"ברור לי שטעיתי קשות, טכנולוגיית VAR הייתה עוזרת לי"

אוברבו
אוברבו | Gettyimages

השופט אוברבו מהמשחק בין ברצלונה לצ'לסי בענות 2008/09 שהטעויות שלו סייעו לקאטלונים לעלות לגמר הצ'מפיונס: "זה לא היה אחד הימים הטובים שלי, אבל אני שלם עצמי"

(גודל טקסט)
 ביום שלישי (21:45)  תשחק ברצלונה מול צ'לסי בסטמפורד ברידג' במשחק הראשון של שמינית גמר האלופות וזה מעלה זיכרונות מהמשחק הכי שנוי במחלוקת בין שתי הקבוצות. זה קרה בעונת 2008/09 בשלב חצי הגמר כאשר ברצלונה השוותה ל-1:1 משער של אנדרס אינייסטה, שהעלה את אותה לגמר עצמו בזכות שערי חוץ (לאחר 0:0 במשחק הראשון ב"קאמפ נואו").


השיפוט של הנורבגי טום הנינג אוברבו היה אחד הכי שנויים במחלוקת בהיסטוריה של ליגת האלופות אחרי שלטענת צ'לסי הוא התעלם מלא פחות מארבעה פנדלים לטובתה. בראיון ל"מארקה" הודה אוברבו שביצע כמה טעויות במשחק תחת הכותרת: "זה לא היה אחד הימים הטובים שלי". הוא סיפר על כך שאוהדי צ'לסי איימו אז על חייו.



הנורבגי בן ה-51 פרש מאז משיפוט ולא עוסק יותר במקצוע, בעוד שבדרך כלל השופטים ממשיכים להתעסק בענף גם אחרי פרישתם. "הייתי שופט בכיר, אבל כמו לשחקן או מאמן גם שופט יכול לתפוס יום רע. אני לא גאה באותו משחק. אני מודה ששגיתי בכמה החלטות. לצערי כמה אנשים זוכרים אותי רק מהמשחק ההוא".


הטענות היו שג'רארד פיקה וסמואל אטו נגעו אז בכדור בידם והנורבגי לא הגיב. "הם אכן נגעו ביד, אבל באותו רגע החלטתי מה שהחלטתי לפי מה שראיתי במגרש. אנשים סבורים אחרת ממני והוויכוח הזה כנראה יהיה נצחי. כשופט אתה מתמודד עם לחץ כמעט בכל משחק". קשר צ'לסי, מיכאל באלאק, מחה אז נמרצות נגד השופט והוא לא הרחיק אותו: "שוב, קל לומר את זה אחרי המשחק. אז החלטתי לא להרחיקו. אולי בגלל שעמד מאחוריי ולא ממש ראיתי אותו".


"No fue mi mejor dia…" Y lo dice desde su apartamento de la Costa Brava que casualmente la dieron al día siguiente pic.twitter.com/BR48GVmkuR

— Catalunya_Blanca (@RMA_CAT) February 18, 2018

המשחק נגמר ובעוד אוברבו ירד גאה מכר הדשא, המהומה סביבו היתה רבה: "שחקני צ'לסי השתוללו והמשטרה ביקשה ממני להחליף מלון כי העוינות הייתה בשיאה. בעקבות הראיון אנשים ייזכרו בי שוב, אבל אני שלם עם עצמי ומאושר בחיי".


במפתיע או שלא, הנורבגי הוא חסיד גדול של טכנולוגיית VAR: הטכנולוגייה הקיימת כיום אמור לחסוך בטעויות באופן משמעותי, איו ספק שגם כמה שההחלטות שלי במשחק בין בארסה לבלוז היו משתנות". ברצלונה המשיכה מאותו משחק שנוי במחלוקת לגמר וזכתה בצ'מפיונס אחרי 0:2 על מנצ'סטר יונייטד. אוברבו הוענש ולא נכלל בצוות השיפוט של מונדיאל 2010.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי