סרחיו ראמוס: זכייה בליגת האלופות שווה לדאבל ויותר

סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס | ריאל מדריד, רשמי

רגע לפני גומלין חצי גמר ליגת האלופות מול באיירן, קפטן ריאל נשמע בטוח בקבוצה: "מי שמטיל בנו ספק שיבדוק בארכיון". איסקו עשוי לפתוח. זידאן: "עתידי לא תלוי בזכייה במפעל". היינקס: "יודעים מה צריך לעשות"

(גודל טקסט)
 עם פיגור של 2:1 מהמשחק באליאנץ ארנה, באירן מינכן תנסה להפתיע מחר (שלישי) את ריאל מדריד בגומלין חצי גמר ליגת האלופות שייערך בסנטיאגו ברנבאו, ולהיות הקבצה הראשונה שהבטיחה את מקומה בגמר. שנה שעברה הבווארים כמעט עשו זאת כשהפסידו 2:1 במשחק הראשון של רבע הגמר, אך הצליחו לכפות הארכה בגומלין שבסופו של דבר הסתיימה ב-2:4 לטובת אלופת אירופה. קבוצה נוספת שהייתה קרובה לבצע מהפך מול הבלאנקוס הייתה יובנטוס, שברבע הגמר הצליחה לחזור מפיגור של 3:0 במשחק הראשון, אך פנדל של כריסטיאנו רונאלדו בתוספת הזמן של הגומלין קבע כזכור 3:1, שהיה שווה 3:4 לחבורה של זינדין זידאן.


באיירן יצאה למדריד עם סגל של 21 שחקנים, ללא אריין רובן שהצטרף לרשימה ארוכה של פצועים שכוללת את ארתורו וידאל, קינגסלי קומאן, ג'רום בואטנג ומנואל נוייר. מי שחזר לסגל לעומת זאת הוא המגן השמאלי דויד אלאבה שהחלים מפציעה ואמר: "תודה לאל שחזרתי בזמן". בסגל של יופ היינקס נכללו שלושת השחקנים הצעירים מריטן שאבני (19), לארס לוקאס מאי (בלם בן 18) וניקלאס דורש (20), כשהאחרון אף כבש את השער הראשון של הבווארי ב-1:4 על איינטרכט פרנקפורט בשבת. 4,000 אוהדים צפויים ללוות את הקבוצה לספרד.


מאמן באיירן מינכן, יופ היינקס, דיבר הערב (שני) במסיבת עיתונאים לקראת המשחק ונשמע בטוח שקבוצתו יכולה לעבור את אלופת אירופה: "הקבוצה שלי יודעת להתעלות במצבים קשים. אנחנו צריכים להיות יותר מדויקים ויעילים מאשר במשחק הראשון. כבר הבקענו הרבה גולים העונה ואנחנו צריכים רק עוד שניים. המשחק מחר יהיה קשה מאוד בשבילנו – אבל גם בשביל היריבה".


לפני שעלה למטוס, טען מנכ"ל באיירן קרל היינץ רומניגה שהטענות נגד רוברט לבנדובסקי על כך שלא נתן הכל מעצמו במשחק הראשון של חצי הגמר, מגוחכות: "גם לגרד מולר הגדול היו משחקים בהם לא כבש שמונה או עשרה משחקים, ואז כבש שוב. אני מאחל ללבנדובסקי שיהיה לו יום מצוין ויכבוש צמד או שלושער בברנבאו". רומניגה הוסיף שיקבל תוצאה דומה לזו של שנה שעברה אחרי 90 דקות, ותוצאה טובה יותר בהארכה. החלוץ הפולני סובל מבצורת בליגת האלופות ולא כבש בארבעת המשחקים האחרונים. רומניגה הודה: "מצפה לנו המשחק הכי קשה נגד קבוצה שזכתה שלוש פעמים בתואר מאז 2014". בבאיירן אופטימיים והתאמנו על פנדלים לקראת המשחק. המגן/קשר יוזואה קימיך כתב באינסטגרם: "אנחנו עדיין מאמינים בעצמנו וחושבים שנטוס לקייב".


 

We still believe #believeinyourself ‍♂️

A post shared by Joshua Kimmich (@jok_32) on


Here's our squad for #RMAFCB#packmaspic.twitter.com/e3mJcN5dRX

— FC Bayern English (@FCBayernEN) 30 באפריל 2018

בריאל מדריד, הקבוצה ערכה היום מסיבת עיתונאים לקראת המשחק והקפטן סרחיו ראמוס אמר: "עבור ריאל מדריד ההזדמנות לנצח בגמר נוסף היא פלוס ויש לנו את הניסיון הדרוש לזה. אנחנו מאוד גאים ובמרחק צעד מקייב. מקווה שנגיע לשם. האם אנחנו פגיעים? יש לנו כבוד לכל אחד, אבל כל מה שאומברים בחוץ לא חשוב. אנחנו רוצים לדבר על כר הדשא ופחות מסביב. ההיסטוריה של ריאל מדריד קיימת. מי שיש לו ספקות שיבדוק בארכיון כי חשוב שלא נהיה שחצנים ואנחנו מתחילים את המשחק מ-0:0. אנחנו רוצים לנצח שוב וזה לא יהיה קל. אנחנו לא בלתי מנוצחים. אחד הדברים החשובים אצלנו זה היעילות למדנו טוב מאוד איך לגרום נזק לבאיירן".

עמדת המגן הימני: "לשחק כמגן? זאת אפשרות. אני משחק כמה שנים כבלם, אבל לפני זה שיחקתי כמגן והסתדרתי טוב. זתא החלטה של המאמן ויש עוד שחקנים בקבוצה שיכולים למלא את התפקיד באותה רמה".

אם הדאבל של ברצלונה עדיף על זכייה בליגת האלופות: "כל הכבוד לברצלונה על העונה הגדולה, לזכות באליפות ובגביע זה דבר שיש לו את הערך שלו. לדעתי זכייה בליגת האלופות שווה לזה או אפילו יותר. בכל מקרה לדעתי זאת תהיה עונה טובה לשתי הקבוצות".



ראמוס. מעדיף את ליגת האלופות (AFP)

 

עמדת המגן הימני: "לשחק כמגן? זאת אפשרות. אני משחק כמה שנים כבלם, אבל לפני זה שיחקתי כמגן והסתדרתי טוב. זתא החלטה של המאמן ויש עוד שחקנים בקבוצה שיכולים למלא את התפקיד באותה רמה".


 

אם הדאבל של ברצלונה עדיף על זכייה בליגת האלופות: "כל הכבוד לברצלונה על העונה הגדולה, לזכות באליפות ובגביע זה דבר שיש לו את הערך שלו. לדעתי זכייה בליגת האלופות שווה לזה או אפילו יותר. בכל מקרה לדעתי זאת תהיה עונה טובה לשתי הקבוצות".

על מרסלו ומרקו אסנסיו: "מרסלו הפך להיות שחקן גדול בריאל מדריד. יש לו המון ניסיון והוא זכה בכל התארים האפשריים. אסנסיו? מאחל לו שיהיה לו עתיד בריאל מדריד. זו המציאות עכשיו, ותלוי במה שהוא רוצה לעשות. הוא ילד עם עתיד גדול, רגוע מאוד עם הראש על הכתפיים".



 זידאן. התוצאות מדברות בעד עצמן (AFP)

 

על זידאן: "התוצאות שלו מדברות בעד עצמן. אני חייב להחמיא לו כי זאת המציאות. הוא מאמן גדול ואנחנו גאים שהוא מוביל אותנו. תמיד יש ביקורות אבל הוא סותם הרבה פיות". 


 

זידאן שדיבר אחרי ראמוס הוסיף: "מדובר בחצי הגמר ואנחנו יודעים עד כמה הוא חשוב. אנחנו לא צריכים לשנות דבר ממה שעשינו עד כה, אבל צריכים להמשיך להראות זאת גם בגומלין. הפציעה של דני קרבאחל? לא אומר לכם מי יחליף אותו. יש לנו כמה שחקנים שיכולים לעשות זאת. נאצ'ו ואיסקו התאמנו איתנו ויש לנו זמן להחליט עד מחר מה איתם. נראה מחר. אם שניהם יהיו על הספסל סימן שהם מוכנים".


המשחק בבית: "לא ניצחנו קבוצות גדולות בברנבאו? אם היו נותנים לי לבחור, תמיד הייתי בוחר לשחק בברנבאו. אני גאה לשחק במגרש הזה. המחשב על להיות בגמר נותנת לנו מוטיבציה".


אם ימשיך כמאמן: "ההמשך שלי כמאמן ריאל מדריד לא תלוי אם אזכה בליגת האלופות או לא. אני רוצה להמשיך, אבל זה לא משהו שאכפת לי עכשיו ממנו. המשחק מחר הוא גמר וזה כל מה שמענין אותי. אנחנו לא יכולים להמר על המשחק הזה. אני חושב שהשתפרתי, אבל יש מאמנים טובים ממני. העובדה שאני יכול להיות בחדר ההלבשה של ריאל מדריד היא משהו שאני רוצה להדגיש. האם אני טוב יותר כמאמן של גביעים? לא חושב. זה תפקיד קשה ואם יש בעיות מיד מותחים עליך ביקורת. זה קשה להצליח בכל החזיתות".



זידאן. מבחינתו,הוא רוצה להמשיך (AFP)


על מרסלו וקארים בנזמה: "הוא אחד השחקנים היותר טכניים בקבוצה. הוא תורם המון לקבוצה, לא רק כשחקן. הוא בחור מאוד שמח ואוהב לצחוק. חשוב שיש לנו אותו בחדר ההלבשה. בנזמה? הוא בסדר מבחינה ריגשית ורוצה לכבוש, הוא שחקן שתמיד מתאמן קשה ונותן הכל במשחק".


באיירן מינכן: "הם יבואו לשחק משחק גדול כי הם קבוצה גדולה ואנחנו צריכים להיות מוכנים לזה כמו שלא היינו מוכנים מעולם. הם יבואו בלי יותר מדי סיבוכים. המפתח מחר הוא לנצח את המשחק. לא לשחק מיוחד ולא ללכת אחורה. פשוט לכבוש כמה שיותר מהר".

  

איסקו חזר לאימוני הקבוצה, למרות שההערכות הראשונות היו שיחמיץ את הגומלין ואת הקלאסיקו ביום ראשון הקרוב. לפי "אס", זידאן מתלבט בין הקשר הספרדי שעדיין סובל מכאבים למתיאו קובאצ'יץ' או קארים בנזמה, ואילו מרקו אסנסיו אמור לפתוח בוודאות. האפשרויות של המאמן הצרפתי הן או לשחק בשלישייה התקפית שכוללת את כריסטיאנו רונאלדו, אסנסיו ואחד מבין בנזמה או איסקו, לעומת קישור מעובה שיכלול את הקרואטי. שחקן נוסף שהתאמן עם הקבוצה הוא נאצ'ו, אבל לא ברור אם יהיה כשיר וזידאן שוקל להציב את לוקאס ואסקס כמגן ימני. רונאלדו, שלא שיחק ב-1:2 על לגאנס בשבת, כבש ב-16 משחקיו האחרונים במפעל 25 שערים, אך לא מצא את הרשת מול באיירן. הוא זקוק לשני שערים לשבור את השיא של 17 שערים בעונה, אותו קבע ב-2013/14, גם אז פגשה ריאל את הגרמנים בחצי הגמר בדרך לזכייה.


‍♂ The players are carrying out their final preparations at #RMCity ahead of tomorrow's match against @FCBayernEN!#APorLa13 | #HalaMadridpic.twitter.com/nVREh57KLz

— Real Madrid C.F. (@realmadriden) 30 באפריל 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי