סערה באנגליה: "טוטנהאם שנואה בגלל שורשיה היהודיים"

אוהדי טוטנהאם
אוהדי טוטנהאם | Gettyimages

בעיתון "מארקה" התכוננו למשחק בין התרנגולים לריאל מדריד ובקבוצה הלונדונית לא אהבו את ההתבטאות: "אנחנו בהלם שכלי תקשורת שמציג עצמו כמסתמך על מקורות מקצועיים ראה לנכון לפרסם מאמר כזה"

(גודל טקסט)
טוטנהאם פרסמה הודעת גינוי נגד "מארקה", בו נכתב היום (שני) על הקבוצה שהיא שנואה באנגליה על ידי יריבות בגלל שורשיו היהודיים של המועדון. העיתון קידם בצורה נרחבת את המשחק בין ריאל מדריד לטוטנהאם מחר במילים: "טוטנהאם נחשבת למועדון שנוא, אבל יש להם סטייל של כדורגל טוב והתקפי. ב-135 שנותיהם כמועדון הם נודעו בסגנון הכדורגל היפה שלהם וגידלו שחקנים גדולים".


האמת היא שכמו באייאקס אמסטרדם, יש קשר בין טוטנהאם ליהודים בגלל הכינוי שלהם "יידס" (יהודים) ומועדונים כמו ארסנל, ווסטהאם וצ'לסי גילו אנטישמיות גדולה כלפי המועדון במשך השנים. מה שאירוני, שאת המועדון לא ייסדו יהודים. הוא נוסד על ידי חברי מועדון הקריקט "הוטספר" ב-1882 עם עזרה של מורה לתנ"ך מהכנסיה המקומית בלונדון ג'ון ריפשר, שהפך לאחר מכן לנשיא הראשון של הקבוצה.



רק לאחרונה ביקשה הנהלת צ'לסי מאוהדי המועדול להפסיק לקרוא קריאות אנטישמיות נגד אוהדי טוטנהאם באמצעות שיר שחיברו על אלברו מוראטה, וגם השחקן אמר שהוא מסתייג מכך. מילות השיר היו בערך: "אלברו הו אלברו. הוא בא מריאל מדריד והוא שונא את הפאקינג יהודים".


אוהדי טוטנהאם. סובלים פעם אחר פעם
אוהדי טוטנהאם. סובלים פעם אחר פעם (AFP)


טוטנהאם פרסמה הודעה רשמית שגינתה את העיתון. בהודעה נאמר: "אנחנו בהלם שכלי תקשורת כמו "מארקה", שמציג עצמו כמסתמך על מקורות מקצועיים של עיתונות, ראה לנכון לפרסם מאמר כזה שהוא בצורה בוטה לא נכון וחסר טעם".


poRTada de Marca pic.twitter.com/dXt0BfOsdO

— J. I. Gallardo (@JIGallardo) October 15, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי