האימפריות מיוון וסקוטלנד מחכות: האופציות של באר שבע

מרקו מארין
מרקו מארין | טוויטר

היוונים שהודחו על ידי האלופה מציגים שלל כוכבים, הסקוטים עם שחקן ענק וניר ביטון והיריבה מהאי השכן. ומה עם ביקור בסקנדינביה או נסיעה לסלובניה. הכירו את היריבות האפשריות של הפועל באר שבע

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)
אולימפיאקוס, סלטיק, אפואל ניקוסיה, קופנהאגן ומאריבור הן היריבות האפשריות של הפועל באר שבע בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות. אלופת ישראל צלחה את משימת ההעפלה למרות 3:1 אצל לודוגורץ, אלופת בולגריה. שער יקר של מוחמד גאדיר העניק לברק בכר את הכרטיס למאבק על מקום בשלב הבתים. ההגרלה תתקיים מחר (שישי) ב-13:00. המשחקים ב-15/16 באוגוסט והגומלין כעבור שבוע ב-22/23 באוגוסט.



המשוכה אותה הדהימה הקבוצה של בכר אשתקד, הקבוצה שגרמה למהראן ראדי לדמעות בטרנר אחרי כמעט סנסציה, היריבה מהאי השכן, הדנים העיקשים והיריבה שנראית נוחה ביותר על הנייר. הנה לכם היריבות.


הכירו את היריבות

אולימפיאקוס

זכתה באליפות בפעם השביעית ברציפות בעונה החולפת, והשיגה 18 מתוך 20 האליפויות האחרונות ביוון ו-44 בסך הכל. בעונה שעברה לא שיכנעה וכמובן הודחה על ידי הפועל באר שבע עם 0:0 בבית ו-1:0 בטרנר מהאלופות. המאמן החדש הוא האלבני בסניק האסי שאימן לפני כן את אנדרלכט ולגיה ורשה.


המטרה העיקרית של הקבוצה לחזור לשלב הבתים של ליגת האלופות. המועדון רכש עשרה שחקנים לא רעים ויקרים יחסית בהשוואה לכדורגל הישראלי. בין השאר החלוץ עמנואל אמניקה מפנרבחצ'ה, הבלם הסרבי יאגוס ווקוביץ' מקוניאספור. גם מרקו מארין, פעם כוכב עולה בכדורגל הגרמני שעבר בוורדר ברמן, צ'לסי, סביליה ופיורנטינה ומהדי קארסלה ששיחק עם עומר אצילי אשתקד בגרנאדה בסגל של היוונים כמו גם הכישרון הבלגי שצמח בברוז' ואדיס אודידג'ה-אופו. בסגל נמצא גם חלוץ איראני בשם קארים אנסריפארד שמעניין יהיה לראות אם יגיע לארץ.



מרקו מארין עם בניון בימים בצ'לסי (AFP)


סלטיק

הקבוצה לא התחזקה הקיץ כמו בשנה שעברה. ברנדן רוג'רס נפרד מ-11 שחקנים, אבל רכש רק שלושה. הקשר קונדיי בניו מזימבואה שהיה שייך לאיפסוויץ', קשר צרפתי וכישרון גדול אוליביה אנצ'ם ממנצ'סטר סיטי ששיחק שנתיים כמושאל בגנואה ושחקן הכנף הוותיק ג'ונתן הייס מאברדין הצטרפו לסגל. ניר ביטון שרשם 65 דקות בגומלין עם רוזנבורג עדיין בסגל כמובן ולצידו הכוכבים הגדולים סקוט סינקלייר, ליי גריפית'ס ומעל כולם מוסא דמבלה שמחוזר במועדוני צמרת. אשתקד זה כמעט הסתיים בסנסציה אחרי 5:2 בסלטיק פארק כשרק פנדל שהחמיץ מהראן ראדי מנע 0:3 הירואי לבאר שבע.



דמבלה וסינקלייר, כוכבים גדולים (Gettyimages)


פ.צ. קופנהאגן

אלופת דנמרק השלימה אליפות שניה ברציפות ו-12 בתולדותיה. הקבוצה מבירת דנמרק הדיחה בעברה את בית"ר ירושלים במוקדמות האלופות. המאמן סטולה סולבאקן הנורבגי ששיחק בעבר בין היתר בווימבלדון ואימן את המועדון במשך חמש עונות בעברו. בעברו חווה התקף לב ואף היה במצב של מוות קליני אך יצא ממנו וחזר לאמן. את הקבוצה עזבו הכוכבים הבלם השבדי לודביג אגוסטינסון לוורדר ברמן והחלוץ הדני אנדראס קורנליוס לאטאלנטה האיטלקית. תומאס דלייני הקשר עבר כבר בינואר לוורדר ברמן.


בסגל נמצאים קשר נבחרת סלובקיה יאן גרגוס, הקפטן הוותיק וויליאם קוויסט ששיחק בעבר בשטוטגרט ורשם 66 הופעות בנבחרת דנמרק. גם המגן פטר אנקרסן שנמצא בסגל הנבחרת המורחב גם הוא שחקן ששווה לשים אליו לב. כדאי לסמן גם את הרכש פיירוס סוטיריו הקפריסאי שהגיע בקיץ מאפואל ניקוסיה. סגל הקבוצה לא הושלם עדיין על פי דיווחים בדנמרק. כתב BT הדני אמר לספורט1: "אף אחד מהשחקנים החדשים לא הרשים עד כה, אבל מה שברור המאמן יציב קבוצה טובה ומגובשת יותר עוד שבועיים".  



סולבאקן מחייך, יחגוג על חשבון באר שבע? (Gettyimages)


אפואל ניקוסיה

אסור לזלזל ביריבה הקפריסאית שמלאה בשחקנים זרים מצוינים. הקבוצה הפסידה לוויטורול אלופת רומניה של גיאורגי חאג'י 1:0 במפגש הראשון, אבל חזרה עם ניצחון ענק 0:4 בהארכה בגומלין. הקבוצה פיטרה את המאמן ההולנדי מריו בין אחרי שלושה משחקים רשמיים בלבד וגיורגיוס דוניס היווני מונה במקומו. הוא נחשב לגיבור מקומי. מועדון הפאר הקפריסאי מחזיק בשיא אליפויות מקומי של 26 כשחמש מהן רצופות.



קרלאו, בחר באפואל ולא במכבי ת"א (Gettyimages)


מי ששב לקבוצה הקפריסאית הוא הבלם קרלאו שהיה מחוזר על ידי מכבי תל אביב. עוד תמצאו בסגל את לוקאס סוזה הברזילאי שנרכש מא.א.ל לימסול. גם החלוץ הבלגי איגור דה קמארגו, ברזילאי שהתאזרח באי השכן הוא איום מנוסה. החלוץ בן ה-34 שיחק אצל גיא לוזון בסטנדארד ליאז' בעבר. גם הקשר לורנסו אבסיליו ההולנדי שגדל באייאקס הוא שם מעניין. מי שככל הנראה ייעדר הוא קשר נבחרת קפריסין ג'ורג'יוס אפרם שנפצע ב-0:4 על ויטורול. הישג השיא של הקבוצה היתה הדחה ברבע גמר ליגת האלופות על ידי ריאל מדריד לאחר שהעיפו את ליון בשמינית.


מאריבור

אולי היריבה הכי נוחה שהפועל באר שבע יכולה לפגוש אבל בהחלט קבוצה מנוסה. עברה את אלופת איסלנד ויש לה גם ניסיון בשלב הבתים של האלופות. מלבד מרוואן קבהא ששמו קושר לאלופה הישראלית אפשר למצוא בסגל שלה את לוקה זאהוביץ', בנו של כוכב העבר הסלובני זלטקו שמשמש כמנהל המקצועי של הקבוצה. הברזילאי מרקוס טבארס נחשת לכוכב הגדול של הקבוצה אותה מאמן דרקו מילאניץ' בלם העבר של פרטיזן ונבחרת סלובניה. הוא אימן בקובצה חמש עונות בעבר לפני שיצא לתקופה בשטורם גראץ ובלידס. 



קבהא, יגיע לבירת הנגב? 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי