רומא דרסה 0:3 את צ'לסי, צמד גדול לאל שעראווי

שחקני רומא חוגגים
שחקני רומא חוגגים | AFP

שני שערים במחצית הראשונה של החלוץ סחפו את הג'אלורוסי לניצחון סוחף על הבלוז באולימפיקו, פרוטי השלים. רק 1:1 ביתי לאתלטיקו שהסתבכה מול קרבאח

(גודל טקסט)
המחזור הרביעי בליגת האלופות נפתח הערב כשבמוקד רומא דרסה 0:3 את צ'לסי באולימפיקו בזכות צמד של סטפן על שעראווי, כשאתלטיקו מדריד סיימה ב-1:1 מאכזב בבית מול קרבאח. גם ברצלונה ויובנטוס לא הצליחו לנצח הערב כשקטאלונים סיימו בתיקו מאופס ביוון אצל אולימפיאקוס ויובנטוס חילצה 1:1 בליסבון מול ספורטינג.


בית 3
רומא – צ'לסי 0:3
אנטוניו קונטה ושחקניו רצו להבטיח את העלייה לשמינית הגמר, אבל במקום הציגו יכולת מבישה וראו את רומא עולה למקום הראשון על חשבונה, כשתיקו מול אתלטיקו מדריד בשלב הבא יספיק לאיטלקים כדי להבטיח עלייה. צ'לסי לעומתם תקווה לא לפשל מול קרבאח המפתיעה.




המשחק נפתח בסערה עם התקפה מהירה של צ'לסי שהסתיימה בבעיטה חלשה של פדרו. ההתקפה הנגדית כבר העלתה את רומא ליתרון כשכדור עומק פגע באדין דז'קו והגיע לסטפן אל שעראווי שירה מקצה הרחבה את ה-0:1 וכל זה, שימו לב, תוך 38 שניות בלבד, כך שלא מפתיע שמדובר בשער המהיר בתולדות הג'אלורוסי בליגת האלופות.



אל שעראווי. חגג כבר אחרי 38 שניות (AFP)


השער העיר את צ'לסי שעברה לשלוט במשחק והגיע להזדמנויות שלא נוצלו, ובדקה ה-36 שילמה על כך ביוקר כשכדור עומק של ראג'ה נאינגולן, הרבה בזכות אנטוניו רודיגר שכנראה התבלבל מול חבריו לשעבר, הגיע לאל שעראווי שהשלים צמד ראשון אי פעם בליגת האלופות והוריד את קבוצתו להפסקה עם 0:2 בכיס.


השער השני כנראה הוציא את הרוח מהמפרשים של אלופת אנגליה, שנראתה רע מאוד במחצית השנייה. דייגו פרוטי הפך את זה לתבוסה בדקה ה-36 עם בעיטה שטוחה מקצה הרחבה, ורק החמצות של הארגנטינאי ושל דז'קו מנעו מהבלוז תוצאה הרבה יותר קשה בסיום.



קונטה/ נשאר אובד עצות מול רומא (AFP)



הרכבים

רומא: אליסון, אלסנדרו פלורנצי (קוסטס מנולאס 75), פדריקו פאציו, ז'ואן ז'סוס, אלכסנדר קולארוב, ראג'ה נאינגולן, דניאלה דה רוסי, קווין סטרוטמן, סטפן אל שעראווי (גרסון 74), דייגו פרוטי (לורנצו פלגריני 87), אדין דז'קו.


צ'לסי:
טיבו קורטואה, ססאר אספיליקואטה, אנטוניו רודיגר, גארי קייהיל (וויליאן 55), דויד לואיז, מרקוס אלונסו, ססק פברגאס (דני דרינקווטר 71), טימואה בקאיוקו, פדרו,אדן הזאר, אלברו מוראטה (מישי בטשוואי 75).



מהלך המשחק
דקה 1: 0:1 לרומא! קצב מטורף באולימפיקו. המשחק נפתח בהתקפה מהירה של צ'לסי שהסתיימה בבעיטה רעה של פדרו לידיים של אליסון. בהתקפה הנגדית, כדור עומק פגע בראש של דז'קו והגיע לאל שעראווי, שירה כדור אדיר מקצה הרחבה לפינה השמאלית הגבוהה של קורטואה, וכל זה תוך 38 שניות, עם השער המהיר אי פעם של רומא באלופות!



הג'אלורוסי חוגגים את היתרון המהיר (AFP)


דקה 3: כמעט השיוויון. כדור עומק של פברגאס הגיע להזאר שהמשיך עד הסוף, אך נהדף על ידי אליסון.


דקה 19: הזאר פרץ משמאל, חתך למרכז ובעט שטוח מקצה הרחבה, ישר לידיים של אליסון.



הזאר מתוסכל (AFP)


דקה 25: הרחקה של ההגנה פגעה בפדרו והגיעה למוראטה שחיכה ברחבה. החלוץ הספרדי היה לבד מול אליסון, אבל בעט גבוה מעל השער.


דקה 35: דז'קו השתלט על כדור שדויד לואיז איבד ברשלנות ומסר לאל שעראווי שבעט מקרוב, אך בניגוד לשער, הפעם אליסון היה במקום.


דקה 36: 0:2 לרומא!
נאינגולן שלח כדור עומק אדיר, שבזכות טעות איומה של רודיגר הגיעה לאל שעראווי, שהשלים צמד מקרוב.



אל שעראווי חוגג צמד מול הבלוז (AFP)


דקה 40: אליסון הדף נהדר בעיטה של אלונסו. כדור הקרן הגיע לבקאיוקו, שנגח מקרוב החוצה.

דקה 53: התקפה נאה של רומא הסתיימה במסירה של אל שעראווי לדז'קו, שמזווית קשה משמאל בעט מעל המשקוף של קורטואה.


דקה 57: מוראטה קיבל כדור בקצה הרחבה ובעט שטוח, אך הכדור החטיא רק במעט את הקורה השמאלית.


דקה 63: 0:3 לרומא!
פרוטי בעט שטוח מקצה הרחבה, ישר לפינה השמאלית של קורטואה, והפך את זה להשפלה רצינית עבור הבלוז.



פרוטי ורומא חוגגים את השלישי (AFP)


דקה 68: דז'קו התגבר בקלות על הגנת צ'לסי והעביר רוחב לפרוטי, שבאחד על אחד מול קורטואה בעט מעל השער והחמיץ הזדמנות להשלים צמד.

דקה 79: נאינגולן הגביה מימין כדור לרחבה ומנולאס המחליף התרומם נהדר כדי לנגוח לשער, אך קורטואה הציל לקרן.



אתלטיקו מדריד – קרבאח
 1:1
הקולצ'ונרוס המשיכו להיראות רע והם כבר עם ניצחון בודד בשמונה משחקים בכל המסגרות, ותיקו שני ברציפות מול הקבוצה האזרית. דייגו סימאונה ושחקניו ויהיו חייבים לנצח במחזור הבא את רומא כדי להשאיר את הסיכוי לעלות לשמינית הגמר בחיים, כשהפסד לאיטלקים ישאיר אותה להילחם עם קרבאח על המקום השלישי שמוביל לליגה האירופית.



מיצ'ל. אקס מכבי חיפה הפתיע את אתלטיקו (AFP)


בדקה ה-40 כדור קרן מימין הגיע למיצ'ל הספרדי. אקס מכבי חיפה כנראה הרגיש בבית ונגח את הכדור נהדר לרשת של יאן אובלאק כדי לקבות 0:1 מפתיע לאזרים, שהיה שער החוץ הראשון שלהם אי פעם במפעל. השיוויון הגיע בדקה ה-57 כשעקב של אנטואן גריזמן הגיע לתומאס פארטיי, שבעט מכ-25 מטרים לחיבורים הימניים וקבע 1:1. ואם הצרות לא הספיקו לאזרים, שתי דקות לאחר מכן פדרו הנריקה הורחק לאחר ששלח רגל גבוהה לפניו של דייגו גודין. בדקה ה-88 גם אתלטיקו נשארה בעשרה שחקנים שסטפן סאביץ' הורחק בצהוב שני, והשיוויון על המגרש ועל לוח התוצאות נשמר עד שריקת הסיום.


בית 4
אולימפיאקוס – ברצלונה 0:0
אחרי ה-0:2 בסן מאמס בשבת, ארנסטו ואלוורדה הגיע לביקור אצל עוד אקסית שזוכרת אותו לטובה, אך עשתה לו כבוד רק עד שריקת הפתיחה. הבלאוגרנה התקשו מאוד מול היוונים ולמרות שהצליחו להגיע ללא מעט הזדמנויות, לא הצליחו למצוא את הרשת של סילביו פרוטו הבלגי, כולל החמצות רבות של לואיס סוארס. בארסה תתארח במחזור הבא באצטדיון אליאנץ אצל יובנטוס, כשניצחון יבטיח לה ככל הנראה את העלייה מהמקום הראשון.



סוארס מתוסכל מול היוונים (Gettyimages)


ספורטינג ליסבון – יובנטוס 1:1
הגברת הזקנה לא הצליחה להשלים ניצחון כפול על הפורטוגלים עליהם גברה 1:2 בבית במחזור הקודם, ורק התיקו של ברצלונה ביוון במשחק המקביל השאיר בחיים את הסיכויים של יובה לסיים במקום הראשון, אם ינצחו במחזור הבא את הקטאלונים בבית. הפסד לעומת זאת, עלול לסבך אותה בקרב על המקום השני מול ספורטינג, במידה שזו תנצח את אולימפיאקוס.


בדקה ה-20 יובנטוס איבדה כדור ברשלנות במרכז המגרש שהתפתח למתפרצת של המארחת שהסתיימה בבעיטה של גלסון מרטינס. ג'אנלואיג'י בופון הדף את הבעיטה הראשונה, אך לצערו ברונו ססאר היה שם כדי לתרגם את הריבאונד ל-0:1 לספורטינג. הביאנקונרי לא ויתרו ובדקה ה-79 הגיע השיויון המיוחל כשחואן קואדרדו פרץ מימין ושלח כדור עומק לגונסאלו היגוואין, שכבש מקרוב את ה-1:1 שהציל את האיטלקים מהפסד.



ססאר חוגג, בופון מאוכזב (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי