ההיסטוריה מוכיחה: לברצלונה יש סיבה לדאגה מול צ'לסי

שחקני ברצלונה
שחקני ברצלונה | צילום AFP

בקטלוניה מוכנים לגומלין הערב (רביעי, 21:45) בשמינית הגמר אחרי 1:1 במשחק הראשון: "המבחן הגדול גם של ואלוורדה וגם של קונטה". ספקות לגבי שיתופו של אינייסטה, שטינאג'ין התייחסה רשמית לדיווחים כי פנתה אליו

(גודל טקסט)
המשחק בין ברצלונה וצ'לסי הערב (רביעי, 21:45) הוא ללא ספק הדובדבן על עוגת ליגת האלופות השבוע, אבל זה גם מבחן ענק לשני המאמנים בקאמפ נואו. ארנסטו ואלוורדה חי את החלום העונה כמאמנה החדש של ברצלונה. הוא בדרך לשבירת כל השיאים של הקבוצה, אבל עכשיו זה רגע האמת עם משחקו החשוב ביותר בקריירה. עם כל הכבוד לקבוצות שאימן עד כה כולל בילבאו, ולנסיה, אולימפיאקוס ואספניול, הוא נמצא בקבוצה אולי הטובה בעולם והוא לא יכול להרשות לעצמו להיכשל במאני טיים אחרי שכל העונה עד כה הפסיד משחק אחד בלבד – בגביע לאספניול.


מנגד, נתוני הפתיחה של אנטוניו קונטה הרבה יותר קשים. עונה גרועה אחרי זכייה באליפות, יחסים רעים עם ההנהלה והשחקנים והעידן שלו בצ'לסי עשוי להגיע היום לסיום אם יודח מהמפעל. כמאמן יובה הוא לא הצליח בעבר בגדול באלופות ולכן אם יעבור את ברצלונה זה יהיה הישגו הגדול ביותר. באנגליה סבורים שאם יעבור את ברצלונה הוא יקבל פוש רציני להישאר בצ'לסי עונה נוספת ויסיים את חוזהו בסטמפורד ברידג' בזמן בקיץ 2019 וכמאמן איטלקי הוא היה רוצה מאוד לחקות את ההצלחות באלופות של מאסימיליאנו אלגרי, אוזביו די פרנצ'סקו ו-וינצ'נזו מונטלה העונה.



"מונדו דפורטיבו" מתאר את המשחק בתור "הגמר הראשון של ברצלונה העונה". בארסה סיימה ב-1:1 במשחק הראשון, אבל מגיעה בתנאים פחות נוחים מהרגיל כאשר אנדרס אינייסטה לא כשיר במאה אחוז ופיליפה קוטיניו לא יכול לשחק. הרבה יהיה תלוי ברגליים של ליאו מסי (כרגיל בבארסה) שחוזר אחרי חופשת לידה קצרה וכבש את השער הראשון שלו מול צ'לסי במשחק הקודם. בארסה לא ניצחה את צ'לסי בקאמפ נואו בארבעה משחקים מאז 2005 וזה עוד נתון שצריך להדאיג את הקטלונים. פאוליניו אמור לעשות את הבכורה שלו בשלב הזה באלופות כשחקן חשוב בקישור ואנטוניו קונטה חושש בעיקר מאינייסטה אותו כינה "גאון כדורגל שאפשר להשוותו רק לאנדראה פירלו".


האם אינייסטה יעלה בהרכב הפותח? הוא התאמן רק פעמיים עם הקבוצה, קיבל טיפול רפואי מזורז שאמור היה לשפר את מצבו והוא בתוכניות לפתוח, אבל ואלוורדה הודה שיערוך לו מבחן כשירות אחרון לפני המשחק. אחרי שנפצע מול ב-4 במרץ התקשורת המקומית טענה שהוא לא ישחק שלושה שבועות, אבל בארסה לא נקבה אף פעם בתאריך מדויק לשובו. אם אינייסטה לא יעלה, המועמדים להחליפו לפי תוכנית המשחק של המאמן יהיו אנדרה גומש או עוסמאן דמבלה, דבר שיצריך שינוי שיטת המשחק לשלושה תוקפים.

La portada del diario Sport de mañana… ¡FORÇA BARÇA! pic.twitter.com/lCZu5WoL7D

— El 10 (@el10blaugrana) 13 במרץ 2018

עוד בנוגע לאנדרס אינייסטה, היום הודיעה רשמית קבוצת טיאנג'ין קואנג'יאן הסינית כי אין בכוונתה לפנות לקשר, שחתם לאחרונה על חוזה לכל החיים בברצלונה. "בשישה במארס פורסמו ידיעות על כך שהשחקן צפוי לעבור אלינו. אנו מבהירים כי אלו ידיעות לא נכונות, סיפור שקרי לחלוטין. אנו מבהירים כי נשתמש באמצעים משפטיים כדי להגן על עצמנו".


אנטוניו קונטה יהיה על הספסל בקאמפ נואו בפעם השנייה בקריירה שלו. בעונת 2002/3 ניצח עם יובה את ברצלונה ברבע הגמר של המפעל ככדורגלן, אבל למעשה לא שותף על ידי המאמן דאז מרצ'לו ליפי. המשחק הראשון ב"דלה אלפי" הסתיים ב-1:1 וגם הגומלין, אבל מרסלו סלייטה כבש שער ניצחון בדקה ה-114 וקבע 1:2 שהעלה את הגברת הזקנה על חשבון בארסה. יובה הגיעה בסוף אותה עונה לגמר כל-איטלקי נגד מילאן, שניצחה בפנדלים 2:3.


"אני לא מחכה שאינייסטה לא ישחק כי במשחקים גדולים הכוכבים האלה תמיד מופיעים. יהיה לנו קשה, אנחנו הולכים לסבול, אבל בכדורגל הכל ייתכן", סיכם קונטה את המצב. כשנשאל על השוואה בין אינייסטה לאדן הזאר אמר: "שני שחקנים שונים. בבארסה כל המשחק עובר דרך אינייסטה. בצ'לסי הזאר יכול לעשות את זה, אבל הוא יותר התקפי. הוא יכול לשחק '9 מדומה' ויכול לשחק גם באגפים. הוא שחקן יותר מגוון מבחינה זאת". בארסה תצטרך להיזהר יותר מוויליאן, שהסטטיסטיקה מראה כי כבש שישה מתשעה משעריו באלופות בכל הקריירה שלו בבעיטות מחוץ לרחבה. אף שחקן אחר לא עשה זאת באלופות מאז הגיע לצ'לסי ב-2013.


קונטה.
קונטה. "בסך הכל רבע גמר" (AFP)


קאמפ נואו הוא ללא ספק המבצר של בארסה. מאז 2013, כשנוצחה על ידי באיירן 3:0, אף קבוצה לא הצליחה לעשות זאת שוב ב-19 משחקים בליגת האלופות (18 ניצחונות ותיקו 0:0 מול יובנטוס בעונה שעברה). מוליכת הלה-ליגה היא גם אחת משתי הקבוצות היחידות שעדיין לא הפסידו במפעל העונה, יחד עם ליברפול. באיירן מחזיקה בשיא המשחקים ללא הפסד בבית במפעל עם 29 משחקים.


צ'לסי תשחק כנראה עם אדן הזאר שוב כ-9 מדומה, מה שמראה עד כמה קונטה לא סומך על שני החלוצים שלו אלברו מוראטה ואוליביה ז'ירו. הוא ניסה גם להוריד מערך המשחק ואולי מערך האפשרות שיעוף: "בקריירה שלי אני מעריך הישג אם אתה זוכה בתואר כלשהו. באליפות, בגביע. כאן אנחנו מדברים בסך הכל על האם נעלה לרבע הגמר או לא. אני לא מזלזל במשחק, אבל שתבינו את הפרופורציות". קונטה גם אמר להזאר שהוא צריך להשיג הצלחה בליגת האלופות ולזכות בתואר כדי להעלות את הרמה שלו בדרגה אחת. עוד נראה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי