פוצ'טינו: רונאלדו במשבר? עבורי הוא נשאר אחד הגדולים בעולם

פוצ'טינו
פוצ'טינו | צילום: Gettyimages

מאמן התרנגולים מוכן למפגש עם ריאל מדריד בליגת האלופות: "שמח שגילו עד כמה טוטנהאם טובה". זידאן: "לא נפגענו מההפסד לג'ירונה". דורטמונד תנסה להתאושש מול ניקוסיה, סיטי תתארח בנאפולי

(גודל טקסט)

היום השני של המחזור הרביעי בשלב הבתים בליגת האלופות אמור לספק מחר (רביעי) כמה משחקים גדולים והשאלה הגדולה היא האם ריאל מדריד תצא מהמשבר בוומבלי מול טוטנהאם. עוד משחקנים מסקרנים: נאפולי – מנצ'סטר סיטי ופורטו מול לייפציג.

בית 8
טוטנהאם – ריאל מדריד (21:45)
המשחק החם של הערב יגיע מוומבלי וניצחון של אחת הקבוצות יעלה אותה לשמינית הגמר. הבלאנקוס והספרס סיימו לפני שבועיים ב-1:1 בסנטיאגו ברנבאו ומאז נקלעו למשבר. בריאל מדריד המצב מסובך אחרי ההפסד 2:1 לג'ירונה, והקבוצה נמצאת בליגה במרחק שמונה נקודות מברצלונה. בנוסף, החלו לצוץ ביקורות נגד זינדין זידאן, והמאמן יצטרך שוב להסתמך על השוער קאסיה בגלל פציעתו של קיילור נבאס. גם גארת' בייל, שחלם לשחק בוומבלי נגד האקסית, ייעדר בעקבות פציעה ביחד עם רפאל וראן ודני קרבחאל.

טוטנהאם הודחה מגביע הליגה על ידי ווסטהאם והפסידה בליגה למנצ'סטר יונייטד, כשבשני המשחקים האחרונים הארי קיין הפצוע לא שיחק. החלוץ חזר להתאמן עם הקבוצה ויהיה בסגל, כשגם דלה עלי יחזור לאחר שהיה מושעה לשלושה משחקים מגביעי אירופה.

כריסטיאנו רונאלדו. ייצא מהמשבר בלונדון? (gettyimages)
כריסטיאנו רונאלדו. ייצא מהמשבר בלונדון? (gettyimages)

מאמן הספרס, מאורסיו פוצ'טינו אמר ב"מארקה": "את המשחק הזה נגד ריאל מדריד אנחנו לא רוצים להפסיד. אנחנו רוצים לשחק טוב לא רק עבור שלוש הנקודות, אלא גם כדי לתקן את הרושם של שני ההפסדים האחרונים. חשוב לנו לנצח בוומבלי והניצחון על ליברפול עזר, אבל לא ההפסד לווסטהאם. כולנו יודעים שעבור ריאל מדריד ניצחון בוומבלי ייתן להם הרבה כוח. אני שמח שהרבה אנשים גילו עד כמה טוטנהאם טובים אחרי התיקו בברנבאו, אבל ריאל מדריד יריבה לא קלה. כריסטיאנו רונאלדו במשבר? עבורי הוא נשאר אחד הגדולים בעולם".

המאמן הארגנטינאי גם אמר שהוא לא נכנס ללחץ כשהיריבות שלו קונות כל קיץ שחקנים ב-200 מיליון יורו: "הצלחה בכדורגל לא תמיד נמדדת בכסף". לשאלה אם זינזין זידאן יכול לאמן באנגליה אמר: "למה לא? הוא זכה עכשיו בתואר המאמן הכי טוב בעולם. יש לו יכולות, אבל השאלה אם הוא רוצה בכלל, כי הוא מאמן כבר עכשיו קבוצה גדולה".

הארי קיין. צפוי לחזור לסגל (AFP)
הארי קיין. צפוי לחזור לסגל (AFP)

מן העבר השני, זינדין זידאן נאלץ להתייחס לבעיותיה של ריאל מדריד העונה והבהיר: "אני מאוד בוטח בקבוצה שלי ובמה שאני עושה. וומבלי זו במה טובה לשחק בה ופוצ'טינו מאמן מעולה והתוצאות מוכיחות זאת, אבל אנחנו מוכנים למשחק והגענו כדי לנצח. אני אוהב אתגרים ורוצה לנצח. אנשים חושבים שאחרי ההפסד שלנו לג'ירונה נהיה במורל נמוך, אבל ההיפך הוא הנכון. אנחנו חושבים רק על מחר".

דורטמונד – אפואל ניקוסיה (21:45)
שני ניצחונות בשבעת המשחקים האחרונים מעמידים את הקדנציה של פטר בוס בדורטמונד בסכנה. בגרמניה מבקרים את המאמן בגלל שיטת ההגנה בה המגנים לוחצים גבוה, ומודאגים מהבצורת של פייר-אמריק אובאמיאנג שלא הבקיע שלושה משחקים. גם אצל היריבה מקפריסין המצב לא מזהיר, כשניקוסיה מדורגת רק במקום שמיני בליגה. במידה ואפואל תנצח את שלושת המשחקים שנותרו לה הקבוצה תעלה למקום השני, רק שתי נקודות מאנורתוזיס של רוני לוי, אך קודם עליה להתמודד עם דורטמונד הלחוצה.

אובמיאנג. לא כבש כבר שלושה משחקים (AFP)
פייר-אמריק אובמיאנג. לא כבש כבר שלושה משחקים (AFP)

בית 5
ליברפול – מאריבור (21:45)
לאחר שכבשה שביעייה לרשת של הסלובנים במחזור הקודם בליגת האלופות, המייטירדס מקווים לשחזר את היכולת גם באנפילד. טרנט-אלכסנדר ארנולד צפוי לחזור לעמדת המגן הימני וג'ו גומס יעבור לעמדת הבלם. הבשורה הגדולה מגיעה מכיוונו של דניאל סטארידג', שאחרי כחמש שנים מאז שעבר מצ'לסי לליברפול, החלוץ יפתח לראשונה במדים האדומים במשחק ליגת אלופות. החלוץ, שבקדנציה הקודמת של המייטירדס בצ'מפיונס בעונת 2014/15 היה פצוע ועד שהתאושש הקבוצה נשרה לליגה האירופית, אמר לקראת המשחק: "בצ'לסי שיחקתי הרבה פעמים בליגת האלופות ואפילו זכיתי בו כשהייתי שם".

סביליה – ספרטק מוסקבה (21:45)
במשחק הקודם בין הקבוצות ברוסיה ספרטק השיגה את ניצחון השיא שלה במפעל, כשהדהימה את הספרדים עם 1:5. למרות זאת, לסביליה עדיין יש סיכוי לעלות כשבמאזנה 4 נקודות לעומת 5 של ליברפול וספרטק. מאמנה של סביליה, אדוארדו בריסו, אמר: "אני יכול לדעת איך השחקנים שלי מרגישים אחרי הפסד כזה. ב-1992 הפסדתי כשחקן עם ניואלס אולד בויז לסן לורנצו 6:0 בגביע הארגנטיני".

דניאל סטארידג'. הופעת בכורה באלופות במדים האדומים (gettyimages)
דניאל סטארידג'. הופעת בכורה באלופות במדים האדומים (gettyimages)

בית 6 
נאפולי – מנצ'סטר סיטי (21:45)
משחק ענק בין שתיים מהקבוצות הטובות באירופה. סיטי, שמושלמת באלופות ובליגה איבדה רק נקודה, ניצחה 13 משחקים בכל המסגרות. רק וולבס מהצ'מפיונשיפ עצרה את החבורה של פפ גווארדיולה מלכבוש, וניצחון מחר יעלה אותה לשלב הבא. סיטי ניצחה במשחק הקודם 1:2, אבל הפסידה בנאפולי 2:1 ב-2011.

נאפולי לא הפסידה חמישה משחקי בית רצופים נגד אנגליות. חוסה קאייחון אמר על המשחק: "ב-55 הדקות האחרונות באנגליה היינו טובים מסיטי. אנחנו קבוצה גדולה, אבל יש להם שחקנים נפלאים". ב"גאזטה דלו ספורט" שיבחו את התרומה של הקשר הברזילאי אלן לנאפולי: "הוא נמצא בכל מקום ולא חושש ממגע פיזי".

אגוארו וז'סוס. מגיעים לחורר רשתות גם בנאפולי (gettyimages)
אגוארו וז'סוס. מגיעים לחורר רשתות גם בנאפולי (gettyimages)

מאוריציו סארי מאמן נאפולי שלל את ההשוואות למאמן האגדי אריגו סאקי: "אם אפרוש עכשיו אף אחד לא יזכור אותי כי לא השגתי עוד כלום, כך שלהשוות אותו לסאקי זה מצחיק. שחקנים כמו ואן באסטן, רייקארד וחוליט הפכו ענקיים בזכותו. אז מי אני?".

שחטאר – פיינורד (21:45)
לאוקראינים עדיין יש סיכוי לעלות לשלב הבא, למרות שלא ישחקו בביתם אלא באצטדיון של מטאליסט. פיינורד רשמה כבר חמישה הפסדים רצופים באירופה, ובמפגש הקודם ניצחה שחטאר ברוטרדם 1:2. קשרה הברזילאי של שחטאר – ברנרד, שכבש את שני השערים נגד פיינורד לפני שנפצע בכתפו, חזר לפעילות.

סארי והיגוואין. שיתוף פעולה מושלם (gettyimages)
סארי והיגוואין. שיתוף פעולה מושלם (gettyimages)

בית 7
בשיקטאש – מונאקו (19:00)
במידה ולייפציג תנצח את פורטו הקבוצה הטורקית צריכה לא להפסיד כדי לעלות לשלב שמינית הגמר. בשיקטאש ניצחה במונאקו 1:2, אבל האלופה הצרפתית התאוששה ומגיעה במומנטום חיובי לאחר ניצחונות בליגה על ובורדו, והיא במרחק ארבע 4 נקודות מפאריס סן ז'רמן.

פורטו – לייפציג (21:45)
למרות פתיחה נוראית של הפורטוגלים את הקמפיין וההפסד במחזור הקודם לליפציג 3:2, עדיין יש לדרקונים סיכוי לעלות לשלב הבא והם חייבים להשיג שלוש נקודות כדי להשאיר לעצמם סיכוי.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי