחק מאחורי החלוץ (טוויטר)

לודוגורץ רוצה עדיין לעשות עליו קופה אחרי שחוזהו מסתיים בקיץ הבא ולמרות גילו. טרבזונספור התעניינה בו ועל אף העובדה ששמו ממשיך לככב ברשימת המועמדים לרכישה, קשרו פתח את העונה כמחליף במשחק בליטא. הערב בטרנר (20:00, ספורט1 HD) הוא אמור לעלות בהרכב.

למרות העניין, קשרו יכול לראות את עצמו כהחמצה בקריירה. בגיל 16 כבר כבש שער בבוגרים במדי ביהור אורדה בה גדל. אבא שלו אנדראה היה שחקן בקבוצה המקומית והבן החל לשחק כבר בגיל חמש. אלכסנדרו גרגלי מאמנו הראשון מספר: "ראיתי אותו משחק בגיל 11 והיה לו הכל. כח, מהירות, דריבל קצר, בעיטה חזקה. הוא שיחק בנוער של רומניה ובנבחרת עד גיל 21 כבש שישה שערים ב-21 משחקים". אמריך יאניי מאמנה הוותיק של נבחרת רומניה היה יועץ לביהור אורדה ב-2003 והוא המליץ עליו לנאנט. בגיל 17 הקבוצה שילמה עליו 300 אלף יורו.

קלאודיו קשרו. הגיע לנאנט בגיל 17 (טוויטר)
קלאודיו קשרו. הגיע לנאנט בגיל 17 (טוויטר)

תחילה שיחק בנאנט ב', אבל אחרי שמשפחתו הצטרפה אליו החל לשחק בבוגרים של נאנט. למזלו הרע אחרי ארבע עונות הקבוצה ירדה ליגה למרות שכבש בה 11 שערים ב-81 משחקים. התקשורת הצרפתית כינתה אותו "היורש של גיאורגי חאג'י". הוא הושאל לליבורן בה כבש 11 שערים ב-17 משחקים. לאחר מכן הוא הושאל לטור וחזר לעונה אחת לנאנט. בהמשך, נמכר לאנז'ה בליגה השנייה ובה הבקיע 42 שערים, בישל 19 ב-124 משחקים. בספטמבר 2012 כבש את כל ארבעת השערים בניצחון של אנז'ה על לה מאן.

ההצלחה שלו הביאה להצעות של אולימפיאקוס ואנדרלכט, אבל הוא העדיף להישאר בצרפת וחתם בבאסטיה שהציעה לו שכר שנתי של 480 אלף יורו. הפעם ההצלחה לא הייתה מסחררת ואחרי עונה הקבוצה שחררה אותו והוא החליט לחתום בסטיוואה בוקרשט בה שיחק עונה וחצי.

קלאדיו קשרו.
קלאדיו קשרו. "אבא שלי היה אוהד סטיאווה" (טוויטר)

ב-14 משחקים ראשונים כבש 12 שערים. להיט ענק. "הרגשתי שאני מתבזבז בצרפת. סטיאווה נתנה לי הזדמנות ולקחתי אותה בשתי ידיים. זו הייתה החלטה נכונה. לצרפת תמיד יהיה מקום בלב שלי בגלל שבה גדלתי והתפתחתי כבן אדם וכדורגלן. אבא שלי תמיד היה אוהד של סטיאווה וגרם גם לי לחבב את המועדון. נולדתי ב-1986 השנה בה הם זכו באליפות אירופה. זה לא הישג שאנשים שוכחים", סיפר.

את עונת 2014/15 הוא פתח עם סטייל ערן זהבי. הוא כבש את כל ששת השערים במשחק ניצחון 0:6 על פאנדורי בליגה (מהם רק פנדל אחד) ומול אלבורג בליגה האירופית הבקיע ארבעה שערים. מכונת שערים מטורפת. אחרי הניצחון על פאנדורי אמר: "זה היה מוזר. לא האמנתי בחלומות הכי גדולים שלי שאכבוש שישה במשחק אחד. הכל הלך לי מושלם באותו משחק, אבל קיבלתי סיוע מהחברים שלי". ההצלחה שלו בסטיאווה היתה עם לורנצו רגקאמפף הבעל של אנה מאריה פרודן סוכנת השחקנים שהביאה לארץ בין היתר את ליביו אנטל.

קלאודיו קשרו. נחשב ליורש של חאג'י (טוויטר)
קלאודיו קשרו. נחשב ליורש של חאג'י (טוויטר)

ירח הדבש עם סטיוואה היה קצר יחסית. הוא רצה להמשיך, אבל ג'יג'י בקאלי הבעלים מכר אותו לאל גראפה הקאטרית. קשרו האשים את בקאלי שרצה לעשות עליו כסף קל. "לא היה אכפת לו למכור את השחקנים הכי טובים בגלל שלא עלה לליגת האלופות ורצה להחזיר את הכסף שהוציא. רק לפני שנה אמרתי שרק הצעה מריאל מדריד תוציא אותי מהקבוצה", אמר ל"גאזטה".

לודוגורץ שהכירה אותו מהמשחקים נגד סטיאווה החליטה לרכוש אותו. בקיץ 2015 שילמו הבולגרים מיליון יורו והוא חתם לשלוש שנים. הוא מרוויח 700 אלף יורו לעונה שזו משכורת מעל הממוצע בליגת העל למשל. ההתאקלמות שלו בבולגריה הייתה קלה. במשחק הליגה השני כבר כבש צמד מול פירין בניצחון 0:3 וגרר כותרות גדולות בתקשורת. "אני חושב שלודוגורץ היא מועדון אירופי גדול לכל דבר". החיבור עם האליל המקומי, הרומני קוסמין מוצי, עזר לו להפוך במהרה לשם דבר בבולגריה.

קלאודיו קשרו. הגיע לבולגריה ב-2015 (לודוגור, אתר רשמי)
קלאודיו קשרו. הגיע לבולגריה ב-2015 (לודוגורץ, אתר רשמי)

בנבחרת הייתה לקשרו הצלחה פחות מסחררת. הפעם הראשונה שזומן הייתה ב-2013. הוא כבש במוקדמות המונדיאל 2014 בניצחון על אנדורה 0:4 והוסיף צמד במשחק ידידות נגד דנמרק. זה היה משחקו השני בנבחרת והוא עמד על מאזן של שלושה שערים בשלשה משחקים, אבל המאמן אז ויקטור פיצורקה לא נתן לו גב. "אני מרגיש שיש לי משימה לגמור, אבל אני לא קובע אלא המאמן", אמר. המהפך שהוביל ליורו 2016 היה בעידן אנגל יורדנסקו הוותיק שקיבל את אימון הנבחרת בפעם השלישית. הוא הפך לשחקן הרכב ואמר אז: "אם נעפיל ליורו עבורי זו תהיה צמרמורת ללבוש את המדים של נבחרת רומניה על אדמת צרפת. אי אפשר להשוות לכלום את לבישת החולצה של הנבחרת ולשיר את ההימנון". הוא הצליח יחד עם אובידיו חובאן שחקנה לשעבר של הפועל באר שבע להגשים חלום.

במשחק הפתיחה מול צרפת ביורו 2016 הוא ישב על הספסל ולא שיחק וראה את צרפת מנצחת את רומניה 1:2 משער בדקה ה-89. דימיטרי פאייה ששיחק איתו בנאנט ב-2006/7 כבש את שער הניצחון, קוסיילני וז'ירו סידרו לו תמונה למזכרת לפייסבוק. דקות משחק? רק ב-1:1 עם שווייץ במשחק השני.

המון ביטחון שידרה אלופת בולגריה בימים שלפני המשחק בבאר שבע. הנשיא הצהיר שלודוגורץ תנצח בישראל ובתקשורת לא מדברים רק על באר שבע אלא על שלב הבתים. גם קשרו ירה: "אני בטוח בסיכויים שלנו לשוב לשלב הבתים". ההגנה האדומה גילתה לא מעט חוסר יציבות במשחקים הראשונים ומול סקורר ברמה של קשרו אסור לאבד ריכוז. כי החלוץ המפוספס בדרך כלל לא מפספס.

קלאודיו קשרו. לא מפספס מול השער (לודוגורץ, אתר רשמי)
קלאודיו קשרו. לא מפספס מול השער (לודוגורץ, אתר רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי