צפו בתקציר: 0:2 מרשים לבאר שבע מול לודוגורץ

ב"ש חוגגת
ב"ש חוגגת | דני מרון

האלופה השיגה מקדמה משמעותית לגומלין סיבוב המוקדמות השלישי בליגת האלופות. וואקמה כבש ובישל לאוחנה, משחק מצוין גם לאיינבינדר ומליקסון שסבל מעבירות מלוכלכות של הבולגרים. בכורה לדור אלו

קבוצות: לודוגורץ
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע נתנה שיעור הערב (רביעי) ללודוגורץ. לא רק הניצחון 0:2 שנתן לה מקדמה משמעותית לקראת הגומלין בבולגריה ברביעי, אלא גם ההכנה הטקטית המושלמת של ברק בכר והביצוע המעולה של השחקנים שהותירו את היריבה עם המכנסיים למטה. מופע ענק של טוני וואקמה, שחקן עם איכויות שאין ללודוגורץ בסגל. וכל זה בלי חלוץ.

בן שהר? פרק את הכתף וייעדר כמה חודשים. אליניב ברדה? עוד לא נכנס לכושר. תומאש פקהארט? רק חתם. איסק קואנקה? עוד לא רשם משחק רשמי אחד. מכאן אפשר רק לדמיין מה יוכלו השחקנים של בכר לעשות עם כל הכלים האלה.

באר שבע הוכיחה עליונות על קבוצה שהגיעה פעמיים לשלב הבתים של ליגת האלופות בשלוש השנים האחרונות. קבוצה עם 14 זרים בסגל, קבוצה שניצחה את ליברפול אצלה בבית. נכון שלא יהיה קל בגומלין אבל אוהדי האדומים יוכלו לטוס לשם עם חיוך כי הקבוצה שלהם מתחברת. קחו למשל את דן איינבינדר שהיה בכל מקום במגרש ושיחק כאילו גדל בטרנר. את מיגל ויטור שייצב לחלוטין את ההגנה. את מיחאי קורהוט שתרם בשני הצדדים

ומעל כולם מליקסון את וואקמה. זה בישל, זה כבש ובישל למיכאל אוחנה. הראשון לא הפסיק לספוג עבירות מכוונות ומלוכלכות משחקני לודוגורץ נאנק מכאבים כבר בדקה השלישית אבל משך עד הדקה ה-71 כשהוא ממשיך להביך את שומריו. והניגרי? לא כך דמיין לוקאס סאשה את חזרתו לישראל. במקום ליהנות מהמראות והריחות של ארץ הקודש הוא בטח לקח כדור נגד כאב ראש והלך לישון מוקדם.


אלונה ברקת (דני מרון)

הרכבים
הפועל באר שבע: גיא חיימוב, בן ביטון, מיגל ויטור, שיר צדק, מיהאי קורהוט, מהראן ראדי (וובה בראון 94), ג'ון אוגו, דן איינבינדר, מוחמד גאדיר (דור אלו 86), אנתוני וואקמה, מאור מליקסון (מיכאל אוחנה 71)

לודוגורץ: חורחה בראון,  נאתניל, לוקאס סאשה, אניצ'ט אבל,  קוסמין מוצי, איגור פלסטון, סבטוסלב דיאקוב, ג'ונתן קאפו, קלאודיו קשרו, מרסליניו, וונדרסון.

מהלך המשחק
דקה 3
באר שבע יצאה למתפרצת ומליקסון הועף לרצפה ונאנק מכאבים. הצוות הרפואי דאג לרגע אבל הקשר סימן שהוא יכול להמשיך והרגיע את 15,183 הצופים בטרנר.


מליקסון סבל כל המחצית מפגיעות חוזרות ונשנות (צילומים: דני מרון)

דקה 13 – וואקמה פרץ משמאל, זרק מגן והגביה למרכז אבל איינבינדר הסתבך עם שני מגינים וההזדמנות אבדה. קשר באר שבע טען לנגיעת יד אבל השופט היווני התעלם.


איינבינדר רצה פנדל ולא קיבל 

דקה 19, 0:1 לבאר שבע! – 
איינבינדר חטף כדור במרכז המגרש והעביר לוואקמה. הניגרי התקדם עד 20 מ' מהשער ועשה כאילו הוא בועט אבל העביר ימינה למליקסון, טס פנימה ושלח את הפס המדויק והשטוח פנימה. איזה גול גדול.


וואקמה חוגג בדרך מקורית. איזה שחקן

דקה 24 – קורהוט הגיע למצב מצוין מול השער אבל העדיף למסור לעבר גאדיר והאלופה פספסה הזדמנות להכפיל את התוצאה.

דקה 26 – מרסיליניו סובב כדור חופשי שהטעה את חיימוב פגע בקורה וחזר לכיוון וונדרסון. החלוץ הבולגרי בעט חלש במקום להרים את הרשת ובאר שבע ניצלה משוויון.

דקה 37– מליקסון ספג את הפגיעה המי יודע כמה ברגלו והשופט היווני נזכר שאפשר לשלוף כרטיס והראה את הצהוב למוצי.


דקה 41
– כדור עומק ענק לגאדיר אבל החלוץ שלו באר שבע כדרר עצמו לדעת ברחבה וההזדמנות המצוינת אבדה.


גאדיר. משחק לא טוב שלו


דקה 49
– באר שבע פתחה מהוסס את המחצית השנייה, ביטון שבר מלכודת נבדל אבל וונדרסון מול חיימוב בעט לחוץ. החמצה ענקית.

דקה 54 – עוד החמצה גדולה של הבולגרים. דאבל פאס בין סאשה לוונדרסון חתך את הגנת באר שבע, איינבינדר הרחיק לא טובה אבל וונדרסון התקדם ושוב ממצב קורץ מצא דווקא את קו החוץ.


כשמחמיצים ולא מבקיעים, מסתבכים ויורדים מודאגים לקראת הגומלין


דקה 60
– ביטון הגביה מימין אבל איינבינדר נגח מעל המשקוף. לטוב ולרע, הרכש מבית"ר בכל מקום ומשחק כאילו גדל בנגב.


איינבינדר. כאילו גדל בנגב


דקה 67 – וואקמה עשה צחוק מסאשה ועוד שני שחקנים בולגרים תוך כדי שהוא חותך משמאל למרכז והעביר כדור לאוגו. מה עשה הקשר? בעט לשמיים.


לוקאס סאשה לא שיער שכך תיראה החזרה שלו לישראל 

דקה 71 – מליקסון כבר לא יכול היה לסחוב יותר והוחלף במיכאל אוחנה.


דקה 79, 0:2 –
וואקמה, שוב הוא, סבסב משמאל והעביר פנימה לאוחנה המחליף שהסתובב בלי הפרעה מהגנת לודוגורץ והרים את הרשת.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי