הספסול של מסי והשיא של פ.ס.ז': מספרי ותגובות האלופות

ניר ביטון, ניימאר
ניר ביטון, ניימאר | AFP

הפרעוש רק עלה מהספסל ב-0:0 של ברצלונה מול יובנטוס, תוצאה שהספיקה לוואלוורדה ושחקניו להבטיח מקום בשמינית הגמר ועשתה היסטוריה. וגם: ה-1:7 של פ.ס.ז' והפציעות של שחקני באיירן מינכן

(גודל טקסט)
המחזור החמישי בליגת האלופות הסתיים והערב רק שתי קבוצות הבטיחו את מקומן בשמינית הגמר: ברצלונה שסיימה ב-0:0 בטורינו מול יובנטוס וצ'לסי שלא התקשתה עם 0:4 על קרבאח האזרית.


קבוצה שכבר הבטיחה את מקומה בשלב הבא, אבל ממשחקי הערב יוצאת מצוברחת עד מאוד, היא באיירן מינכן שאמנם ניצחה 1:2 בבלגיה את אנדרלכט, אבל איבדה במהלך המשחק את אריאן רובן וטיאגו אלקנטרה שנפצעו. המאמן יופ היינקס אישר בסיום: "הפציעה של טיאגו חמורה, של רובן לא כל כך".




בנוסף לפציעות ועל אף שלוש הנקודות, הבלם ג'רום בואטנג הודה בסיום: "זה היה המשחק הכי גרוע שלנו אחרי הרבה זמן". אנדרלכט, מנגד, נותרה ללא נקודות, אבל לפחות מצאה את הרשת לראשונה העונה בשלב הבתים וכבר לא תצטרף למכבי חיפה ולדינמו זאגרב במועדון ה"אפס נקודות אפס שערים".

Heynckes to ZDF:
– Thiago has a "serious" muscle injury
– Robben injury "not too bad." #RSCAFCBpic.twitter.com/L3iBCmQWdZ

— DW Sports (@dw_sports) November 22, 2017


המנצחת הגדולה של הערב היא ללא ספק פאריס סן ז'רמן, ששמרה על המאזן המושלם העונה עם 1:7 מדהים על סלטיק – שכבר הוליכה בעיר האורות משער בזק של מוסא דמבלה בדקה הראשונה. ניימאר וקבאני ענו עם צמדים, גם קיליאן אמבפה, מרקו וראטי ודני אלבס הצטרפו לחגיגה וכך הצליחה סגנית אלופת צרפת לנפץ את שיאה של דורטמונד והפכה לקבוצה שכובשת הכי הרבה בשלב הבתים – 23 כיבושים ועוד משחק אחד לשחק בעוד שבועיים בחוץ מול באיירן מינכן. השיא של דורטמונד שנקבע בעונה שעברה עמד על 21 שערים, כדי שתבינו עד כמה מדובר בשיא מרשים.



שחקני פ.ס.ז' חוגגים שביעייה על סלטיק (AFP)


ניר ביטון דווקא לא פתח במשחק, אבל נכנס בדקה ה-13 – אחרי שפ.ס.ז' השוותה ל-1:1, ושיחק כבלם השלישי במערך של ברנדן רוג'רס, שכמובן קרס לחלוטין מול הצרפתים. "אנחנו מאוד עצובים. ניסינו לשחק, אבל קשה מאוד מול קבוצה ברמה כזאת", סיכם המבקיע היחיד בירוק, הצרפתי מוסא דמבלה.


בכל הנוגע ל-0:0 בין ברצלונה ליובנטוס בטורינו, בו ליאו מסי לא פתח ורק עלה מהספסל, אמר המאמן ארנסטו ואלוורדה: "החלטנו שמסי ינוח ואם נצטרך יעלה כדי לשנות את המשחק". כאמור הפרעוש נכנס ל-35 הדקות האחרונות, אולם הקטלונים לא כבשו ולראשונה בתולדות המפעל לא הבקיעו בשני משחקים רצופים וסיימו את שניהם ב-0:0, אחרי תיקו מאופס בפיראוס במחזור הקודם.



מסי מתחמם. מעולם לא קרה שבארסה סיימה פעמיים ברצף ב-0:0 באלופות (AFP)


גם מנג'ר מנצ'סטר יונייטד ז'וזה מוריניו היה בין מתוסכלי הערב. השדים האדומים איבדו את המאזן המושלם העונה באלופות בעקבות ההפסד 1:0 לבאזל משער בדקה ה-89 ולמעשה זקוקים לנקודה בבית מול צסק"א כדי להבטיח רשמית את הכרטיס לשמינית: "היינו צריכים להוביל 0:5 במחצית ולא כבשנו, אז הפסדנו. אי אפשר להחטיא כל כך הרבה ולא לספוג. הייתה הרגשה שלכולם ברור שייגמר 0:0 ואז הם כבשו, רק אנחנו אשמים בכך", סיכם "המיוחד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי