ההפסד: 9.1 מיליון יורו, מילאן או ארסנל יגיעו לטרנר?

בן ביטון
בן ביטון | אודי ציטיאט

העפלה לשלב הבתים באלופות הייתה מבטיחה לאלופה סכום עתק עוד לפני מענקי הנקודות, אך לצערה היא תסתפק בליגה האירופית. וגם: את מי עברה ישראל בטבלת המשתתפות ומה זה אומר לגבי דירוג המדינה?

(גודל טקסט)
אלונה ברקת והפועל באר שבע היו קרובים להגשים את החלום, אולם הפסד מינימלי 1:0 למאריבור בסלובניה הוביל להדחה בעקבות שער החוץ בטרנר ואלופת המדינה תיאלץ להסתפק בשלב הבתים של הליגה האירופית.


בליגת האלופות השתתפו עד כה שלוש ישראליות, מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל תל אביב, ולרשימה זו מצטרפות בליגה האירופית מכבי פתח תקווה ועירוני קריית שמונה, כאשר להפועל באר שבע תהיה זו השתתפות שנייה ורצופה במפעל.




מעבר לכך ששחקני הפועל באר שבע לא זכו להגשים כבר הקיץ את החלום להשתתף בשלב הבתים של ליגת האלופות, המועדון החמיץ הזדמנות לכסף גדול במיוחד. העפלה של ב"ש הייתה מבטיחה לאלונה ברקת סכום מינימלי של 14.7 מיליון יורו עוד בטרם עלתה על הדשא. ניצחון בשלב הפלייאוף מתומחר בשני מיליון יורו ו-12.7 מיליון יורו נוספים מקבלת כל קבוצה שמעפילה לבתים על חלקה באספקטים המסחריים של רווחי אופ"א מהמפעל. הסכום לא כולל תשלומים מזכויות שידור ומכירת כרטיסים, שהיו כמובן מגדלים את רווחי באר שבע אם הייתה מעפילה.



בכר. 9.1  מיליון יורו חמקו בעקבות שער חוץ (אודי ציטיאט, סלובניה)


האלופה תסתפק בשלושה מיליון יורו שמרוויחה המפסידה בפלייאוף ו-2.6 מיליון נוספים על ההעפלה לשלב הבתים בליגה האירופית. ההפרש: 9.1 מיליון יורו שלא ייכנסו לקופה. באר שבע תוכל להכניס עוד 360 אלף יורו על כל ניצחון בשלב הבתים בליגה האירופית ו-120 אלף יורו על תיקו.


מבחינת ניקוד באופ"א, באר שבע קיבלה עד כה שתי נקודות על הישגיה לפני הגומלין נגד מאריבור ועלייה לבתים באלופות הייתה מבטיחה לה ארבע נקודות נוספות. כך או כך, כבר עכשיו ברור שבשנה הבאה תזכה לניקוד גבוה יותר, שאולי יאפשר לה להיות מדורגת בסיבוב השלישי, אם תגיע למפעלים האירופיים.



שיר צדק ו-וואקמה מאוכזבים. לא הצליחו להבקיע (אודי ציטיאט, סלובניה)


באר שבע תוגרל ביום שישי מהדרג הרביעי ועדיין תוכל לפגוש כמה מאריות היבשת. ארסנל, ליון, מילאן ולאציו בדרג הראשון, סוסיאדד, הרטה ברלין וניס עשויות להגיע לטרנר. מחזור הפתיחה של שלב הבתים במפעל המשני יהיה ב-14 בספטמבר.


אגב, ישראל רשמה עד כה עלייה למקום ה-18 בדירוג המדינות של אופ"א לשנת 2018 בשל הקיץ המוצלח שרשמו הקבוצות (כולל בני יהודה ובית"ר שלמרות ההדחות, צברו נקודות בזכות ארבעה ניצחונות). המיקום הזה עשוי להוביל לכך שמחזיקת הגביע תפתח את השתתפותה בסיבוב השלישי והאלופה בסיבוב שני החל מעונת 2019/20.


ראוי להזכיר שהחל מהעונה הבאה, רק ארבע אלופות ממדינות המדורגות 11 ומטה בדירוג אופ"א תעפלנה לשלב הבתים לאור העובדה ש-26 כרטיסים יחולקו אוטומטית (כולל 16 לארבע הראשונות של ארבע המדינות המובילות: ספרד, גרמניה, אנגליה ואיטליה). המשמעות היא שאלופת ישראל הבאה תצטרך לעבור ארבעה סיבובים עד שלב הבתים בליגת האלופות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי