אוהדי טוטנהאם יגיעו לטורינו באיחור בעקבות פצצה ממלחמת העולם השנייה

יובנטוס
יובנטוס | Gettyimages

הפצצה שהתגלתv בתמזה עיקבה את הטיסות. דיבאלה לקח חלק באימון יובנטוס, אך לא ישחק. אלגרי: "אנחנו צריכים להשתפר". הספרס יציעו הארכת חוזה לאלדרווירלד. באזל תנסה להיזהר מאגוארו ודה בריינה מול סיטי הפצועה

(גודל טקסט)

שעת האמת של יובנטוס וטוטנהאם הגיעה. שתיים מהקבוצות הטובות באירופה ייפגשו מחר (שלישי, 21:45) בטורינו בקרב לא קל במסגרת המשחק הראשון על הכרטיס לרבע גמר ליגת האלופות. יובנטוס, שהופיעה פעמיים בגמר בשלוש השנים האחרונות, מראה סימנים שהיא חוזרת לעצמה אחרי שספגה רק שער אחד ב-16 משחקים בכל המסגרות ונאבקת עם נאפולי על האליפות בסרייה A.

טוטנהאם מצידה אולי לא תזכה באליפות, אבל היא ניצחה את ריאל מדריד בשלב הבתים וסיימה אותו ראשונה, ומול הגדולות בפרמייר-ליג לא הפסידה כבר שלושה משחקים. לפחות לפי שווי השחקנים יש ליובנטוס יתרון, כשלפי האתר CIES Football הגברת הזקנה מדורגת שמינית עם שחקנים בשווי כולל של 448 מיליון יורו וטוטנהאם מדורגת במקום ה-12 עם 358 מיליון יורו.

הפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו היתה אי שם ב-1960 במשחק ידידות, וטוטנהאם נחשבה אז לקבוצה הטובה ביותר באנגליה. גם היום היא לא רחוקה מהצמרת ולמעשה מלבד מנצ'סטר סיטי, אין קבוצה שמשחקת טוב ממנה בליגה, כשההפסד האחרון שלה היה לפני חודשיים – לאותה מנצ'סטר סיטי. בליגת האלופות זהו המפגש הראשון בין הקבוצות. טוטנהאם כבר המריאה לטורינו, אך למורת רוחם של האוהדים הטיסות שהיו אמורות להמריא מלונדון בוטלו בגלל פצצה ממלחמת העולם השניה שהתגלתה בנהר התמזה וחלק גדול מאוהדי הקבוצה יגיעו באיחור לאיטליה.

טוטנהאם התאכזבה למשמע הבשורות הקשות לפיהן הבלם טובי אלדרווירלד, שקיווה להיות כשיר למשחק הראשון, לא ישותף בסופו של דבר. הוא שיחק בגביע נגד ניופורט קאונטי והיה אמור להיות בסגל נגד ארסנל, אבל כנראה לא החלים לחלוטין מהפציעה שארכה שלושה חודשים. חוזהו של אלדרווירלד מסתיים ב-2019 ומתקיים איתו משא ומתן להארכתו, אבל צ'לסי ומנצ'סטר סיטי כבר הביעו בו התעניינות ומוכנות לשלם לו שכר שבועי גבוה מזה שהוא מרוויח כעת. מלבדו, אף שחקן בסגל של התרנגולים לא פצוע ומי שאמור להחליף אותו הוא הבלם הקולומביאני הצעיר וחסר הניסיון בליגת האלופות דווינסון סאנצ'ס.


ינסו להמשיך את היכולת הטובה מהליגה. שחקני טוטנהאם (אתר רשמי)

ביובנטוס, לעומת זאת, יש לא מעט פצועים. חואן קוואדרדו, ובלז מטווידי כנראה לא יהיו בסגל, בנוסף לפאולו דיבאלה שהתאמן היום עם הקבוצה אך לא נכלל בסגל למשחק. גם השתתפותו של הבלם אנדראה בראצלי מוטלת בספק. מי שכן ייקח חלק במשחק הוא  כמובן החלוץ גונסאלו היגוואין, שנמצא בכושר שיא וכבש את שערו ה-50 במדי הקבוצה בניצחון 0:2 על פיורנטינה במחזור האחרון. המאמן מאסימיליאנו אלגרי מקווה לנצח במשחקו ה-201 על הקווים של יובה.

אלגרי אמר לאחר המשחק נגד פיורנטינה שקבוצתו צריכה להשתפר במשחקה, אבל היא תציג התקפה מאיימת עם היגוואין בחוד ועם שדגלאס קוסטה ומאריו מנדזוקיץ' באגפים. מיראלם פיאניץ' יוביל את הקישור וג'אנלואיג'י בופון יעלה לשחק אחרי שרשם במשחק הליגה האחרון 500 הופעות במדים השחורים לבנים. האיום הגדול ביותר להגנת יובנטוס יהיה הארי קיין, שלפי "דון בלון" נמצא על הכוונת של הגברת הזקנה לעונה הבאה, אם כי היא תצטרך להמתין בתור מאחורי ריאל מדריד שגם מעוניינת בשירותיו של החלוץ האנגלי.

ליובנטוס יש את יתרון הניסיון על פני טוטנהאם, וגם הם באים בתקופה מצוינת עם שמונה ניצחונות רצופים בליגה וכאמור שער חובה אחד ב-16 המשחקים האחרונים. הנתון המעניין בהגנה האיטלקית הוא מהדי בנעטיה, איתו יובה ספגה רק שלושה שערים בליגה לעומת 12 בלעדיו.


התאמן, אך עלול להישאר מחוץ לסגל. דיבאלה (AFP)

הציטוט המפתיע לקראת המשחק הוא זה של מנג'ר טוטנהאם מאוריסיו פוצ'טינו, שהצהיר בריאיון ל"ראי" האיטלקי כי היה רוצה לראות את פאולו דיבאלה, שחסרונו הוא מכה ליובה, מחלים ומשחק נגד התרנגולים. "אני עוד לא משוכנע שהוא בחוץ. הכי טוב לשחק נגד הטובים ביותר". אמר פוצ'טינו.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אמר החלוץ הארי קיין: "לא ציפו מאיתנו להגיע עד כאן, אז הביטחון שלנו מצוין. נכבד את יובנטוס, אבל הגענו באמונה שלמה ונקווה שנצליח לעשות את העבודה".

בבאזל מתכוננים לסיטי עם הרבה חששות, אבל גם הרבה חוש הומור
באזל תארח את מנצ'סטר סיטי למשחק קצוות בין אחת הקבוצות הטובות באירופה כיום לבין המועדון השוויצרי שמדורג רק במקום השני בליגה במרחק חמש נקודות מהמוליכה יאנג בויז, תופעה די נדירה כשמדובר בבאזל. זהו המפגש הראשון בין הקבוצות, ולמרות שבאזל ידועה כקבוצה שעושה צרות באופן סדרתי לקבוצות אנגליות, הפער במקרה הזה כל כך גדול שאף אחד לא יהמר עליה. הבעיה היחידה של סיטי היא שורת פציעות של שחקני מפתח, ביניהם גבריאל ז'סוס, בנז'מין מנדי ופביאן דלף. גם דויד סילבה בספק, ואילו לירוי סאנה התאושש מפציעה וצפוי לדקות לפחות בחלק מהמשחק.

פ.צ. באזל תצטרך להיזהר בעיקר מסרחיו אגוארו, שמאז תחילת 2018 כבש 13 שערים בכל המסגרות בעשרה משחקים ברציפות. עוד שחקן שחוששים ממנו בשווייץ הוא קווין דה בריינה, שחזר מעונש הרחקה והוא מלך הבישולים של אירופה. מאז ששיחק בוולפסבורג ב-2012 הוא בישל יותר שערים מכל שחקן אחר ביבשת, 77 שערים לעומת 76 של ליאו מסי שבמקום השני. בשווייץ כתבו שדה בריינה הוא "פלה הלבן" וציטטו את פפ גווארדיולה שאמר "השחקן הכי טוב היום באירופה אחרי מסי הוא דה בריינה".


"הטוב באירופה אחרי מסי". דה בריינה (AFP)

באזל מגיעה למפגש אחרי ניצחון 0:2 בליגה על ת'ון, כשאת אחד השערים כבש דימיטרי אוברלן, השחקן הטוב ביותר בשורותיה, שכבש ארבעה שערים בליגת האלופות וכמות זהה בליגה. השוויצרים אמנם באים בנחיתות בולטת, אבל הם לא איבדו את חוש ההומור. לאחר המשחק באנגליה בו פירקה סיטי את לסטר 1:5 צייץ האתר הרשמי של הקבוצה: "זה עתה סיטי הצליחה לגבור בקושי על יריבה בליגה שלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי