הטעות של בכר: מאמן באר שבע אחראי על ההפסד אפילו יותר מאשר השוער

ברק בכר
ברק בכר | אודי ציטיאט

ההתעקשות לשחק עם שלושה בלמים למרות חוסר התיאום, חוסר הפגיעה בזרים כבר תקופה ארוכה וכמובן הטיפול הגרוע בפרשת חיימוב: בכר הובס על ידי קבוצה לא יותר טובה מהפועל באר שבע, ויש לו הרבה לקח ללמוד

(גודל טקסט)

השפלה, בושה, ואז מגיע שלב ההלם. קשה להבין מה קרה אתמול (שלישי) להפועל באר שבע בזגראב מול אלופת קרואטיה.

אתחיל ואומר שהאכזבה הקשה היא בעיקר בשל העובדה שהקרואטים הם לא קבוצה טובה יותר מבאר שבע. נכון, זה נשמע מצחיק, אבל בעיניי זו המציאות. הקרואטים ניצלו עד תום את המשחק הגרוע ביותר של האלופה הישראלית מאז ההפסד בגמר הגביע מול מכבי תל אביב. גם אז כמו אמש, לאיש בין הקורות היה חלק עצום בתבוסה. אבל לאנסטיס ספציפית נגיע בהמשך.

בכר פתח בשיטת 3 הבלמים שכל כך אהובה עליו במשחקי חוץ באירופה, וטעה. רמת התיאום בין הבלמים היא אולי הדבר החשוב ביותר בשיטה הזו, אבל לסטו, טאהא וצדק יש רמת תיאום נמוכה מאוד. סטו נמצא בסך הכל שבועיים במועדון וצדק לא שיתף פעולה עם טאהא כמעט שנה, למעט המשחק מול טאלין שלא מעיד על כלום.

כל השבוע שמענו על התלבטות גדולה של בכר בסוגיית השוער. במהלך השבוע קיבל מאמן השוערים גיא ויזינגר הנחייה להכין תוכנית מסודרת להכנסתו לכושר של אנסטיס. עד אתמול בשעות הבוקר גורש היה משוכנע שהוא פותח בין הקורות, ואז נקרא לחדרו של בכר והתבשר שאנסטיס יפתח. לא ברור מה קרה שם בשעות הצהריים שגרם למאמן לשנות את החלטתו, אך התוצאות ידועות ועל זה נאמר הכתובת הייתה על הקיר. ראו את זה כבר במפגשים מול טאלין, כשבאר שבע ספגה אפילו בטרנר.

בכר. התלבט כל השבוע בסוגיית השוערים וטעה (אודי ציטיאט, קרואטיה)
בכר. התלבט כל השבוע בסוגיית השוערים וטעה (אודי ציטיאט, קרואטיה)

בעיניי ברקת צריכה להודיע לאנסטיס שהוא סיים את דרכו במועדון, לפצות אותו ולהמשיך הלאה. היווני הוא האשם העיקרי בתוצאה והוא יתקשה להסתכל בענייהם של חבריו לחדר ההלבשה, מאמנו והאוהדים. זו הופעה שאין ממנה תקומה בקבוצה הנוכחית.

נציץ לרגע ברשימת הזרים שהצטרפו לבאר שבע בשלוש השנים האחרונות: קורהוט, פקהארט, לוסיו, קוואנקה, סטו, אנסטיס ו-ויטור. פרט לאחרון, שהתברר כבלם אדיר אך פציע, ולפקהארט שסיפק מעט סחורה, כל שאר הזרים שהובאו על ידי ברק בכר והצוות שלו כולל הסקאוט כשלו כשלון חרוץ. אני לא מאלה שממהרים לחרוץ את דינם של שחקנים, בטח לא זרים, אבל קשה להבין כיצד מתנהלת בחירת הזרים בקבוצה. ז'וליאן סטו הוא קשר/בלם שלא ראוי היה להביאו להפועל ב"ש. מחצית אחת בטרנר הספיקה כדי להבין שמדובר בשחקן איטי ולא טכני, אולי מדובר בלוחם גדול אבל וובה בראון יכול לעשות את העבודה במרכז המגרש טוב ממנו.

כרגע, בשל פציעתו של חאתם אל חמיד, אין לבאר שבע ברירות בציוות הבלמים, אבל אם בקבוצה זיהו שאנסטיס לא מוכן אז גם שיר צדק לא מוכן. אף אחד לא ישכח את המקרה המצער של צדק, אבל לקבוצה כמו באר שבע אסור שתהיה מחויבות רגשית כלפי השחקן על חשבון המחויבות המקצועית. קשה מאוד לשחקן לחזור אחרי שנה ללא פעילות, לצדק יש אופי חזק אבל כרגע הוא רחוק מלהיות מוכן למשחק.

אנסטיס. ברקת צריכה לשלוח אותו הביתה עם פיצוי (אודי ציטיאט, רומניה)
אנסטיס. ברקת צריכה לשלוח אותו הביתה עם פיצוי (אודי ציטיאט, רומניה)

בכר וצוותו ירצו לשכוח את הערב העגום הזה. המאמן המוכשר נתן כמו תמיד לחושים שלו להוביל אותו אך הפעם טעה בגדול. לא מדובר בעוד הפסד באירופה. כמו שכולם זוכרים את הניצחונות הגדולים על אולימפיאקוס, אינטר וסלטיק אבל זוכרים גם את ההשפלה מול רודה, כך ייזכר גם המשחק הזה ככתם גדול על המועדון.

הדרך היחידה של באר שבע להמתיק את הגלולה היא רק העפלה לליגה האירופית, כל דבר אחר ישפיע לרעה על העונה כולה. אבל גם הנחיתה במפעל המשני לא תהיה רכה ונוחה, כיוון ששם כנראה תמתין אפואל ניקוסיה שהיא יריבת צ'מפיונס לכל דבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי