מנולאס: ההיסטוריה לא מעניינת אותי, הקבוצה כן

מנולאס
מנולאס | Gettyimages

כובש השער שהעלה את רומא לחצי הגמר: "האמנו שזה אפשרי". גווארדיולה, שהודח על ידי ליברפול: "טעויות של שופטים משפיעות". וגם: ליברפול היא הראשונה שמנצחת את פפ שלוש פעמים בעונה ועוד מספרים מהערב הענק

(גודל טקסט)
חובבי הכדורגל באירופה זכו לערב נדיר ולאחד המהפכים הכי גדולים שידע הענף. אף אחד, אולי מלבד שחקני רומא עצמם וגם זה לא בטוח, לא נתן סיכוי לקבוצה הצנועה מבירת איטליה שטענו כלפיה שהיא בכלל הגיעה לרבע בזכות הגרלות נוחות. אחרי 0:3 מדהים שיפתח מהדורות מחר בבוקר בכל רחבי העולם, אף אחד כבר לא מפקפק.


המספרים מאחורי הערב המדהים בליגת האלופות
0 – שערים ספגה רומא העונה באולימפיקו בליגת האלופות. מדהים.


3 – ליברפול היא הקבוצה הראשונה שמנצחת את פפ גווארדיולה בקריירה שלו שלוש פעמים בעונה. פעם בליגה 3:4, ופעמיים באלופות 0:3 והלילה 1:2. שאפו.


8 – מוחמד סלאח עשה היסטוריה. הוא כבש 8 שערים במדי ליברפול העונה באלופות, יותר מכל שחקן אחר של ליברפול במפעל אי פעם. פשוט מדהים.


10 – פעמים עלתה ליברפול לחצי גמר האלופות, אבל לראשונה זה קרה אחרי הפסקה של עשר שנים. האנגלייה היחידה שעלתה יותר פעמים היא מנצ'סטר יונייטד עם 12 עליות.


8 – Mohamed Salah has now scored more goals in a single Champions League/European Cup campaign for Liverpool (8) than any other player in the club's history. Star. pic.twitter.com/jnUSc6TO8l

— OptaJoe (@OptaJoe) April 10, 2018


31- ליברפול כבשה הכי הרבה שערים במפעל העונה, כשהרימה את הרשת 31 פעמים. רק אנגלית אחת כבשה יותר מליברפול בליגת האלופות וזו מנצ'סטר יונייטד עם 32 שערים בעונת 2002/3.


48 – ברצלונה הפסידה עד רומא רק משחק אחד ב-48 משחקים.


50 – מו סלאח היה מעורב השנה ב-50 שערים בכל המסגרות כאשר כבש 39 שערים ובישל עוד 11.


50 – Mohamed Salah has been directly involved in 50 goals in all competitions this season (39 goals, 11 assists), 11 more than any other Premier League player. Relentless. pic.twitter.com/gdrkWBHKnA

— OptaJoe (@OptaJoe) April 10, 2018



⏰ RESULTS ⏰

A stunning second-leg comeback sends Roma to the semi-finals; Liverpool reach last 4 for the first time since 2008.

* Roma win on away goals#UCLpic.twitter.com/i9ilc2ifyt

— UEFA Champions League (@ChampionsLeague) 10 באפריל 2018


מאמן ברצלונה ארנסטו ואלוורדה היה המום: "רומא סיבכה לנו את החיים ולקחה אותנו למגרש שלה. היה לנו קשה לשחק. הלחץ הגבוה שלהם פירק אותנו ואחרי השער השני לא הצלחנו לחזור. הם שיחקו נגדנו באגרסיביות גדולה. הכל היה שונה אם היינו משווים ל-1:1. אנחנו מאוד מאוכזבים עבור האוהדים והקבוצה. חשבנו לנצח את המפעל הזה, אבל זה לא הצליח כי גם האחרים רוצים".


דניאלה דה רוסי, שכבש ובישל: "זה אחד הימים הכי מאושרים בקריירה ובחיים שלי. עכשיו אסור לנו לחשוב שעשינו את שלנו כשעלינו לחצי הגמר. צריך לחשוב על עוד צעד לעלות לגמר. ידענו שיהיה קשה, אבל היתה לנו אמונה קטנה. ידענו שהפער 4:1 מהמשחק הראשון לא אמיתי וכבשנו בקאמפ נואו שני שערים עצמיים. אמרתי לשחקנים שצריך ליהנות כי במקרה הכי גרוע נודח".


מסי לא יכול לשאת את האכזבה (Gettyimages)
מסי לא יכול לשאת את האכזבה (Gettyimages)


קוסטאס מנולאס, שכבש את שער הניצחון: "הקבוצה האמינה שאפשר לעשות את זה. לא מעניין אותי שנכנסתי לספרי ההיסטוריה של רומא, מעניין אותי שעזרתי לקבוצה. יצאנו משלוש תוצאות רעות והיה עלינו המון לחץ, אבל האמנו".


ליברפול הגשימה חלום והדיחה את מנצ'סטר סיטי עם 1:2. מוחמד סלאח, גיבור הניצחון, אמר: "הם חצו אותנו מאוד גבוה במגרש והגיעו להרבה מצבים, אבל עשינו קאמבק במחצית השנייה ושיחקנו חזק והניצחון מגיע לנו אני מנסה לשחק כל פעם עבור הקבוצה ומנסה לכבוש כל פעם. זה הדבר הכי חשוב עבורי".


מהעבר השני, פפ גווארדיולה הורחק במחצית אחרי שצרח על השופט מתיאו להוס ואמר אחרי המשחק: "אמרתי לו במחצית שהיה שער והוא לא אישר אותו. היינו צריכים להוביל 0:2 ואז הכל היה שונה. השער הראשון של סלאח באנפילד היה בנבדל ועכשיו היינו צריכים לרדת במחצית עם 0:2. אני מברך את ליברפול על הניצחון. היא קבוצה גדולה, אבל דברים כאלה משפיעים על התוצאות. ליברפול קבוצה טובה ללא ספק".


THIRTY. NINE. GOALS.

️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ ️ pic.twitter.com/CbzaAtChsN

— Liverpool FC (@LFC) 10 באפריל 2018


שוער ליברפול סימון מיניולה, שהפך לשחקן ספסל, לפחות העלה תמונה קבוצתית של חגיגות בחדר ההלבשה. הוא כתב: "זה לילה שצריך להינות ממנו. המסע לא נגמר".


itter.com/SMignolet/status/983808994765570049?ref_src=twsrc%5Etfw">10 באפריל 2018



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי