הזדמנות אחרונה: אתלטיקו תתארח אצל צ'לסי בקרב על שמינית הגמר

גריזמן
גריזמן | Getty

שלישי, 21:45, ישיר בספורט1: הקולצ'נרוס יגיעו לסטמפורד ברידג' ויחזיקו אצבעות שרומא תאבד נקודות במחזור האחרון בליגת האלופות. באיירן מארחת את פ.ס.ז' בקרב על ראשות הבית, יובה חייבת ניצחון על אולימפיאקוס

(גודל טקסט)

השבוע הגורלי בליגת האלופות יחל מחר (שלישי), כאשר מספר קבוצות בכירות עלולות למצוא את עצמן מחוץ למפעל והבולטת מביניהן היא אתלטיקו מדריד, שהגיעה פעמיים לגמר בשנים האחרונות ותתארח אצל צ'לסי (21:45, שידור ישיר בספורט1). באיירן מינכן תארח את פאריס סן ז'רמן, ותנסה להעפיל לשמינית הגמר מראשות הבית. יובנטוס תצא למשחק חוץ קשה מול אולימפיאקוס, ותקווה לניצחון של ברצלונה על ספורטינג ליסבון.

בית 1
מנצ'סטר יונייטד – צסק"א מוסקבה (21:45)
השדים האדומים זקוקים לנקודה בלבד לעלות לשמינית הגמר מהמקום הראשון. למרות ההכנות לדרבי נגד סיטי בשבוע הבא, יונייטד יכולה להרשות לעצמה לשחק עם פול פוגבה, לאחר שספג כרטיס אדום נגד ארסנל ולא יוכל לשחק בליגה. ז'וזה מוריניו לא יכול לזלזל ביריבה הרוסית מפני שהוא רוצה להבטיח את המקום הראשון , בגלל הסיכוי התאורטי שיונייטד תודח במידה ושלוש קבוצות יסיימו עם 12 נקודות.

בפן המקצועי, נמניה מאטיץ' צפוי להחמיץ את המשחק בגלל פציעה, ומוריניו מעדיף לתת לו לנוח כדי שיוכל לשחק בדרבי. אריק באיי, מרוואן פלאיני ופיל ג'ונס עדיין פצועים, וגם כן ייעדרו. לעומת זאת, זלאטן איברהימוביץ' מקווה לפתוח בהרכב. גם הנריך מחטיריאן יקווה לשחק ב-11, לאחר שלא זכה לדקות משחק לאחרונה.

זלאטן איברהימוביץ'. מקווה לפתוח בהרכב מול הרוסים (gettyimages)
זלאטן איברהימוביץ'. מקווה לפתוח בהרכב מול הרוסים (gettyimages)

צסק"א צריכה לנצח בהפרש דמיוני של שבעה שערים ב"אולד טראפורד", ובאזל חייבת ניצחון מול בנפיקה. הבעיה של הרוסים? השדים האדומים לא נוצחו במגרשם בליגת האלופות מספטמבר 2016, ויאלצו להתמודד עם היעדרותם של ביבראס נאתכו ופונטוס ורנבלום בגלל השעיות.

בנפיקה – באזל (21:45)
כדי להעפיל לשמינית הגמר השווייצרים זקוקים לתוצאה טובה יותר מצסק"א, וניצחונות לשתיהן יעלו את באזל. טולנט ג'אקה יחזור מהשעיה להרכב של השווייצרים , שיחסרו שישה שחקנים פצועים. מנגד, בנפיקה באחד הקמפיינים הגרועים ביותר שלה בליגת האלופות עם אפס נקודות, אך מקווה לשמור על גאוותה. רק חמישה שחקנים הופיעו עד כה במדי הפורטוגלים, וכך אי אפשר לצפות לעלות שלב.

בית 2
באיירן מינכן – פאריס סן ז'רמן (21:45)
אחד המשחקים המסקרנים במחזור יפגיש את שתי הקבוצות שכבר עלו לשמינית הגמר. הגרמנים יוכלו לסיים במקום הראשון רק אם ינצחו בהפרש של ארבעה שערים, מפני שהפסידו 3:0 במשחק בצרפת בסיבוב הראשון שהוביל לפיטוריו של קרלו אנצ'לוטי. מאז, יופ היינקס הגיע ועושה עבודה מצוינת, כשהזניק את באיירן למקום הראשון בליגה הגרמנית עם הפרש של שש נקודות מלייפציג שבמקום השני. המאמן ההולנדי רשם תשעה ניצחונות ברציפות עד שהפסיד ב"קלאסיקר" למנשנגלדבאך בעיקר בגלל פציעות. נשיא באיירן, אולי האנס, אמר: "אחרי ההפסד לפ.ס.ז' באיירן נולדה מחדש".

קרלו אנצ'לוטי. פוטר בגלל ההפסד בפאריס (gettyimages)
קרלו אנצ'לוטי. פוטר בגלל ההפסד בפאריס (gettyimages)

הגרמנים רוצים לנקום על ההפסד בסיבוב הראשון ובונים על היכולת הפנסטית של תומאס מולר, שחזר מפציעה ובישל צמד ב-1:3 על האנובר. לעומת החלוץ הגרמני, אריאן רובן פצוע ולא יכול לקחת בחלק בהתמודדות.

מנגד, פ.ס.ז' הפסידה בשבת האחרונה לראשונה העונה בליגה, 2:1 לשטרסבורג. האלופה הצרפתית עם הפרש שערים מרשים – 1:24, כשרק סלטיק כבשה מולה במחזור הקודם. למרות זאת, הצרפתים צריכים להיזהר מפני שבאיירן כבר ניצחה אותם בעבר ב"אליאנץ ארנה" 1:5 ו-0:2.

ניימאר בסלטיק. הסקוטים היחידים שהכבשו מול הצרפתים (AFP)
ניימאר בסלטיק. הסקוטים היחידים שהכבשו מול הצרפתים (AFP)

סלטיק – אנדרלכט (21:45)
אם הסקוטים רוצים להמשיך את הקמפיין האירופי, הם יוכלו לעשות זאת רק בליגה האירופית במידה וישיגו תיקו מול הבלגים. במידה ואנדרלכט רוצה לעלות מהמקום השלישי היא תצטרך לנצח ב"סלטיק פארק" בהפרש של שלושה שערים. הפעם האחרונה שהסגולים מבלגיה שיחקו בסקוטלנד הייתה ב-2003, אז הפסידו לסלטיק 3:1, אך יכולים להתעודד בעקבות צבירת ארבעה ניצחונות ברצף בליגה הבלגית והעפלה למקום השלישי.

בית 3
צ'לסי – אתלטיקו מדריד (21:45, שידור ישיר בספורט1)
המשחק שימשוך את מלוא תשומת הלב יגיע מסטמפורד ברידג'. הבלוז כבר העפילו לשמינית הגמר, ויבטיחו את המקום הראשון בבית עם ניצחון או איבוד נקודות של רומא. בפן המקצועי, גארי קייהיל וטימו בקאיוקיו, שנחו בליגה, צפויים לחזור להרכב של אנטוניו קונטה.

דייגו סימאונה. ניצב בפני משימה קשה במיוחד (AFP)
דייגו סימאונה. ניצב בפני משימה קשה במיוחד (AFP)

המשימה של דייגו סימאונה וחניכיו נראית כמעט בלתי אפשרית. הקולצ'ונרוס חייבים ניצחון בלונדון ובמקביל שרומא תסיים עם אותו מספר נקודות כמוה או שכמובן תפסיד. בסיבוב הקודם אתלטיקו הפסידה לצ'לסי 2:1 ב"וונדה מטרופוליטנו", אך שואבת עידוד בעקבות השיפור ביכולתה באחרונה. סימאונה יכול להתעודד, מפני שסטפן סאביץ' ישוב לסגל לאחר השעיה.

רומא – קראבח (21:45)
הג'יאלורוסי ניצחו את יריבתם 1:2 בחוץ בסיבוב הקודם, ואם ינצחו גם ב"אולימפיקו" ואתלטיקו לא תנצח יעפילו בוודאות לשמינית הגמר. באיטליה טוענים שפטריק שיק, חלוצה הצ'כי של רומא, יעשה את הבכורה שלו בליגת האלופות, ועשוי לשחק דווקא בכנף. לעומת זאת, דייגו פרוטי פצוע בברכו וייעדר, ברונו פרס מושעה.

בית 4
אולימפיאקוס – יובנטוס (21:45)
הניצחון הגדול של יובנטוס על נאפולי 0:1 בליגה פתח מחדש את מירוץ האליפות באיטליה, וכעת רוצים בגברת הזקנה להבטיח את העלייה לשלב הבא בליגת האלופות. יובה תגיע לאצטדיון הגועש בפיראוס ובמקרה של תיקו יובנטוס תקווה שספורטינג ליסבון ב"קאמפ נואו", במשימה שנראית אפשרית במיוחד. במידה והאיטלקים והפורטוגלים יסיימו עם אותו מספר הנקודות, יובנטוס תעפיל בעקבות היתרון במשחקים בין הקבוצות. לאחר שעבר ניתוח בידו ושיחק נגד נאפולי, גונסלו היגוואין אמור לשחק מול גם נגד אולימפיאקוס.

פאולו דיבאלה. יעלה את יובה לשמינית? (AFP)
פאולו דיבאלה. יעלה את יובה לשמינית? (AFP)


ברצלונה – ספורטינג (21:45)

בארסה כבר הבטיחה את עלייתה לשמינית הגמר וגם את המקום הראשון, לעומת ספורטינג שזקוקה לניצחון ותקווה להפסד של יובנטוס. מאמן ברצלונה בעבר, פרנק רייקארד, יגיע להתמודדות, לאחר שנענה לבקשה מיוחדת מבנו – לראות את לאו מסי. ההולנדי היה זה שהעלה את הפרעוש לקבוצה הבוגרת לפני 13 שנים, אך קיימת האפשרות שמסי דווקא ינוח מחר. סמואל אומטיטי, שנפצע במשחק מול סלטה ויגו ביום שבת ייעדר, ובראיון בספרד הבטיח שיחזור מוקדם מהצפוי. אלייש וידאל עשוי לפתוח על חשבונו של סרג'י רובטו, שרק חזר מפציעה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי