שרו להם בלוז: ברצלונה הוציאה 1:1 אצל צ'לסי

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

שמינית גמר, משחק ראשון: וויליאן כבש למארחת וגם בעט פעמיים לקורה, אבל טעות קריטית בהגנה הספיקה למסי כדי להשוות ולהעניק לבארסה יתרון משמעותי לגומלין. באיירן עם רגל וחצי ברבע, אחרי 0:5 על בשיקטאש

(גודל טקסט)
באיירן עלתה מעשית לרבע הגמר ליגת האלופות אחרי שהביסה בבית 0:5 את בשיקטאש, בעוד ברצלונה יצאה מסטמפורד ברידג' עם שער חוץ יקר ב-1:1 מול צ'לסי שהעניק לה מקדמה רצינית לקראת הגומלין בקאמפ נואו בעוד כשלושה שבועות.




צ'לסי – ברצלונה 1:1

75 דקות הצליחו אנגולו קאנטה והגנת צ'לסי להעלים את לואיס סוארס, להקשות על אנדרס אינייסטה ולהותיר את ליאו מסי לשחק עם עצמו. 75 דקות עבדה שיטת המשחק של אנטוניו קונטה שכללה פרט לשיבוש תדרי היריב, גם מתפרצות מהירות בראשות וויליאן המהיר והטכני שאף כבש שער אדיר. ואז טעות אחת של אנדראס כריסטנסן שהיה מעולה עד אותה דקה הספיקה כדי שאינייסטה יבשל לפרעוש את השער הראשון שלו אי פעם מול האנגלים וישיר להם את הבלוז.

הרכבים

צ'לסי: טיבו קורטרואה, ססאר אספיליקווטה, אנטוניו רודיגר, אנדראס כריסטנסן, וויליאן, ויקטור מוזס, אנגולו קאנטה, ססק פברגאס (דני דרינקווטר 84), מרקוס אלונסו, אדן הזאר, פדרו (אלברו מוראטה 80).



ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, סרג'י רוברטו, ג'רארד פיקה, סמואל אומטיטי, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, פאוליניו (אלייש וידאל 63), איבן ראקיטיץ', אנדרס אינייסטה, ליונל מסי, לואיס סוארס.


מהלך המשחק

דקה 5: הזאר התכבד בבעיטה המסוכנת הראשונה במשחק שהלכה קצת גבוה.



הזאר. מדומה או לא, הבלגי תמיד מסוכן (AFP)


דקה 10: מסי פרץ ממרכז המגרש כשהוא מתעתע בשומריו אבל מסירת העומק שלו נעצרה אצל כריסטיאנסן.


דקה 15: שוב מסי תעתע והפעם מצא את פאוליניו אבל הברזילאי החמיץ ממצב טוב.



מסי. לא מצא עם מי לשחק במחצית הראשונה (AFP)

דקה 30: הפעם וויליאן בתפקיד מסי עם פריצה מסחררת ממרכז המגרש שנבלמה בעבירה מאחור של ראקיטיץ'. הקרואטי ראה צהוב אבל אלונסו בעט לידיים של טר שטגן.


דקה 35, זה היה כמעט 0:1 לצ'לסי: שוב וויליאן, השחקן מספר 1 על המגרש, שחתך משמאל למרכז והדביק כדור שזעזע את הקורה של טר שטגן.



וויליאן. השחקן המסוכן על המגרש במחצית הראשונה (AFP)


דקה 42
: שוב וויליאן בעט ושוב הקורה הצילה את בארסה. לא יאומן!


דקה 45: בארסה ירדה למחצית ללא בעיטה אחת למסגרת. מדהים.


דקה 55:
קבלו את לואיס סוארס. אחרי שנעלם למשך 54 דקות, האורוגוואי דהר על קו שמאל, חדר לתוך הרחבה ובעט למסגרת. קורטוואה מתח איברים והדף.

דקה 58: שוב סוארס עשה גלים באגף שמאל ונבלם לקרן, ראקיטיץ' הגביה היישר לידיים של שוער צ'לסי.


דקה 62, 0:1 לצ'לסי: כדור קרן של הבלוז הגיע לוויליאן. הברזילאי נותר חופשי והעניש מיד ובמזומן. הוא נע מעט ימינה ושיגר כדור מוסבב שעקף את כל הגנת בארסה ונחת בפינה הימנית של טר שטגן. שער גדול לשחקן גדול.


דקה 75, 1:1: אחרי שלוש התקפות רצופות שבארסה תקפה עם ראש בקיר דרך המרכז ואחרי שסוארס נראה נתפס ברחבה ללא תגובת השופט, נעזרה האורחת בטעות איומה של צ'לסי כדי לחזור למשחק. כריסטיאנסן איבד כדור לאינייסטה שחדר משמאל ושלח לאחור לעבר מסי. והפרעוש התכבד בשער הראשון שלו אי פעם מול הבלוז.  

 

באיירן מינכן – בשיקטאש 0:5

הבווארים חששו קצת לפני המשחק ממהומות, אולי גם מהיריבה אבל הרחקה מוקדמת של דומינגוי וידה בדקה ה-16 הותירה את הטורקים בעשרה משחקים וסגר למעשה עניין.


תומאס מולר כיכב עם צמד (43, 66) ושני בישולים לקומאן (53) וללבנדובסקי, שהוסיף צמד משלו (79, 88) כדי לקבוע את תוצאת המשחק. בשיקטאש המסכנה תתרכז בליגה,  הגרמנים יכולים כבר להתכונן לשלב הבא. חאמס רודריגס נפצע והוחלף באריאן רובן אבל בבאיירן מקווים שזה לא רציני.
 


הרכבים

באיירן מינכן: סוון אולריך, יוזואה קימיך, ג'רום בואטנג, מאטס הומלס, דויד אלאבה, חאבי מרטינס, ארתורו וידאל (קוונטין טוליסו 83), תומאס מולר, חאמס רודריגס (אריאן רובן 44), קינגסלי קומאן (פרנק ריברי 81), רוברט לבנדובסקי.


בשיקטאש: פבריסיו, פפה, דומאגוי וידה (הורחק 16), אדריאנו, אטיבה האצ'ינסון, גאנר ארקין, גארי מדל, ריקרדו קווארסמה, אנדרסון טליסקה, ריאן באבל, ואגנר לאב.


מהלך המשחק
דקה 16: וידה הכשיל את לבנדובסקי על קו הרחבה כשחקן אחרון, ראה את האדום והותיר את בשיקטאש ב-10 שחקנים. חמאס בעט את הכדור החופשי מעל לשער.



וידה מורחק. המשימה של בשיקטאש הפכה קשה בהרבה  (Getty)


דקה 29:
הצלה גדולה של פבריסיו אחרי בעיטה חזקה מקרוב‎ של חאבי מרטינס.


דקה 34:
כדור חופשי מסוכן של קימיך הורחק לא טוב, וידאל ירה את הריבאונד פפה גלש ומנע שער.



באיירן בעטה 20 פעם לשער במחצית הראשונה, בשיקטאש חמש (Getty)


דקה 41:
לאב ניסה לחדור עם כדור יפה שהגיע בסופו של דבר לפפה, שמ-30 מ' בעט וולה יפהפה שעבר סנטימטרים מעל השער‎.


דקה 43, 0:1 לבאיירן:
פריצה יפה לתוך הרחבה של קינגסלי קומאן, הוא מסר רוחב והכדור הגיע לתומאס מולר, שמקרוב דחק פנימה בלי בעיה‎.


 מולר דוחק מקרוב פנימה. אין כמוהו בדחיקות (Getty)


דקה 44: חאמס נפצע לאחר שבעיטה חזקה פגעה בפניו ואריאן רובן נכנס במקומו.


We hope it's not too serious, @jamesdrodriguez! #MiaSanMia#FCBBJK 1-0 pic.twitter.com/XuCapUGsw0

— FC Bayern English (@FCBayernEN) February 20, 2018


דקה 49
: לבנדובסקי הוכשל על קו הרחבה, אבל הבעיטה החופשית שלו נהדפה על ידי פבריסיו בקצות האצבעות‎.


דקה 52, 0:2:
מולר קיבל כדור נפלא מלבנדובסקי והעביר אותו בנגיעה לקומאן, שמ-7 מטרים בעט ישר לרשת.



באיירן חוגגת. הטורקים לא עושים מהומות (Getty)


דקה 66, עכשיו זה כבר תבוסה, 0:3:
 החלוץ הוותיק שלח את הרגל לכדור רוחב של קימיך והסיט אותו פנימה בעזרתו האדיבה של פבריסיו.


דקה 79: 0:4: הומלס בעט חזק מרחוק ופבריס הדף, אבל לבנדובסקי השתלט על הריבאונד כדי להבקיע בקלילות ולהפוך את המשחק לחגיגה בווארית.


דקה 88: 0:5: באמת חשבתם שבאיירן תסתפק ברביעייה? רובן הכניס עוד כדור נהדר למולר, שהיה יכול לכבוש אבל העדיף להשאיר ללבנדובסקי שלא התבלבל מול פבריסיו והבקיע את השני שלו.


לבנדובסקי ומולר. 4 שערים לשניהם ביחד (Gettyimages)לבנדובסקי ומולר. 4 שערים לשניהם ביחד (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי