החלטת שופט הרסה את החלום: ריאל עלתה לחצי הגמר בדקה ה-97

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

אוליבר שרק לפנדל גבולי והרחיק את בופון באדום ומהתואר היחיד החסר לו. בתום המהומה רונאלדו כבש וקבע 3:1 ליובנטוס (ו-3:4 בסיכום הכללי). מנדז'וקיץ' (צמד) ומטווידי כמעט עשו סנסציה. גם באיירן עלתה

(גודל טקסט)

ריאל מדריד עלתה לחצי גמר ליגת האלופות בתום שערורייה ולמרות שהפסידה 3:1 ליובנטוס (אבל עם 3:4 בסיכום הכללי) אליה הצטרפה באיירן מינכן שהסתפקה ה-0:0 עם סביליה (1:2 בסיכום הכללי). דווקא שתי הקבוצות שכל כך הרשימו במשחק הראשון בשלב רבע הגמר ונראו כמו באנקר, איכזבו בענק בגומלין. לבלאנקוס זה כמעט עלה בהדחה.

ריאל – יובנטוס 3:1 (3:4 בסיכום הכללי)
דקה בלבד היה קרוב ג'יג'י בופון מהשארת חלום הזכייה בליגת האלופות בחיים. יובנטוס שלו הובילה 0:3, בדיוק כפי שהפסידה לבלאנקוס בטורינו, והמומנטום היה אתה. 30 דקות ואולי אחר כך אפילו בדו קרב פנדלים. אבל מייקל אוליבר חשב אחרת. השופט שלא הבריק אבל קיפח באופן שווה את שתי הקבוצות במהלך המשחק הפליא עם שריקה לפנדל לאחר מגע בין מהדי בנעטיה ללוקאס ואסקס. גבולי במקרה הטוב, אבל בטח לא שריקה שאתה לוקח בדקה ה-93.


פנדל גבולי או לא, כריסטיאנו רונאלדו שוב הציל את ריאל (AFP)

אוליבר, שהוכיח מדוע לא יהיו שופטים אנגלים במונדיאל, עוד הוסיף חטא על פשע כשהרחיק את בופון הנסער בכרטיס אדום ישיר. רונאלדו, מי-אם-לא-הוא, ניגש רק חמש דקות אחר כך בדקה ה-98 לבעיטה וירה אותה לחיבורים הגבוהים מצד ימין, 1:3 ליובנטוס אבל הבלאנקוס הם שיהיו בחצי גמר שמיני לפחות. איזה סיום חמוץ עבור כל הצופים הנייטרלים שהיו בטוחים כי אנחנו עומדים בפני נס רומא2 ובעוד ניצחון איטלקי ענק על הספרדיות הגדולות

יובה עשתה לריאל מה שעשתה לטוטנהאם בשמינית הגמר בוומבלי. התגוננה מצוין ויצאה לעקוץ. מריו מנדז'וקיץ' כבש בתוך 80 שניות ובדקה ה-37 צמד שהיה שער והתעתיק שלו (באדיבותם של דני קרבחאל וקיילור נבאס) והשוער הקוסטה ריקני הוסיף חטא על פשע בשער השלישי של בלז מטווידי. הבלאנקוס הגיעו לתריסר מצבים, וכאמור רק בדקה ה-93 זכו בהזדמנות – אוליבר הצביע על הנקודה הלבנה אחרי שוואסקס נדחף, רונאלדו בדקה ה-97 הכניע כבר את שצ'סני שנכנס במקום בופון שהורחק עקב מחאתו על הפסיקה ובסיום 3:1 (3:4 בסיכום) וריאל מדריד בחצי הגמר בפעם השמינית ברצף.


כריסטיאנו חוגג. הבקיע בכל משחק העונה בליגת האלופות (AFP)

הרכבים
ריאל מדריד: קיילור נבאס, דני קרבחאל, חסוס ואייחו, רפאל וראן, מרסלו, טוני קרוס, לוקה מודריץ' (מתיאה קובצ'יץ' 80), קאסמירו (לוקאס ואסקס 46), גארת' בייל (מרקו אסנסיו 46), איסקו, כריסטיאנו רונאלדו.


יובנטוס:
 ג'יגי בופון, מתיאו די שיליו (שטפן ליכשטיינר 17), ג'ורג'יו קייליני, מהדי בנעטיה, אלכס סנדרו, סמי חדירה, מיראלם פיאניץ', בלז מטווידי, דאגלס קוסטה, גונסאלו היגוואין (וויצ'ך שצ'סני 97), מריו מנדז'וקיץ'.

מהלך המשחק
דקה 2, 0:1 ליובנטוס – דה שיליו חטף כדור במרכז המגרש ושלח מסירת עומק לקוסטה שהמשיך לחדירה. הקשר אקס הבלאנקוס הניח את הכדור על ראשו של מנדז'וקיץ' ומשם לרשת.


מנדז'וקיץ' כובש בנגיחה והולך לחגוג (AFP)

דקה 7 – עוד מתפרצת של יובה הסתיימה בהחמצת ענק של היגוואין שלא הצליח לדחוק מקרוב פנימה והכדור נתקע בנבאס.

דקה 9 – בייל פרץ לרחבה, בופון הדף, הוולשי השתלט על הכדור אבל ניסה לעשות משהו מרהיב  שער בעקב עם הגב לשער ומצא רק את הרשת החיצונית.


ניסה בעקב, בייל. אבל מעבר לזה לא ראינו ממנו כלום (AFP)

דקה 13 – שער של ריאל נפסל בהחלטה גבולית. רונאלדו תיעתע משמאל ובעט, בופון שוב הדף ואיסקו השתלט על הכדור וכבש. הטענה היתה שקשר ריאל היה בנבדל בבעיטה של CR7 אבל ההילוכים החוזרים לא חיזקו אותה.


רונאלדו. השופט כנראה קיפח את ריאל (AFP)

דקה 17 – אלגרי בפאניקה: די שיליו יצא ושטפן ליכשטיינר נכנס במקומו כדי לסתום את השטף באגף שמאל של ריאל.

דקה 26 – החילוף לא ממש עזר. מרסלו טס באגף ומצא את איסקו אבל הגנת יובה הרחיקה לקרן.

דקה 37, 0:2!!! – עוד מתפרצת של יובה והפעם זה ליכשטיינר שהגביה לעבר הקרואטי ששוב התגבר על קרבחאל כאילו כלום ונגח את השני לרשת.


0:2, אפשר כבר להאמין (AFP)

דקה 45 – איסקו הגביה למרכז וקאסמירו נגח למשקוף.

דקה 46 – זידאן שלח לדשא את לוקאס ואסקס ומרקו אסנסיו.

דקה 54 – רונאלדו נגח לחיבורים אבל בופון הגיע משום מקום ולקח. כמה שג'יגי רוצה להחזיק את הגביע היחיד שחסר לו.


כמה שזאת היתה צריכה להיות תמונת הסיום (ויסלחו לנו אוהדי ריאל) (AFP)


דקה 61, 0:3!!! –
נבאס שמט כדור פשוט מהידיים והוא התגלגל לכיוון השער שם חיכה לו מטווידי שכבש את השער הקל אבל גם החשוב בקריירה שלו.


מטווידי מתפרע עם חברים. מי היה מאמין? (AFP)

דקה 67 – אלכס סנדרו עצר את רונאלדו במתפרצת וראה צהוב. אם הגברת הזקנה תעלה לחצי הוא לא יהיה שם. אחרי דקתיים השופט ריחם על הברזילאי שתיקל בחריפות את ואסקס והיה צריך לראות צהוב שני.

דקה 93 –  בנעטיה תיקל את ואסקס והכדור נחת בידיים של בופון. אלא שמייקל אוליבר חשב שמדובר בפנדל. השוער האיטלקי הוותיק עט על השופט האנגלי כולו נסער כדי לנסות ולשנות את ההחלטה אבל ראה את האדום.


דקה 97, 3:1!
– שער הניחומים הכי שמח שיש. רונאלדו ניגש לבעיטה מול וויצ'ך שצ'סני ובעט לרשת הגבוהה. ריאל בחצי הגמר.

 
באיירן מינכן – סביליה 0:0 (1:2 בסיכום שני המשחקים)
הבווארים עלו לחצי גמר ליגת האלופות לאחר שאת העבודה העיקרית עשו כבר בשבוע שעבר בספרד. גם הערב (רביעי) הם היו הקבוצה העדיפה יותר, הגיעו ליותר מצבים ובעיקר נמנעו מהסיומת הקטלנית של האנדלוסים באולד טראפורד בשלב שמינית הגמר, שם צמד של ויסאם בן יידר קבע 1:2 וכרטיס לרבע הגמר עבור הספרדים.


מהלך המשחק
דקה 7 –
לבנדובסקי נגח למסגרת וחילץ זינוק אדיר מסוריה.

דקה 11 – סראביה הגיע למצב טוב אבל ירה מ-16 מ' מעל השער.


סראביה מאוכזב מההחמצה. סביליה עדיין יכולה להפתיע (AFP)

דקה 17 – ריברי בעט מצוין מ-16 מ' למסגרת וסחט עוד הצלה מסוריה.

דקה 26 – אסקודרו קיבל כדור רוחב נהדר אבל במקום להבקיע בעט גבוה.


באנגה נאבק עם חאמס. האם סביליה יכולה להדהים כמו יובה? (AFP)

דקה 54 – חאמס השתחרר ובעט למסגרת כדי רק כדי לסחוט מסוריה עוד הצלה.


דקה 60
– באנגה הפציץ מרחוק, סנטימטרים מהקורה.

דקה 72 – רובן סבסב כמה מגינים מהאגף ובעט לרוחב השער כשהוא מפספס במעט את המסגרת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי