"ברצלונה הפכה לקבוצה של תוצאות, על חשבון הכדורגל היפה"

ליאו מסי ופאולו דיבאלה
ליאו מסי ופאולו דיבאלה | AFP

למרות העלייה לשמינית, לא כולם מרוצים מה-0:0 מול יובנטוס: "בעוד פ.ס.ז' מפציצה את אירופה, בארסה משחקת יעיל, אבל לא מרהיב". בספרד טוענים: "מסי ביקש לנוח, רוצה להגיע רענן למונדיאל". גורצקה יגיע בינואר?

(גודל טקסט)
ברצלונה אומנם הבטיחה את העלייה לשמינית גמר ליגת האלופות מהמקום הראשון בבית, אבל אחרי ה-0:0 בטורינו מול יובנטוס, תיקו מאופס שני ברציפות אחרי אולימפיאקוס במחזור הקודם, כבר מתחילות לצוץ הביקורות על סגנון המשחק של ארנסטו ואלוורדה.


"ואלוורדה הפך את ברצלונה לקבוצה של תוצאות, על חשבון הכדורגל היפה. הוא המאמן הכי יעיל שהיה לברצלונה מזה זמן רב, אבל השאלה אם היא לא מאבדת את ה-DNA שלה. בעוד פאריס סן ז'רמן מרשימה ומפציצה את אירופה, בארסה משחקת כדורגל יעיל, אבל לא מרהיב".




תלוי על איזה צד של המטבע מסתכלים. ברצלונה אולי לא כובשת כמו עונות קודמות, אבל היא שמרה העונה על רשת נקייה ב-13 משחקים. שמונה בליגה, ארבעה באלופות ואחד בגביע המלך. גם סנטי נולה, עורך "מונדו דפורטיבו", לא נשמע מתלהב: "ברצלונה עלתה מהמקום הראשון לשמינית הגמר ומקדימה את ריאל מדריד בעשר נקודות. היא אינטליגנטית, סולידית ומאוד יציבה".


ההפתעה הייתה ספסולו של ליאו מסי. הכוכב הארגנטינאי לא פתח בהרכב לראשונה מאז ספטמבר 2016, ובספרד מסבירים שהמאמן והכוכב שלו סיכמו על כך כבר לפני מספר ימים כדי שמסי יגיע רענן לקראת הצמרת ביום ראשון מול ולנסיה אחרי ששיחק העונה כבר 1350 דקות. "השכנוע של מסי לנוח – ההישג של ואלוורדה", נכתב בספרד. לטענת כתבים אחרים, מסי עצמו ביקש לנוח: "הוא רוצה להגיע רענן למונדיאל".


️ "LEADERS!" #fcblive#UCLpic.twitter.com/T7ujUMq22p

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) November 23, 2017


חלוץ יובנטוס פאולו דיבאלה הודה: "שמענו על כך רק כשהגענו לאצטדיון והופתענו מאוד. ברצלונה של השנה משחקת בהגנה הרבה יותר טוב מעונות קודמות. בשנה שעברה הם נתנו ליריבות יותר מרחב תמרון והשנה הרבה יותר קשה לשחק נגדם". גם המאמן מסימיליאנו אלגרי הופתע: "אני לא זוכר אף פעם את מסי יושב על הספסל. אני משחק נגד ברצלונה מאז 2010 וב-13 המפגשים שלנו הוא אף פעם לא ישב על הספסל. דאגתי מאוד כשהוא נכנס, אבל הבחורים שלנו עשו עבודה טובה". על קריאות הבוז של האוהדים אמר המאמן: "יש לנו כמה שחקנים עם פחות ניסיון שעשו פה ושם טעויות, אבל רוב הקהל תמך בנו".


מי שזכה לכל השבחים היה השוער מארק אנדרה טר שטגן שמנע שערים בדקה ה-1 וה-91 וקיבל את כל השער של "ספורט" הקטלוני. המגן לוקה דין אמר: "טר שטגן השוער הכי טוב בעולם כיום. אנחנו ממשיכים לעשות עבודה טובה והבטחנו את המקום הראשון בבית. כשניצחנו את יובנטוס בבית 0:3 אף אחד לא בא אלינו בטענות. היינו צריכים לפחות נקודה והצלחנו". הצרפתי גם גילה שהוא מוכן לשחק בלם במשחק העונה נגד ולנסיה בעקבות השעייתו של ג'רארד פיקה, אבל ברור שוואלוורדה שוקל גם את האופציה של תומאס ורמאלן. סרחיו בוסקטס אמר: "זה היה משחק באצטדיון אחד הקשים באירופה. היו לנו כמה הזדמנויות, אבל לא רבות. ההחלטה לספסל את מסי? החלטה של המאמן שכולנו מקבלים אותה".


️ "THE BEST GOALKEEPER IN THE WORLD" #fcblive#UCLpic.twitter.com/PZfy3N2Bs9

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) November 23, 2017


בנושא אחר, בעיתון "בילד" פורסם שקשר שאלקה, לאון גורצקה, שמסיים את החוזה שלו בקיץ 2018, רוצה לעזוב כבר בינואר לברצלונה. לפי העיתון הוא נפגש עם ראשי ברצלונה לפני פגרת הנבחרות. גורצקה היה פצוע בחודש האחרון ולא שיחק, אבל חזר להתאמן ויהיה כשיר למשחק נגד דורטמונד. הסיבה שהוא רוצה לעבור היא שבחוזה שלו יש סעיף שכל מעבר שלו לקבוצה אחרת יכניס לכיסו 20% מהעיסקה. אם יעבור בקיץ המעבר יהיה חופשי.


אנדרס אינייסטה התרגש מהמחווה שעשו לו אוהדי יובנטוס שמחאו לו כפיים כשהוחלף: "זה מרגש כשאוהדים של היריבה מחמיאים לך. טר שטגן? כולנו יודעים מה הפוטנציאל שלו".


ז'ורז' ז'סוס
, מאמן ספורטינג ליסבון, שתשחק נגד ברצלונה במשחק האחרון של הבית ומתפלל לנס כדי לעלות לשמינית, אמר לאחר ה-1:3 על אולימפיאקוס: "אני מקווה שמסי ינוח גם נגדנו ונוכל לנצח בקאמפ נואו". 

Messi on Facebook: "Argentine meet-up in Turin ⚽ ✌ " pic.twitter.com/lyrFCWddBo

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) November 23, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי