סרחיו ראמוס: ריאל מדריד תנצח משחקים גם בלי רונאלדו

סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס | AFP

הבלאנקוס יפגשו את אתלטיקו בסופרקאפ האירופי (רביעי, 22:00), הקפטן התייחס ליום שאחרי CR7, בעוד מרסלו סירב לענות אם יצטרף אליו ביובנטוס. דייגו סימאונה: "גריזמן יכול לזכות בכדור הזהב"

(גודל טקסט)
אחרי קיץ שכלל לא מעט משחקי הכנה, אלופת אירופה ריאל מדריד ומחזיקת הליגה האירופית אתלטיקו מדריד יפתחו מחר (רביעי, 22:00) רשמית את העונה כשייפגשו בטאלין לדרבי על התואר הראשון שלהן לעונת 2018/19 – הסופרקאפ האירופי. שתי הקבוצות נחתו אתמול באסטוניה, בליווי הנשיאים פלורנטינו פרס ואנריקה סרסו.


אצל "לוס בלאנקוס", שיעלו למשחק רשמי ראשון ללא רונאלדו מאז 2009, ז'ולן לופטגי יערוך לא רק את הופעת הבכורה הרשמית שלו על הקווים של ריאל מדריד, אלא גם דרבי מדרידאי ראשון עבורו כמאמן וקרב ראשון שלו על תואר בקבוצתו החדשה. המאמן זימן 29 שחקנים למשחק, כולל חסוס ואייחו ואלברו אודריוסולה הפצועים, כשמי שלא זומן הוא מרטין אודגור הנורבגי שצפוי לעבור בהשאלה. הפעם האחרונה בה ריאל מדריד הפסידה גמר בינלאומי הייתה אי שם בנובמבר 2000, אז בוקה ג'וניורס גברה עליה 1:2 בגמר בגביע הביניבשתי.


ב"מארקה" הזכירו את מרקו אסנסיו שפרץ לתודה בדיוק לפני שנתיים, כשבגיל 20 ובהופעת הבכורה שלו במדים הלבנים, היה צריך 21 דקות בלבד כדי להבקיע שער בלתי נשכח נגד סביליה בסופרקאפ האירופי, בו זכתה ריאל מדריד. הכוכב הצעיר צפוי לפתוח בהתקפה של לופטגי לצד גארת' בייל וקארים בנזמה שהרשימו בקדם העונה. בין היתר טרם ברור אם מי שיפתח בין הקורות הוא קיילור נבאס שהרשים בגביע סנטיאגו ברנבאו מול מילאן, או שוער הרכש טיבו קורטואה שיפגוש את האקסית.



קורטואה. בכורה בריאל מדריד מול האקסית והיריבה העירונית? (AFP)


במסיבת העיתונאים לא פירט לופטגי יותר מדי על תוכניותיו למחר והבהיר בנושא כריסטיאנו רונאלדו: "לא רוצה לטעות ולדבר על שחקנים שהיו כאן בעבר. עלינו לעשות את הכל כדי להתחרות מחר כמו שצריך מול אתלטיקו – ברמה הפיזית, הטקטית והמנטלית. אנחנו ננסה לנצח מחר, זו המטרה. אני יודע מי יפתח מחר בשער, אבל לא אדבר על כך".


על אתלטיקו מדריד: "קבוצה נהדרת עם שחקנים בינלאומיים רבים ודרך ברורה. אנחנו מצפים כמובן להרכב חזק שיעלה מולנו ולמשחק ברמה הגבוהה ביותר, זה מה שדורש ממך גמר אירופי. כמובן שאנחנו מאמינים שננצח, אין סיבה שלא".


שוק ההעברות והשפעת זידאן: "לא אתייחס לכך במעמד כזה, אנחנו מתמקדים רק בגמר מחר. לגבי זידאן, הוא עשה עבודה מדהימה וזכה בתארים, אבל זה העבר. אנחנו רוצים לנצח ולזכות מבלי להסתכל אחורה, אלא להסתכל על ההווה ולהיות בטוחים בעצמנו".


מעמדו של גארת' בייל: "אנחנו אוהבים שהוא איתנו, הוא התאמן נהדר והוא שחקן מאוד מחויב וזה חשוב לנו מאוד. אנחנו קבוצה מלאה בשחקנים נפלאים כמו גארת', מצאתי קבוצה מאוד מקצועית ולא ארצה להתמקד בשחקן אחד ספציפי. אנחנו משוכנעים שביכולתנו לעשות עונה נהדרת".


מי שהתייצב לצד המאמן היה גם המגן מרסלו שנשאל על האפשרות שיצטרף לחבר הטוב כריסטיאנו רונאלדו ביובנטוס: "זה לא משהו שאני רוצה לדבר עליו עכשיו. זה לא הזמן, אנחנו כאן למשחק גמר". כידוע, מרסלו שהגיע לבלאנקוס ב-2007 חתום עד 2022. "אני מאושר להיות במועדון הטוב בעולם", הוסיף המגן.



מרסלו ורונאלדו. איחוד בטורינו? הברזילאי סירב להתייחס (Gettyimages)


גם הקפטן סרחיו ראמוס נכח והתייחס לתקרית עם מוחמד סלאח בגמר ליגת האלופות ולטענותיו של יורגן קלופ לאחר מכן על כך שהוא 'הפיל אותו כמו מתאגרף': "זו לא הפעם הראשונה שהוא מפסיד בגמר ואולי הוא חיפש תירוצים. חלקנו הצלחנו להישאר ברמות הגבוהות במשך הרבה שנים, לא בטוח שהוא יצליח. למעשה הצבעתי עבורו כאחד המאמנים הכי טובים שיש".


ראמוס הוסיף על הדרבי מחר וכמובן לצירופו של קורטואה ולעזיבת CR7: "זה כבוד גדול להיות כאן, זה פרס על זכייה בליגת האלופות ואנחנו מצפים לפתוח את העונה עם תואר. לאבד שחקן כמו רונאלדו זו אבידה, אבל המועדון מעל הכל ותמיד הרגשנו בריאל מדריד כמו במשפחה. לא נפסיק לזכות ולנצח כי הוא עזב. קורטואה? כל שחקן שמגיע לחזק את הסגל זה מבורך, העבר שלו באתלטיקו לא משנה. לא שופטים שחקנים על עברם".


בצד השני, לאחר מתיחת הפנים שעברה קבוצתו הקיץ, דייגו סימאונה טס עם סגל של 22 שחקנים לאסטוניה, בו נכלל בין היתר שחקני הרכש ניקולה קאליניץ', סנטיאגו אריאס, ג'לסון מרטינס וכמובן תומא למאר. ב"מארקה" עסקו במאזן של המאמן מול ריאל מדריד. הארגנטינאי אימן ב-26 משחקי דרבי עם מאזן די צמוד: שמונה ניצחונות, תשעה הפסדים ותשע תוצאות תיקו.



סימאונה. שועל דרבים ותיק (AFP)


ארבעה מתוך משחקי הדרבי היו בקרב על התואר בהם צ'ולו אומנם ניצח את ז'וזה מוריניו בגמר הגביע הספרדי ואת אנצ'לוטי בגמר הסופרקופה, אך הפסיד לאיטלקי ולזינדין זידאן בשני גמרים של ליגת האלופות. עם רפא בניטס שמצטרף לשמות הנ"ל, הארגנטינאי 'שרד' ארבעה מאמנים של ריאל מדריד ויפגוש כעת את החמישי – ז'ולן לופטגי. "ז'ולן, צ'ולו מחכה לך", נכתב הבוקר בשער "מארקה", במסר למאמן הבאסקי ש'חדש' בעסק.


קשר הקבוצה קוקה התייחס למשחק מול היריבה העירונית: "נבוא לגמר הזה עם הרבה התלהבות, אבל גם עם צניעות כי נשחק מול הקבוצה שזכתה בליגת האלופות בשלוש השנים האחרונות. כריסטיאנו רונאלדו שחקן חשוב מאוד, אבל גם בלעדיו לא יהיה משחק קל, כך שנצטרך לעשות את הכל מושלם".


הבלם האורוגוואי דייגו גודין, שמתחיל את העונה כקפטן קבוצה, אמר: "ביקשנו מהחברים לקבוצה שיגיעו ביכולת המקסימלית שלהם מחר ויהיו מחויבים כדי שננצח. גריזמן מגיע ביכולת הטובה ביותר, מעודד מהזכייה במונדיאל. אני מרגיש הרבה גאווה ואחריות שיש לי את סרט הקפטן".



גודין. הקפטן החדש של אתלטיקו מדריד (AFP)


ומה היה לסימאונה לומר? "שחקנים רוצים להגיע לאתלטיקו מדריד וזה יוצר עבודה קבוצתית שמשפרת את התחרותיות. ראינו מספר דרכים בהצלחה של צרפת במונדיאל והיה שם דמיון למשחק שלנו. ברור לכולם במועדון שאנחנו רוצים לשפר את מה שעשינו בעונה שעברה. ראינו במשחקים האחרונים שריאל מדריד של לופטגי אוהבת ללחוץ בחצי המגרש של היריב. מה שחשוב מחר זה הרגש והשאפתנות, לא המצב הפיזי".


על אנטואן גריזמן וכדור הזהב: "הזוכה בכדור הזהב זה משהו שצריכים להחליט אלה שמעניקים את הפרס, אבל אנחנו יודעים שאנטואן גריזמן בעמדה טובה לזכות בו. ההיעדרות של רונאלדו לא משנה כלום בתוכנית המשחק שלנו. ריאל מדריד היא זו שצריכה לראות אם הסגנון שלה משתנה בלעדיו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי