התיק הספרדי: סוגיית עתידו של קורטואה בצ'לסי

טיבו קורטואה
טיבו קורטואה | Gettyimages

הוא השכיח את צ'ך, הפך ליקיר סטמפורד ברידג' והקשיים במשא ומתן איתו מעלים חשש אצל קונטה בזמן שבמדריד ממתינים. יוכין על סימן השאלה מעל עתידו של השוער, שיפגוש ב-21:45 את אתלטיקו לקרב גורלי

(גודל טקסט)

ביום ראשון כמעט איבדה מנצ'סטר סיטי נקודות בגלל זהירות יתר. כאשר עבר ג'ו הארט בהשאלה לווסטהאם בקיץ, כללה הקבוצה סעיף לפיו אסור לו לשחק נגדה, והשוער – אשר דווקא נמצא במשבר לאחרונה – נאלץ לשבת ביציע כאשר הפטישים התארחו אצל פפ גווארדיולה. אדריאן הספרדי, שסופסל לטובת שוער נבחרת אנגליה, היה נחוש להוכיח שהוא ראוי להיות בין הקורות תמיד, סיפק משחק ענק, ונכנע רק לבישול של קווין דה בריינה לדויד סילבה בדקות הסיום. סיטי ניצלה מהטעות של עצמה והמשיכה ברצף הניצחונות. 


התסריט של צ'לסי באפריל 2014 היה הפוך, כאשר הוגרלה מול אתלטיקו מדריד בחצי גמר ליגת האלופות. טיבו קורטואה, השוער המחונן של הכחולים, בילה אז כבר עונה שלישית בהשאלה בין הקורות של קולצ'ונרוס, ולפי תנאי החוזה הייתה צריכה אתלטיקו לשלם לרומן אברמוביץ' שלושה מיליון יורו תמורת הזכות לשתף את הבלגי נגדה בכל משחק – כלומר שישה מיליון במצטבר.



הסוגיה עשתה כותרות גדולות, ואופ"א החליטה להתערב. היא הכריזה כי הסעיף המדובר אינו חוקי, כי הוא משפיע באופן לא הוגן על בחירת ההרכב, וחייבה את צ'לסי לאפשר לקורטואה לשחק עבור אתלטיקו ללא מגבלות. התוצאה הייתה מתסכלת מבחינת הכחולים עם 0:0 בוויסנטה קלדרון, ו-1:3 מוחץ לספרדים בסטמפורד ברידג' בדרך לגמר. ז'וזה מוריניו שוב נותר בידיים ריקות, דייגו סימאונה חגג, בין היתר בזכות ההצגות של השוער שלו. 



פוזל לעבר מדריד? קורטואה (AFP) 


באופן סמלי, נפצע פטר צ'ך כבר בתחילת המשחק הראשון, ולכן האוסטרלי הוותיק מרק שוורצר החליף אותו במשך רוב ההתמודדות. כבר אז החליטה הנהלת צ'לסי שהיא מעוניינת להחזיר את קורטואה למועדון בקיץ 2014 ולהפוך אותו לשוער הראשון על חשבון האגדה הצ'כית. הבחירה הזו הייתה שנויה במחלוקת, כי תרומתו של צ'ך לקבוצה במשך יותר מעשור הייתה פנומנלית, והוא חלק בלתי נפרד מהמורשת בסטמפורד ברידג'.


אוהדים לא מעטים התנגדו להדחתו וראו בכך טעם לפגם, אבל בשורה התחתונה כבר אפשר להצהיר כי בטווח הארוך זה היה הדבר הנכון לעשות, על אף הכאב הגדול. צ'ך עזב לארסנל אחרי עונה אחת על הספסל, אבל הגעגועים אליו נוסטלגיים בלבד. מבחינה מקצועית, אין מעריץ אחד ביציע שלא מאושר עד הגג מקורטואה.



ריאל עוקבת. קורטואה (Gettyimages) 


והתוצאות מדברות בעד עצמן. שתי אליפויות יש לבלגי בשלוש השנים המלאות הראשונות בלונדון, אותן צריך להוסיף לאליפות הסנסציונית עם אתלטיקו ב-2014. לא מרבים לדבר עליו, כי הוא לא שוער ראוותני ולא מבצע זינוקים מדהימים, אך התכונה הזו עומדת בעיקר לזכותו. קר רוח ויעיל, הוא המנהיג השקט של העורף. חבריו לקבוצה סומכים עליו בעיניים עצומות, ומעטים המקרים בהם הוא שוגה.


לכן כה חשוב לצ'לסי להשאיר את קורטואה בטווח הארוך, אך מסתבר שזה לא יהיה פשוט. חוזהו של השוער מסתיים בקיץ 2019, והוא לא ממהר לשום מקום. המשא ומתן עם סוכנו תקוע, ודרישות השכר שלו גבוהות כשהוא מעוניין בכ-200 אלף ליש"ט בשבוע, בדומה לכוכב הגדול של הקבוצה, חברו לנבחרת אדן הזאר. "יש לנו זמן, ואני מתרכז במשחקים כרגע. לקראת סוף העונה נוכל לשבת ולדבר", הצהיר השוער בן ה-25 לאחרונה, והדליק נורה אדומה. לצ'לסי דווקא אין זמן, כי ערכו של הכוכב בשוק יצנח דרמטית כאשר ייכנס לשנת החוזה האחרונה. שתי הנציגות של מדריד כבר מריחות הזדמנות עסקית.


ריאל מדריד עוקבת כבר מזמן אחרי קורטואה, וגם אתלטיקו בתמונה – אם תחתים את האקס המיתולוגי תמורת סכום נמוך היא תוכל לעשות רווח נהדר על יאן אובלק. מבחינת קורטואה, הנושא רלוונטי מתמיד, כי הוא נפרד לאחרונה מחברתו הספרדייה, מרתה דומינגס. השניים הכירו כאשר שיחק באתלטיקו, והתגוררו עד לאחרונה ביחד בלונדון, אך כעת חזרה מרתה למולדתה עם שני ילדיהם, הבת אדיראנה והבן ניקולאס שנולד כבר אחרי הפרידה.



יעזבו ביחד? הזאר (AFP) 


"החלטנו לסיים את יחסינו ברוח טובה. אנחנו עדיין אוהבים ומסתדרים מצוין, אך מערכת היחסים הרומנטית בינינו הסתיימה. אנחנו לא בורחים מהמחויבויות שלנו, ובעיקר מהאחריות ההורית. נעניק לילדינו את האהבה לה הם ראויים ונהיה נוכחים בחייהם כחברים טובים וכהורים הכי טובים שאפשר. הם נמצאים בעדיפות עליונה מבחינתנו", כתב אז קורטואה. ברור כשמש שיהיה לו הרבה יותר קל להיות מעורב אם יעבור אף הוא למדריד. הרבה יותר קשה להיות אבא טוב ומעורב כשאתה גר במדינה אחרת.



אתלטיקו יודעת את זה. היא זכרה זאת היטב כאשר הבלגי התארח באצטדיון החדש שלה, וונדה  מטרופוליטנו, בשלהי ספטמבר – וניצח 1:2 בתצוגת תכלית של הכחולים. בכך שמר קורטואה על מאזן ללא הפסד במפגשים בין צ'לסי לאתלטיקו. הצד שלו תמיד יצא עם ידו על העליונה. האם כך יהיה גם הערב, כאשר האקסית זקוקה לניצחון בסטמפורד ברידג' על מנת לשמור על הסיכוי הקלוש להעפיל לשמינית הגמר?



גם שלוש נקודות לא צפויות להספיק לסימאונה, כי רומא שמקדימה אותו בשתי נקודות מארחת את קרבאח האזרית, אבל מכאן גם נובעת הדאגה של הכחולים. אם לא ינצחו את אתלטיקו, הם עלולים לאבד את המקום הראשון לטובת האיטלקים, ואז ההגרלה בשמינית הגמר צפויה להיות קשה הרבה יותר. המסקנה: שתי הקבוצות ילכו על כל הקופה, והדבר עשוי להוביל למפגש מרתק וקצבי. סביר שלקורטואה תהיה עבודה מרובה, אבל הוא רגיל לעשות אותה בלי פוזות. ואולי גם תעבור בראשו המחשבה על שיתוף הפעולה המחודש עם חבריו לשעבר. אולי כאשר צ'לסי תפגוש את אתלטיקו בפעם הבא, בעוד שנה, שנתיים או שלוש, הוא כבר יהיה שוב בצד הספרדי. 


מחכה לטיבו. צ'ולו (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי