גווארדיולה: אף אחד לא מאמין שנעבור, ננסה לשכנע את עצמנו

מנצ'סטר סיטי מובסת באנפילד
מנצ'סטר סיטי מובסת באנפילד | AFP

מנג'ר מנצ'סטר סיטי לאחר שהובס 3:0 במשחק הראשון ברבע הגמר: "לא הצלחנו לייצר מצבים. מאמין בשחקנים". קלופ התייחס לפציעת סלאח: "אמר לי שהכל בסדר". מאמן רומא אחרי ה-4:1: "ברצלונה לא צריכה עזרה מהשופטים"

(גודל טקסט)

ביום שלישי הצליח כריסטיאנו רונאלדו להדהים את העולם עם מספרת אדירה ב-0:3 של ריאל מדריד על בטורינו על יובנטוס, במקביל באיירן השיגה 1:2 משמעותי בחוץ על סביליה, אבל הערב (רביעי) היה מטורף עוד יותר: ליברפול מחצה 0:3 את מנצ'סטר סיטי עם שלושה שערים ב-31 הדקות הראשונות.


פפ גווארדיולה
, המנג'ר שרשם בוודאי את אחד מהפסדיו המשפילים והקשים בקריירה, בייחוד לאור המעמד, הבהיר לאחר שקבוצתו לא הצליחה לראשונה העונה לאיים על מסגרת שער היריבה אפילו פעם אחת: "לא הצלחנו לייצר מצבי הבקעה ממשיים כי הם הגנו קרוב לשער. היינו זקוקים לשער אחד, אבל לא הצלחנו לעשות זאת. אף אחד לא מאמין שנצליח לעבור, אבל ממחר נשכנע את עצמנו שאפשר".

"אני מאמין גדול בקבוצה שלי", המשיך המנג'ר הקטלוני להחדיר בשחקניו מוטיבציה לגומלין בשלישי הבא, "הם הראו לי המון דברים חיוביים במהלך העונה. יש לנו 90 דקות נוספות וננסה לעשות זאת. יש לנו את מנצ'סטר יונייטד ולאחר מכן יהיו לנו שלושה ימים להתכונן. העובדה שהם לא ספגו כל כך חשובה, נראה איך השחקנים יגיבו. הפסדנו בצדק, ליברפול הייתה קטלנית ונראה מה יהיה בשבוע הבא. לא ציפינו לתוצאה כזו, הגענו כדי לשחק כדורגל".

מנגד, יורגן קלופ, המנג'ר שניצח את גווארדיולה יותר מכל אחד אחר, התייחס לפציעת הכוכב מוחמד סלאח שכבש, בישל וגם נפצע והוחלף בדקה ה-52: "אני מקווה שהפציעה לא חמורה. הוא אמר לי אחרי המשחק שהכל בסדר, אבל עלינו להמתין. במשחק הוא אמר לנו שהוא הרגיש משהו וזה הספיק כדי להחליף אותו". כידוע, בשבת הקרובה ליברפול תתמודד בדרבי מול אברטון, ומעניין לראות אם המצרי יהיה כשיר להתמודדות.


מוחמד סלאח הרגיע את פפ מיד לאחר המשחק (AFP)

"ידענו שיש למנצ'סטר סיטי איכויות מדהימות, אבל גם לנו יש איכות בחלק הקדמי", הוסיף קלופ, "אני מרוצה מההופעה שלנו. המחציות היו שונות אחת מהשנייה, כמובן, אבל הבקענו שלושה שערים פנטסטיים, אנחנו ב-0:3, אבל דבר לא הוכרע. הם ירצו להחזיר לנו ולהכות, זו תוצאה שלא ציפינו לזה".

במשחק השני, בו ברצלונה הביסה 1:4 את רומא ונהנתה משני שערים עצמיים של דה רוסי ומנולאס וגם משער של לואיס סוארס, הראשון שלו העונה במפעל, נראה שלקטלונים לא תהיה בעיה להבטיח בשבוע הבא באולימפיקו את הכרטיס לחצי הגמר. המאמן ארנסטו ואלוורדה אמר על כך בניסיון להוריד את שחקניו לקרקע: "0:3 היה עדיף על 1:4, אבל נראה מה יהיה בגומלין. הם הצליחו לפגוע בנו כי הם קבוצה טובה, וגם השערים העצמיים הובקעו כי הגענו לרחבה שלהם. אם לא היינו מגיעים לשם, לא היו נכבשים שערים עצמיים".

ג'רארד פיקה, שכבש גם הוא לזכות ברצלונה, הוסיף: "היה לנו משחק טוב, אם לא היינו סופגים היה עדיף, אבל יש לנו תוצאה טובה לגומלין. כולם אמרו שיהיה לנו קל, אבל רומא עמדה מולנו וזה נכון שהם שיחקו הגנתי משציפינו, אך הם הראו כדורגל טוב".


תוצאה טובה לגומלין, על אף השער שספגה. ברצלונה חוגגת (AFP)

מנגד, מאמן רומא אוזביו די פרנצ'סקו האשים לא רק את שחקניו בהפסד: "ברצלונה קבוצה מאוד חזקה והיא לא צריכה עזרה, אבל אנחנו עזרנו לה וגם השופטים. היינו טובים הערב, אבל היו טעויות הערב שאנחנו לא יכולים לקחת עליהן אחריות. אני לא יכול להאשים את האופי של השחקנים, כי מצאנו את עצמנו ב-3:0 ולא הבנו איך. היינו נאיביים ואיטיים בחלק מהמקרים, אבל סבלנו גם מחוסר מזל. הצלחנו לגרום לברצלונה לשחק רע, ספגנו ממצבים לא רגילים, אבל אם אתה מגיע למצבים בקאמפ נואו אתה צריך לנצל אותם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי