אלגרי: היינו צריכים להוביל 0:3, במקום זה מחכה לנו משחק גמר

גונסאלו היגוואין
גונסאלו היגוואין | AFP

מאמן יובנטוס ספג ביקורות על כך ששמט יתרון כפול ב-2:2 מול טוטנהאם בשמינית גמר האלופות: "נראתה כמו קבוצה שהתאבדה", נכתב בארץ המגף. פוצ'טינו: "הוכחנו שאנו יכולים לשחק ברמות הגבוהות ולצאת ממצבים קשים"

(גודל טקסט)
יובנטוס פתחה אתמול את המשחק מול טוטנהאם בצורה מדהימה והובילה 0:2 כבר בדקה התשיעית, אבל בהמשך התאדתה ואיפשרה לתרנגולים לחזור ל-2:2 נפלא שכעת הופך דווקא את האנגלים לפייבוריטים להעפיל שלב, לאור תוצאת התיקו עם שני שערי החוץ.


טוטנהאם לא רק כבשה פעמיים בטורינו, אלא שהשער הראשון של הארי קיין היה הראשון שהגברת הזקנה סופגת אחרי 24 שעות של משחק – היא ספגה בפעם השנייה בלבד ב-17 משחקים. יתרה מכך, הפעם האחרונה שיובה ספגה שני שערים במשחק בית הייתה בינואר 2017 במשחק גביע, שחשיבותו לא גבוהה.




ה"מירור" כתב שרוח הקרב של טוטנהאם והגאוניות של כריסטיאן אריקסן, שכבש את השיוויון, גרמו ללילה שייזכר לעד. "נדנדת ספרס" היא הכותרת של "דיילי מייל" שכתב: "טוטנהאם נראתה גמורה אחרי ה-2:0 ליובנטוס, ואז הנדנדה התאזנה עם שיוויון דרמטי של טוטנהאם שגם הייתה יכולה לנצח". הגדיל לכתוב ריצ'רד דאן מ"מירור", שהשווה את האופי והרוח של טוטנהאם לזו של מנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות ב-1999, אז היא הפכה ל-1:2 מפיגור בפתיחת הדקה ה-90.


"הסאן" פרגן לדלה עלי שבאחרונה הייתה נסיגה ביכולתו וכתב: "הוא הוכיח שהוא חוזר לכושרו הטוב. עד לפני חודש תהינו אם הוא יוכל לחזור ליכולת של העונה שעברה עד למונדיאל ברוסיה. הוא היה אשם בשער הראשון של היגוואין 75 שניות מהפתיחה, אבל מרגע זה דלה עלי היה מרכז ההתאוששות של טוטנהאם". אגב, כריסטיאן אריקסן נבחר למצטיין בכלי תקשורת רבים באנגליה בעוד שגונסאלו היגוואין נבחר באיטליה למרות החמצותיו.

Wednesday's Mirror sport: "Juve done it, Tottenham!" #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/0GbNYXZ1Py

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) 13 בפברואר 2018

מנג'ר טוטנהאם מאוריסיו פוצ'טינו הוכיח לכל המפקפקים שהוא יודע לנהל משחק ממצב לחץ ואמר בסיום: "הראינו טונות של אופי. אני מרגיש גאווה אמיתית. אל תשכחו שהראינו את זה מול קבוצה ששיחקה פעמיים בגמר בשלוש השנים האחרונות ויש לה טונות של ניסיון. אנחנו אולי הקבוצה הכי צעירה במפעל בשלב הזה. התחלנו את המשחק רע מול יריבה ונקלענו למצב שקשה מאוד לצאת ממנו. צריך להבין שהקבוצה שלנו גדלה, מתקדמת והופכת בוגרת יותר. הוכחנו שאנחנו מסוגלים לשחק ברמה הכי גבוהה ולצאת ממצב הכי קשה. הגענו למשחק עם רצף של משחקים קשים בליגה נגד יונייטד, ליברפול וארסנל ועדיין היינו טובים יותר 83 דקות. הכל עדיין פתוח, זה 50 אחוז לכל קבוצה".


הארי קיין, שנכון לעכשיו מדורג שני אחרי כריסטיאנו רונאלדו עם שבעה כיבושים באלופות, השווה את שיאו של סטיבן ג'רארד כאנגלי שכבש הכי הרבה שערים בעונה אחת עם שבעה שערים. ג'רארד עשה זאת בעונת 2008/9 עם ליברפול. קיין גם הפך לשחקן הראשון באלופות שכבש תשעה שערים בתשעת משחקיו הראשונים באלופות – עבר את ההישג של רונאלדיניו, סימונה אינזאגי, דידייה דרוגבה ודייגו קוסטה שכבשו שמונה שערים.


Huge character to come back from 2-0 down. Two big away goals and now look forward to the return leg at Wembley. ⚽ #THFC#COYS#UCLpic.twitter.com/iQ3yy1nSLS

— Harry Kane (@HKane) 13 בפברואר 2018


באיטליה ביקרו את הדרך בה יובנטוס שיחקה החל מעלייתה ליתרון כפול כבר בדקה התשיעית. יובנטוס הלכה לאחור ונתנה לטוטנהאם להשתלט וללחוץ אותה. מאמן יובנטוס, מאסימיליאנו אלגרי יצא נגד הביקורת: "אנשים איבדו כאן את הפרופורציה. כדורגל יכול להיות כזה. היינו צריכים להוביל 0:3 ומצאנו עצמנו ב-1:2. עכשיו אנחנו נוסעים לוומבלי לסוג של גמר". יובה מקווה שבגומלין ב-7 במארס, פאולו דיבאלה ובלאז מטווידי יהיו כשירים ויוסיפו מחץ. אלגרי אמר: "חוץ מההדיפה של ג'יג'י בופון בחצי הראשון לא הייתה לטוטנהאם הזדמנות אמיתית. בשער השני ספגנו ממצב נייח. לא יהיה לנו קל בוומבלי, אבל הכל עוד פתוח".


"קוריירה דלו ספורט" כתב שיובנטוס פשוט התאבדה. "הובילו 0:2 ואז עשו יותר מדי טעויות, כולל החמצת פנדל". העיתון "טוטו ספורט" כתב: "יובנטוס פחדה יותר מדי. השחקנים של פוצ'טינו לא היו שווים תיקו. אחרי ההחמצה של הפנדל, ליובה לא היה האומץ להגיב כמו שצריך והיא נענשה בבעיטה חופשית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי