אני לוזר? היגוואין העלה את יובנטוס לרבע גמר ליגת האלופות

היגוואין
היגוואין | Gettyimages

הארגנטינאי המושמץ כיפר על ההחמצות מהמשחק הראשון עם שער (64) ובישול לדיבאלה (67) שמחקו את היתרון של סון (39) וסידרו לגברת הזקנה 1:2 על טוטנהאם ואת הכרטיס לשלב הבא. סיטי עלתה למרות הפסד לבאזל

(גודל טקסט)

יום המשחקים השני בשמינית גמר ליגת האלופות סיפק לנו הערב (רביעי) דרמה גדולה כשיובנטוס חזרה מפיגור ל-1:2 על טוטנהאם ועלתה לשלב הבא (3:4 בסיכום). מנצ'סטר סיטי עלתה למרות הפסד 2:1 בבית לפ.צ באזל (2:5 בסיכום).

טוטנהאם – יובנטוס 2:1 (3:4 לאיטלקים בסיכום)
אחת צעירה, לוהטת ומוכשרת, השנייה מבוגרת וכבדה, אבל אין תחליף לניסיון. טוטנהאם שלטה לחלוטין, עלתה ליתרון מוצדק מרגליו של יונג מין סון בדקה ה-39 וגם החמיצה מספר מצבים קורצים. אך ברגע האמת האופי והמסורת של הגברת הזקנה עשו את שלהם.

גונסאלו היגוואין, שהחמיץ פנדל במשחק הראשון, כיפר בגדול. בדקה ה-64 הוא השווה בבעיטה הראשונה של האיטלקים למסגרת. שתי דקות וחצי אחר כך הוא בישל עם מסירה ענקית לפאולו דיבאלה את השער הכי חשוב של קבוצתו העונה. האנגלים עוד ניסו להשוות בניסיון להעפיל לשמונה האחרונות לראשונה מאז 2010/11, אבל ג'אנלואיג'י בופון, שממשיך איתנו עוד קצת, וחבורת המגנים הקשוחים שלו, בלמו את כל הניסיונות והעלו את הקבוצה מטורינו לרבע הגמר בפעם השלישית בארבע העונות האחרונות.

אצטדיון וומבלי (gettyimages)
אצטדיון וומבלי (gettyimages)

הרכבים

טוטנהאם: הוגו לוריס, קיירן טריפייר, דווינסון סאנצ'ס, יאן ורטונגן, בן דייויס, אריק דאייר (אריק לאמלה, 74), מוסא דמבלה, יונג-מין סון, דלה עלי (פרננדו יורנטה, 85), כריסטיאן אריקסן, הארי קיין.

יובנטוס: ג'אנלואיג'י בופון, מהדי בנעטיה (סטפן ליכשטיינר, 61), ג'ורג'יו קייליני, אנדראה ברצאלי, אלכס סנדרו, סמי חדירה, בלייס מטווידי (קוואדוו אסמואה, 60), מיראלם פיאניץ', פאולו דיבאלה, דוגלאס קוסטה, גונסאלו היגוואין (סטפנו סטורארו, 83).

אוהדי יובנטוס ממלאים את וומבלי (AFP)
אוהדי יובנטוס ממלאים את וומבלי (AFP)

דקה 1: השופט שימון מרצ'יניאק הפולני הוציא את המשחק בוומבלי לדרך.

דקה 15: הזדמנות נפלאה לקיין, שגבר על קייליני, עבר בקלות את בופון ומזווית קשה בעט לרשת החיצונית. 

פוצ'טינו עם אלגרי (AFP)
פוצ'טינו עם אלגרי (AFP)

דקה 17: יובנטוס מקופחת. דייויס הכשיל בבירור את קוסטה, אבל צוות השיפוט הפולני שגה והתעלם מהאירוע.

דקה 31: עוד הזדמנות טובה לתרנגולים. הפעם דלה עלי ניסה את כוחו בבעיטה שנעצר אצל בופון.

סון מול קוסטה. צמד קיצונים מסחרר (gettyimages)
סון מול קוסטה. צמד קיצונים מסחרר (gettyimages)

דקה 39, טוטנהאם עלתה ל-0:1: התקפה נהדרת מסתיימת שהתחילה דווקא עם עומק נפלא של הארי קיין החלוץ, הסתיימה עם מסירת רוחב נהדרת מאריקסן לסון והדרום קוריאני, שרק דקה לפני כן החמיץ בגדול, דחף את הכדור פנימה. שער רביעי העונה בצ'מפיונס לשחקן הנפלא. 

דקה 41: הזדמנות מצוינת לאיטלקים: אלכס סנדרו קיבל כדור בתוך הרחבה והוריד היטב לפיאניץ' שבעט מ-14 מטרים כדור שחלף סמוך לקורה של לוריס.

אריקסן וקייליני (gettyimages)
אריקסן וקייליני (gettyimages)

דקה 62: החילופים ההתקפיים של אלגרי משפיעים. הכדור הגיע לדיבאלה שמהאוויר בעט החוצה. האיטלקים מחפשים את השער שיחזיר אותם למשחק.

דקה 64, יובנטוס השוותה ל-1:1: החילופים השתלמו. ליכשטיינר הגביה, חדירה נגח באין מפריע בתוך הרחבה והיגוואין כבש עם החיצון של הנעל משלושה מטרים. שער בבעיטה הראשונה למסגרת.

גונסאלו היגוואין (gettyimages)
גונסאלו היגוואין (gettyimages)

דקה 67, יובנטוס עלתה ל-1:2: היגוואין שלח כדור על מגש של זהב לדיבאלה והפנומן הארגנטינאי לא התבלבל והרשית מול לוריס. שער ראשון העונה לכוכב יובה באלופות.

דקה 83: דפיקות לב בוומבלי. סון השתחרר מחוץ לרחבה ושלט טיל מטר מהשער.

היגוואין ודיבאלה חוגגים (gettyimages)
היגוואין ודיבאלה חוגגים (gettyimages)

דקה 89: וואו. קיין נגח לקורה והכדור הורחק מקו השער למרבה אכזבתם של האוהדים המקומיים ולמזלו של הקוון שלא ראה שהחלוץ האנגלי היה בנבדל.

פפ גווארדיולה (gettyimages)
פפ גווארדיולה (gettyimages)

מנצ'סטר סיטי – באזל 2:1 (2:5 לאנגלים בסיכום)


אחרי ה-0:4 המוחץ בשווייץ במשחק הראשון, זה כבר היה משחק לפרוטוקול. פפ גווארדיולה נתן לחלק מהכוכבים שלו לנוח כדי שיהיו רעננים להמשך המאבקים במפעלים השונים, זה לא הפריע לגבריאל ז'סוס לכבוש כבר אחרי שמונה דקות. השווייצרים השוו מכדור שפגע באחד משחקני ההגנה האנגלית ומוחמד אליונוסי דחק אותו פנימה. מיכאל לאנג הפך בהמשך והאדומים-כחולים יצאו מהאיתיחאד עם ניצחון מכובד על הקבוצה הלוהטת של היבשת.

דקה 1: השופט פבל קרלובאץ הצ'כי הוציא את המשחק באיתיחאד לדרך.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים (AFP)
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים (AFP)

דקה 8, מנצ'סטר סיטי עלתה ל-0:1: התקפה קלאסית מבית היוצר של פפ גווארדיולה הסתיימה עם שער מרגלי גבריאל ז'סוס.

דקה 17, באזל השוותה ל-1:1: כדור שפגע באחד משחקני ההגנה של מנצ'סטר סיטי הגיע למוחמד אליונוסי שבעט מתוך הרבה בעוצמה לרשת.

מארק סוצ'י. ניצחון מכובד באיתיחאד (AFP)
מארק סוצ'י. ניצחון מכובד באיתיחאד (AFP)

דקה 71, באזל עלתה ל-1:2: השווייצרים משחקים על הכבוד. מיכאל לאנג בעט מזווית קשה מעל הידיים של בראבו ולרשת העליונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי