מתנה מאלוהים: חאמס רודריגס נהנה מהחיים במינכן

חאמס רודריגס
חאמס רודריגס | Gettyimages

פקרמן עזר לו להתגבר על העזיבה של אנצ'לוטי והיינקס שם את הפוליטיקה בצד ואת המפתחות אצלו בידיים. החיוך השובב חזר לפניו של הכוכב הקולומביאני, שחולם להיות בורג מרכזי בזכייה בליגת האלופות

(גודל טקסט)

באיירן מינכן לא הרגישה נוח במחצית הראשונה בסביליה, ואפילו נקלעה לפיגור מול היריבה האנדלוסית חסרת היציבות שהדיחה את מנצ'סטר יונייטד ועלתה למשחק הראשון ברבע הגמר עם ציפיות לא מבוטלות. ואולם, זמן קצר אחרי השער של פאבלו סראביה, נאלץ ארתורו וידאל להתחלף בגלל כאבים בגבו ובאופן אירוני, הדבר דווקא הועיל מאוד לאלופת גרמניה התמידית. חאמס רודריגס, שמכיר את איצטדיון רמון סאנצ'ס פיחואן מקרוב, נכנס במקומו ובישל תוך שניות ספורות את שער השוויון של פרנק ריברי, אשר נזקף בסטטיסטיקה כשער עצמי של חסוס נבאס. המחצית השנייה הייתה שייכת כולה לאמן הקולומביאני שהנהיג את הקישור, הבריק בנגיעות הקטנות ונבחר לשחקן המצטיין בהתמודדות. הבווארים ניצחו 1:2, והגומלין באליאנץ ארנה הערב (רביעי, 21:45) עשוי לספק לחאמס במה להצגה נוספת.

והוא הרי לוהט. במחזור האחרון בבונדסליגה, כאשר באיירן הבטיחה רשמית וסופית את התואר בזכות נצחון 1:4 באאוגסבורג, תרם הקולומביאני שער ובישול לאריאן רובן. בכך העלה את מאזן הבישולים שלו ב-2018 בלבד ל-7 ובעונה כולה ל-10, ועלה למקום השני בדירוג בליגה אחרי המגן המצוין של אאוגסבורג עצמה, פיליפ מקס. תוסיפו 6 כיבושי ליגה, ותקבלו מעורבות ישירה בקרוב לשער למשחק. לא רע עבור שחקן ששקל לעזוב את הקבוצה בתחילת העונה כאשר חלומותיו התרסקו לכאורה.

צריך להבין את הרקע: חאמס הגיע למינכן בזכות קרלו אנצ'לוטי. המאמן האיטלקי הוא זה שהחתים אותו מלכתחילה בריאל מדריד ב-2014, זמן קצר אחרי שהוכתר למלך שערי המונדיאל בברזיל. בקיץ האחרון, אחרי שאיבד לחלוטין את המקום בהרכב בסנטיאגו ברנבאו בעידן זינדין זידאן, הוא נענה בשמחה להצעת הבוס לחדש את שיתוף הפעולה בבאיירן. הצדדים הינדסו עסקת השאלה מורכבת לשנתיים, תמורת 13 מיליון יורו – הן המחיר והן משך התקופה חריגים למדי. הדבר שיקף את ההערכה העצומה של אנצ'לוטי כלפי הפליימייקר. אבל לא הכל הלך חלק, ופציעה במחנה האימונים פגמה משמעותית בהכנות. בפתיחת העונה, חאמס נראה לא כשיר, ואפילו המנטור הודה בכך. ואז פוטר אנצ'לוטי בצעד מפתיע, והקולומביאני מצא את עצמו בצומת דרכים.

אם הוא הגיע למינכן בזכות אנצ'לוטי והתקשה להתאקלם אפילו איתו, כיצד ישחק עבור מאמן שכלל לא הביע בו עניין? הביטחון העצמי של רודריגס גם כך ספג מהלומה קשה מאוד בריאל, והוא לא סמך על עצמו יתר על המידה לנוכח האתגר הגדול עם הצוות המקצועי שלא בחר בו. לכן רמז מאמן קולומביה חוסה פקרמן כי חניכו שוקל חזרה מהירה לריאל, אך הוא גם היה זה ששכנע אותו להמשיך. "דיברתי עם חאמס וביקשתי ממנו לשמור על שקט נפשי, כי הוא נמצא במועדון גדול ללא קשר למאמן. הוא בבאיירן בזכות היכולת שלו, ויש לו פוטנציאל לתרום המון למועדון", הצהיר פקרמן. רודריגס הקשיב והחליט להשקיע בבניית הקשר עם יופ היינקס.

פקרמן.
פקרמן. "הוא נמצא במועדון בגלל היכולות ולא בגלל המאמן" (Gettyimages)

והקשר הזה פרח במהרה. למעשה, הקולומביאני הפך לאחד השחקנים האהובים של המאמן הגרמני. להיינקס, שכבר יצא לפנסיה וחזר לתקופה קצרה, אין סיבה לנהל מאבקים פוליטיים. לא אכפת לו מי הביא את חאמס למועדון, והוא רואה את עצמו אחראי לקידום כל השחקנים. ואם חאמס עונה על הדרישות ומסוגל לנווט את הקבוצה במרכז המגרש, הוא יקבל את כל הגיבוי. על מנת לפרוח, חאמס זקוק בעיקר ליד חופשית מהאיש על הקווים. בריאל, הוא תמיד היה בסימן שאלה. בבאיירן סומכים עליו הרבה יותר, והוא גם מבין את השפה הרבה יותר טוב מאשר בשבועות הראשונים.

"חאמס הוא מתת אל עבור באיירן מינכן. בריאל מדריד לא נתנו לו מספיק דקות משחק, ושחקן ברמתו ראוי להרבה יותר." אמר היינקס בפברואר. "עכשיו יש תחושה שהוא נהנה מאוד במינכן, וזה לא דבר של מה בכך כאשר אתה מגיע למדינה חדשה, עם תרבות חדשה ושפה חדשה. הוא משחק מצוין ומשתף פעולה עם חבריו, אבל אמרתי לו שהוא מסוגל אף ליותר. היו לנו שיחות משמעותיות בנושא". ואכן, השיחות הניבו תוצאות כי היכולת של רודריגס רק השתפרה מאז. כיום הוא אחד הכוכבים האהובים מבחינת האוהדים, והחלום לשחק תפקיד מפתח בדרך לזכייה בליגת האלופות חזק.

חאמס מול סביליה. יוביל את הבווארים גם הערב? (Gettyimages)
חאמס מול סביליה. יוביל את הבווארים גם הערב? (Gettyimages)

חאמס כבר הניף את הגביע פעמיים, אך זה לא היה בנסיבות משמחות כי הוא לא נטל חלק באף גמר, וזידאן הותיר אותו מחוץ לסגל כאשר ריאל גברה על יובנטוס בקרדיף במאי האחרון. הפעם, אם באיירן תעלה למעמד, סביר כי היינקס לא ישאיר אותו בחוץ, וגם הקולומביאנים מאושרים עד הגג. המונדיאל מתקרב, והם זקוקים לרודריגס בכושר שיא, בדיוק כמו ב-2014. החיוך השובב חזר לפניו, והוא מוכן לזהור גם ברוסיה. בינתיים, סביליה ממתינה לו בחשש גדול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי