זידאן: ריאל מוכנה לזכות בצ'מפיונס שלוש פעמים ברצף

זינאדין זידאן
זינאדין זידאן | Gettyimages

באיירן מינכן תארח מחר (רביעי, 21:45) את ריאל מדריד למשחק הראשון של חצי גמר ליגת האלופות ושני המאמנים כבר כמעט גיבשו את ההרכב. אחד מבין בנזמה, אסנסיו ו-ואסקס יעלה ב-11, מרטינס יחליף את וידאל

(גודל טקסט)
 באיירן מינכן תארח מחר (רביעי, 21:45) את ריאל מדריד במשחק הראשון של חצי גמר האלופות שרבים רואים בו גם את הגמר האמיתי של הטורניר. שתי הקבוצות נפגשו בעבר 24 פעמים כשכל קבוצה ניצחה 11 משחקים ולריאל יתרון מזערי של הפרש שערים 36:37. בעונה שעברה  מדריד ניצחה את באיירן עם זינדין זידאן על הקווים ברבע הגמר עם שני נצחונות – 1:2 באליאנץ ארינה ו-2:4 בברנבאו.


מאמן באיירן מינכן, יופ היינקס, התייחס במסיבת עיתונאים לקראת המשחק על הסיכוי של קבוצתו לעבור את אלופת אירופה: "המשחק נגד ריאל מדריד סוג של שיא העונה. כרגע אני מאוד רגוע, אבל כל הרגשות ייצאו החוצה מחר במשחק. שתי הקבוצות משחקות כדורגל מאוד אטרקטיבי. יש לי הרגשה טובה, אבל נדע אם אנחנו מספיק טובים רק אם נעלה לגמר".


היחס לזינאדין זידאן וכריסטיאנו רונאלדו: "תמיד הערצתי את זידאן כשחקן, אבל עכשיו כמאמן אני נהנה לראות עד כמה הוא רגוע על הקווים. הוא מאמן לדוגמה. כריסטיאנו חלוץ מיוחד במינו עם קריירה ייחודית, אבל באלופות תמיד מנצחת הקבוצה היותר מאוחדת".


יופ היינקס.


על חאמס רודריגס שמושאל מריאל: ""כשהגעתי באוקטובר הוא היה מדוכא ולא בטופ. דיברתי איתו והביטחון העצמי שלו גדל. הוא התקדם בצורה נפלאה. גם ג'רום בואטנג לא היה כשיר כשהגעתי. עבדנו עם הצוות הרפואי לשפר את מצבו. היום הוא שוב אחד המנהיגים של הקבוצה"


נושא חאמס עלה גם במסיבת העיתונאים של ריאל מדריד, שם אמר מאמן הבלאנקוס זינדין זידאן: "לא אני רציתי שחאמס יילך. הוא רצה ללכת על דעת עצמו, ולי לא היתה בעיה עם זה. תהיה לו מוטיבציה מחר, אבל רק כי הוא שחקן כדורגל. הוא לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד. מי שחושב שאני נגד חאמס טועה. הוא ייצא מחר ויוכיח את עצמו, אבל כי הוא אוהב כדורגל ולא משום סיבה אחרת".


המשחק הקרוב: "זאת התחרות שהכי קשה לנצח. אולי זה משחרר כוח מיוחד בתוכנו. רגשות תמיד משחקים חלק, במיוחד בערב של ליגת האלופות בברנבאו. המועדון מוכן לשחק ברמה הזאת, של לזכות בגביע שלוש פעמים ברציפות. אנחנו בחצי גמר ליגת האלופות. יותר מאשר לחשוב על הזכייה, אנחנו צריכים לחשוב על המשחק הקרוב ואיך אנחנו עוברים קבוצה גדולה שכבר זכתה באליפות בליגה שלה. האם חצי הגמר השלישי ברצף משנה משהו? לא, השחקנים רוצים את הסוג הזה של משחקים. לשחק משחק לא חשוב זה יותר קשה. המוטיבציה חשובה תמיד אבל במשחקים כאלה אין בכלל בעיה של מוטיבציה".


השחקנים שלו: "ההגנה על בנזמה? אני אגן על כל השחקנים שלי, בשביל זה אני כאן. הם עוזרים לי כל יום, הם נלחמים ועובדים קשה מאוד, נכנסים לקרב ורצים ואני תמיד תומך בכל השחקנים שלי. ראמוס? הוא הקפטן, המנהיג שלנו. הוא שחקן חשוב מאוד ותמיד יהיה כזה. ראמוס טוב עבור הקבוצה.
רונאלדו? אנחנו יודעים את המשקל שלו ואנחנו יודעים כמה הוא חשוב, הוא תמיד יכול להבקיע".


מי שעוד דיבר במסיבת העיתונאים הוא הקשר טוני קרוס, שבדומה לחאמס שיחק בשתי הקבוצות. אלא שהוא עשה את המסלול ההפוך. "שני המועדונים תובעניים מאוד, זה לא דבר קל לזכות בליגת האלופות. אתה לא יכול לנצח כל הזמן בכל דבר," אמר בקשר להשוואה בין ריאל לבאיירן. כשהעלו בפניו את דבריו של יופ היינקס, שאמר שאי אפשר לקנות את הזכייה בליגת האלופות, אנה: "איך אתם חושבים שבאיירן הגיעה לשלב הזה?"


ההבדל בין באיירן של לפני שנה לבאיירן של היום: באיירן הרבה יותר טובה השנה מאשר שנה שעברה. לבנדובסקי לא שיחק אז. הם בכושר מעולה, אנחנו צריכים לעשות משהו כדי לעצור את זה".


ההרגשה לפני המשחק: "יהיה ייחודי לזכות בליגת האלופות 3 פעמים. זאת גם ההזדמנות היחידה שלנו השנה לזכות בתואר כלשהו".


ריאל מדריד כבשה ב-25 משחקים רצופים בליגת האלופות ושער חוץ מחר יכול לעשות את ההבדל מול קבוצה שכבר לקחה אליפות בארצה. זידאן עשוי לעלות עם ה-11 ששיחקו בגמר בקרדיף בעונה שעברה, למעט קרים בנזמה. ההתלבטות היא בין הצרפתי ב-11 ובין מרקו אסנסיו ולוקאס ואסקס. העונה, אסנסיו הבקיע שער כל 254 דקות, בנזמה כל 302 דקות ו-ואסקס כל 309 דקות. גארת' בייל לא בתמונה כלל, נאצ'ו שמחלים מפציעה טס עם הקבוצה.


כמובן שהשחקנים של שתי הקבוצות מכירים טוב מאוד אחד את השני. בעיקר מדובר, שוב, על חמאס רודריגס המושאל לבאיירן מריאל ואמור להימכר לקבוצה ב-42 מיליון יורו נוספים ל-13 מיליון שעלתה ההשאלה. הקולומביאני הפך לאחד האהובים אצל אלופת גרמניה ובמועדון מדברים אפילו על "חאמסמאניה". חאבי מרטינס עשוי לפתוח במקום ארתורו וידאל הצ'ליאני הפצוע. מאמן באיירן, יופ היינקס, שזכה עם ריאל מדריד בליגת האלופות בעונת 97/98 מחזיק בנתון מדהים: בכל ארבעת טורנירי ליגת האלופות בהם אימן הוא הצליח להעפיל לגמר.


איסקו בוחן מי מחבריו יעלה מחר בהרכב (גטי אימג'ס)
איסקו בוחן מי מחבריו יעלה מחר בהרכב (גטי אימג'ס)


רוברט לבנדובסקי שעשוי לעבור בקיץ לריאל מדריד הצהיר שריאל מדריד פייבוריטית לעלות לחצי הגמר: "אם הבלאנקוס זכו פעמיים ברציפות בליגת האלופות זה ברור שהם מועמדים לעלות לגמר, אבל זה לא אומר שלא נוכל לעבור אותם. המשחקים האחרונים הראו שאנחנו בכושר טוב וזה הזמן להוכיח את זה מול ריאל מדריד. אנחנו לא חושבים על מה שקרה בשנה שעברה". ה"בילד" פרסם שלבנדובסקי אמר לחבריו בחדר ההלבשה שבסוף העונה הוא עוזב.


Buenos días, aquí tenéis la portada de AS del 24 de abril de 2018 pic.twitter.com/DIMnMFhhc3

— AS (@diarioas) April 24, 2018


בלם באיירן, ג'רום בואטנג, אמר שהמשימה שלהם לעצור את כריסטיאנו רונאלדו לא תהיה קלה: "הוא מכונה. הוא מסיים כל הזדמנות בצורה מושלמת. היינקס אמר לנו כל הזמן שהדבר הכי חשוב הוא להיות מפוקס מולו במאה אחוז כדי למנוע כל אפשרות שלו לכבוש. הוא מושלם בשתי הרגליים ובראש. לי אישית יש ניסיון טוב איתו בעיקר במשחקי נבחרת בהם הצלחתי לשתק אותו כמו במונדיאל 2014 כשניצחנו 0:4".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי