מכה לניימאר: פיפ"א דחתה את התביעה מול ברצלונה

ניימאר
ניימאר | Gettyimages

הברזילאי לא יקבל את 40 מיליון היורו מבארסה, שמצידה תובעת אותו על הפרת חוזה. ראש ממשלת ספרד: "לא רוצה לראות את ניימאר בריאל". וגם: הראיון שסיפק קוטיניו, הבקשה של הארגנטינאים מליאו מסי

(גודל טקסט)
ברגע לפני שיפגוש את ריאל מדריד בשמינית גמר ליגת האלופות, ניימאר נחל הפסד מחוץ לתחומי המגרש לאחר שפיפ"א דחתה את התביעה שלו מברצלונה על סך 40 מיליון יורו. כזכור, הברזילאי חתם על הארכת חוזה בבלאוגרנה כעשרה חודשים לפני שעבר לבירת צרפת, והסכום המדובר הובטח לו כמענק נאמנות לקבוצה. לאחר המעבר בארסה סירבה לשלם את הסכום, והשחקן הגיש תביעה לפיפ"א.


ברצלונה לעומת זאת, מתכננת לתבוע 75 מיליון יורו מניימאר על הפרת חוזהו בקבוצה הקטלאנית, כך שהמאבק המשפטי בין הצדדים עדיין בעיצומו. במוליכת "לה ליגה" קיבלו בסיפוק רב את החלטת פיפ"א, ורואים בה יתרון של 0:1 לבארסה במאבק מול הברזילאי. ניימאר עשוי לפנות באמצעות פרקליטיו לבית הדין הגבוה לספורט (CAS), אך לא נראה שהסיכויים לטובתו.



בתוך כך, ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי התראיין ל"אס" המדרידאי אחרי שביקר במשרדי העיתון והצהיר: "אני מאמין בריאל מדריד שתצליח בליגת האלופות, במפעל הזה הם כמו חתולי רחוב". ראחוי הראה ידע רחב בכדורגל וטען שלא היה רוצה לראות את ניימאר משחק בבלאנקוס, אולי בגלל שלבש את המדים של ברצלונה בעבר? הוא ביקש מאוהדי ריאל מדריד סבלנות: "לא יכול להיות שלפני כמה חודשים BBC היו הכי טובים בעולם ועכשיו רוצים לזרוק אותם. צריכה להיות קצת פרספקטיבה".



ניימאר. פיפ"א דחתה את התביעה (Gettyimages)


בתוך כך, לפי דיווחים בספרד פיליפה קוטיניו צפוי לקבל אזרחות פורטוגלית, דבר שיפנה מקום לזר בסגל של ארנסטו ואלוורדה. כזכור, בליגה הספרדית קבוצה יכולה לרשום עד שלושה זרים בסגל, כשגם פאוליניו ויירי מינה רשומים כזרים בנוסף לקוטיניו. כעת כשהרכש מליברפול צפוי להפוך לאירופאי, קבוצתו תוכל להחתים את בן ארצו ארתור שמשחק בגרמיו.


קוטיניו התראיין ל"מונדו דפורטיבו" ו"ספורט" אחרי החודש הראשון בברצלונה ואמר: "הגעתי כדי לזכות בכמה שיותר תארים. נדהמתי לראות עד כמה כל הכוכבים של ברצלונה הם בחורים פשוטים, לא מחזיקים מעצמם ומקבלים כל שחקן חדש בצורה הכי יפה. גם איכות האימונים שלהם הפתיעה אותי, למרות שידעתי שמדובר בשחקני על".


 

המעבר מליברפול לברצלונה: "בקיץ הודעתי לכולם בליברפול שאני נחוש לעזוב, אבל זה לא קרה ולכן לקראת העונה הנוכחית נאלצתי לעבוד הרבה יותר קשה, כדי לא לתת למישהו פתחון פה שאני עושה דברים בכוונה או טועה. הסכמתי לוותר על ליגת האלופות כדי להגיע לברצלונה, ללמוד ולהתפתח". 


 


Mundo Deportivo | Une du 13 février

COUTINHO SERA COMMUNAUTAIRE

• Il va commencer les procédures pour obtenir un passeport portugais.

• « Je suis venu au Barça pour écrire mon histoire et jouer avec les meilleurs. » pic.twitter.com/LVSAAAy0cW

— FC Barcelona France (@FranceFCB) February 13, 2018

 

תג המחיר שלו: "אני לא מתייחס לזה. החלטתי לשחק בכל משחק כרגיל כמו שאני יודע. לעשות דברים טוב על כר הדשא ולעזור לקבוצה. זה מדהים לשחק ליד ליאו מסי. זו חוויה לכל שחקן, אבל לא רק מדובר בו.אנדרס אינייסטה הוא גאון לדעתי וזה היה מדהים לפגוש אותו, לשוחח איתו ולשחק לצידו. אני חושב שאינייסטה יהיה רק אחד".

 
 

עצות לואלוורדה לקראת צ'לסי: "זו קבוצה מצוינת. יש לה שחקנים מעולים והכי חשוב שהיא מצוינת במתפרצות. יש לה שחקנים מהירים ופיזיים. זה יהיה משחק חזק".


עוד בברצלונה, נשיא ההתאחדות הארגנטינית, קלאודיו טאפיה, סיפר שהוא ביקש אישית מליאו מסי לשחק פחות העונה כדי להגיע רענן יותר למונדיאל. בארגנטינה מקווים שמסי יגיע לגביע העולם רענן ולא סחוט כפי שקרה לו ב-2014. טאפיה התייחס גם לסרחיו אגוארו כשאמר: "אני מקווה שכל השחקנים של ארגנטינה שנמצאים כעת בכושר טוב יבואו בכושר דומה למונדיאל. אגוארו משחק נפלא, מסי תמיד טוב. דיברנו איתו שישמור על עצמו". 



מסי. הארגנטינאים מקווים שרעננות שלו תוביל לזכייתם ברוסיה (AFP)


בנוסף לכך, ראשי ההתאחדות בארגנטינה מעוניינים לקיים משחק הכנה בברצלונה מול נבחרת קטאלוניה ב-4 ביוני, ממש לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל. מאמן חורחה סמפאולי העלה את הרעיון לשחק מול הנבחרת שלא רשומה בפיפ"א, אבל בעלת איכויות יוצאות מן הכלל. 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי