ריאל תפתח במסע להגנה על התואר, קלופ ינקום בסביליה?

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

המחזור הראשון בליגת האלופות יימשך כשבמוקד ריאל מדריד תארח את אפואל ניקוסיה, ליברפול את הקבוצה לה הפסידה בגמר הליגה האירופת ב-2015 וטוטנהאם תפגוש את בורוסיה דורטמונד

(גודל טקסט)

היום השני המחזור הראשון של ליגת האלופות מחר (רביעי, 21:45) צפוי להיות מרתק לא פחות מהראשון. מלבד ריאל מדריד שתיבחן מול אפואל ניקוסיה אחרי איבוד הנקודות בליגה, צפוי משחק מעניין בין ליברפול וסביליה, מנצ'סטר סיטי תתארח בפיינורד וטוטנהאם תארח את דורטמונד.

בית 5
ליברפול – סביליה
יורגן קלופ רוצה לנקום בספרדים על ההפסד 3:1 בגמר הליגה האירופית ב-2015. האנדלוסים שהגיעו לליברפול סובלים מהקור, כשלעומת 34 המעלות ששררו בספרד, בליברפול הטמפרטורה היא רק 14 מעלות. מאז 1976 ליברפול ניצחה והפסידה 11 משחקים ב-31 משחקים. מוחמד סלאח ביקש מחבריו לשכוח את התבוסה 5:0 למנצ'סטר סיטי בליגה. "צריך להסתכל למשחק הבא ולשכוח מה היה", אמר המצרי. פיליפה קוטיניו שחזר לסגל צפוי לפתוח על הספסל.

מאריבור – ספרטק מוסקבה
הקבוצה של מרוואן קבהא ואור אינברום, שהדיחה את הפועל באר שבע, לא השקיעה כלל כסף ברכש הקיץ. "אני כבר מחכה לפתוח במשחק הראשון לעיני הצופים שלנו", אמר מרקו טבארס הברזילאי. "אנחנו רוצים לנצח כל משחק". המאמן דרקו מילאניץ': "אנחנו לא אאוטסיידרים, למרות שספרטק קבוצה טובה". הרוסים לא אוהבים את סלובקיה אחרי שהפסידו שם את כרטיס העלייה למונדיאל 2010. לוקה זהוביץ' עדיין פצוע ולא ישחק.


קוטיניו. יתחיל על הספסל (AFP)

בית 6
פיינורד – מנצ'סטר סיטי

מפגש ראשון בין שתי הקבוצות בליגת אלופות. שוער המשנה של סיטי קלאודיו בראבו טען שסאדיו מאנה היה יכול להימנע מכניסה בשוער אדרסון: "למרות שכשוער אתה יודע שכל דקה אתה יכול להיקרא להחליף את השוער שמשחק, אתה לא ממש מוכן לזה". נראה שאדרסון יפתח אחרי שהוא התאמן עם קסדה.

פיינורד חזרה לשלב הבתים של האלופות לראשונה אחרי 15 שנה, אבל אחרי ארבעה נצחונות בליגה היא איבדה את מלך השערים הזמני שלה ניקולאי יורגנסן בגלל פציעה . קשר סיטי ברנרדו סילבה אמר על פיינורד: "לא מכיר אותם, אבל אם העפילו לאלופות הם קבוצה טובה".


אדרסון. יפתח למרות הכל? (AFP)

שחטאר – נאפולי
הקבוצה האיטלקית תשחק באוקראינה על רקע חצי משבר עם הקשר מארק האמשיק שמוחלף בכל משחק העונה. סוכנו אמר: "הוא לא פצוע וזה מדכא עבורו לשחק כל פעם לא יותר מ-60 דקות. יש הרגשה שבקבוצה תמיד רוצים ממנו יותר". האמשיק עצמו אמר: "המטרה שלנו העונה מינימום לעלות ל-16 הגדולות". שתי הקבוצות נפגשות לראשונה. המשחק יתקיים באיצטדיון של מטאליסט ולא באיצטדיון שלה, שנהרס בהפגזות של הרוסים.

בית 7
לייפציג – מונאקו

הקבוצה של רד בול משחקת לראשונה באלופות, רק שנה אחרי שעלתה מהליגה השנייה לבונדסליגה, ומטבע הדברים הקבוצות נפגשות לראשונה במפעל. לייפציג היא הקבוצה הגרמנית ה-12 שמשחקת בשלב הבתים של ליגת האלופות. מונאקו שהתפרקה 4:0 מול ניס בליגה איבדה את תומא למאר בעקבות פציעה והוא לא עבר מבחן כשירות.


לייפציג. תחגוג גם באלופות? (AFP)

פורטו – בשיקטאש
פורטו אומנם מכרה שחקנים רבים בקיץ, אבל ניצחה את חמשת המשחקים הראשונים שלה העונה ומדורגת ראשונה בליגה, צמוד לספורטינג ליסבון עם 15 נקודות. במפגשים עם בשיקטאש ניצחה שלושה מארבעה אחרונים.

בית 8
ריאל מדריד – אפואל

די ברור שאלופת אירופה יכולה לפרק את הנציגה הקפריסאית, כאשר כריסטיאנו רונאלדו שיכול לשחק בזירה האירופית צפוי לחזור לחוד של זינדין זידאן. בבלאנקוס לא מזלזלים באפואל שבעונת 2011/12 בשלב הבתים של האלופות הדיחה את ליון בשמינית הגמר, כשריאל עם ז'וזה מוריניו על הקווים עצרה אותם רק ברבע הגמר עם נצחונות 0:3 בחוץ ו-2:5 בבית. בריאל מדריד עדיין יש שמועות על בעיות עם גארת' בייל, כשאחת הטענות היא שהוא לא מתאים חברתית ורק לוקה מודריץ' חבר טוב שלו.


רונאלדו. יתפוצץ מול אפואל? (AFP)

טוטנהאם – בורוסיה דורטמונד (שידור ישיר בספורט 1)
התרנגולים רוצים לשבור את הקרח ולהשיג ניצחון ראשון העונה בוומבלי ולהסיר את הקללה של האצטדיון. שחקנם לשעבר, גארת' בייל, הרגיז את אוהדי טוטנהאם כשאמר שאם יכבוש במשחק נגדם שער הוא יחגוג. בשנים קודמות מאוריסיו פוצ'טינו הקריב את האלופות לטובת הפרמייר-ליג ואוהדי הקבוצה מקווים שלא יעשה זאת שוב. בליגה האירופית לפי שנתיים הביסה דורטמונד את טוטנהאם בשלב הבתים 0:3 בזיגנל אידונה פארק ו-1:2 בווייט הארט ליין.

מנכ"ל דורטמונד, האנס-יואכים ווצקה, אמר לקראת המשחק בלונדון: "טוטנהאם קבוצה טובה, שהתפתחה מאוד בשנים האחרונות. קשה להגיע למשחק ללא שלושה מגנים שמאליים, אבל יש לנו קבוצה חזקה מאוד. נצטרך לשחק עם המון אומץ. וומבלי רחב יותר מהמגרש של פרייבורג וזה יתאים לנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי