ב"ש עשויה לפגוש את אסטנה, צפו בבנפיקה מדיחה את פנרבחצ'ה

ג'דסון פרננדס
ג'דסון פרננדס | AFP

דינמו זאגרב ניצחה גם את הגומלין ועלתה לפלייאוף האלופות, הקזחים יתמודדו מול המנצחת בין אלופת ישראל לאפואל. וגם: הנשרים הכניעו את קוקו אחרי 1:1, א.א.ק אתונה הדהימה את סלטיק, גם דאבור ואייאקס עלו

(גודל טקסט)
כל משחקי הגומלין בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות נערכו הערב (שלישי) וכך נקבעה יריבת הפועל באר שבע בשלב פלייאוף הליגה האירופית, אם וכאשר אלופת ישראל תעבור את אפואל ניקוסיה: אלופת קזחסטן אסטנה, שאחרי 2:0 בשבוע שעבר נכנעה גם בקרואטיה 1:0 לדינמו זאגרב וסיימה את דרכה במפעל היוקרתי.


מריו גבראנוביץ', מכוכבי דינמו זאגרב, הכריע את ההתמודדות בנגיחה בדקה ה-74 אחרי בישול נפלא של מרין לאובאץ' וקבע 0:3 בסיכום המשחקים. אלופת קרואטיה תתארח בשווייץ אצל יאנג בויז בשבוע הבא, כאמור הקזחים יתארחו בשבוע הבא בקפריסין או באצטדיון טרנר בפלייאוף הליגה האירופית.


הפתעה נרשמה באתונה, שם א.א.ק רשמה משחק נוסף ללא הפסד מול סלטיק, אחרי התיקו בגלזאזגו הפעם ניצחה 1:2 את אלופת סקוטלנד והדיחה את ברנדן רוג'רס מליגת האלופות (לחצו כאן וצפו בתקציר). אלופת יוון נהנתה משער מהיר של רודריגו גאלו בדקה השישית, מרקו ליבאיה הכפיל בדקה ה-50 וסלטיק התעוררה מאוחר ורק צימקה מנגיחה של סקוט סינקלייר בדקה ה-78. א.א.ק אתונה תתארח בשבוע הבא אצל וידי ההונגרית.


Οι πανηγυρισμοί των ποδοσφαιριστών της ΑΕΚ για το δεύτερο γκολ στο 50' από τον Μάρκο Λιβάια#ucl#aekcel#aekfc#aekfcseason2018_19#aekfamilypic.twitter.com/LWtr33ZHKz

— AEK F.C. (@AEK_FC_OFFICIAL) August 14, 2018


הקבוצה הראשונה שהבטיחה הערב את מקומה בשלב הפלייאוף של ליגת אלופות הייתה דינמו קייב, שאחרי 1:1 בפראג בשבוע שעבר גברה בביתה 0:2 על סלביה והעפילה לסיבוב האחרון והמכריע לפני שלב הבתים. הצ'כים קיוו להבקיע שער חוץ שיציב אותם בעמדה מצוינת, אבל נקלעו לפיגור מוקדם – בנג'מין ורביץ' כבש בדקה ה-11 וכשהצ'כים ניסו להשוות ולכל הפחות לכפות הארכה ספגו את השני מארטם בסדין בדקה ה-74.


קייב תפגוש בשלב הפלייאוף את אייאקס, שאיבדה יתרון כפול וסיימה ב-2:2 במשחק הראשון בבלגיה, אך מחצה הערב את ליאז' 0:3 באמסטרדם ארנה והמשחק הראשון מול היריבה האוקראינית ייערך בשבוע הבא בהולנד. קלאס יאן הונטלאר (30), מתיאס דה ליכט (34) ודוד נרס (46) כבשו לזכות המארחת.


עוד הערב, ספרטק מוסקבה לא השכילה לנצח בביתה את פאוק, סיימה מולה ב-0:0 והודחה אחרי 3:2 בסיכום המשחקים. כזכור, בשבוע שעבר פאוק מחקה פיגור 2:0 וניצחה 2:3 מדהים – כל השערים הובקעו במחצית הראשונה – והערב היא השכילה לשמור על שער נקי, כשגם כרטיס אדום שספג אדריאנו בדקה ה-33 הועיל לה מאוד. היא תפגוש בפלייאוף את בנפיקה, שאחרי 0:1 בשבוע שעבר הסתדרה מול פנרבחצ'ה גם באיסטנבול והדיחה את פיליפ קוקו ושחקניו. 



ג'דסון פרננדס. הנשרים עברו את המשוכה הקשה באיסטנבול (AFP)


ג'דסון העלה את הנשרים מפורטוגל ליתרון חוץ בדקה ה-26, פנרבחצ'ה הבינה שנותרה לה טיפה יותר משעה להבקיע שלושה שערים והיא עשתה זאת פעם אחת בלבד על ידי אלפר פוטוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. 1:1 בגומלין שקובע כי כבר בשבוע הבא תארח בנפיקה את פאוק בפלייאוף האלופות.


במשחק נוסף שנערך הערב, אלופת בלארוס באטה בוריסוב סיימה בביתה ב-1:1 מול קרבאח האזרית ובזכות הניצחון 0:1 בשבוע שעבר העפילה לפלייאוף. מירקו איבאניץ' (20) כבש ראשון, מיצ'ל הספרדי – בעבר במכבי חיפה – איזן בדקה ה-54, אבל זה לא הספיק לקרבאח. באטה בוריסוב ואיגור פיליפנקה יפגשו את אלופת הולנד פ.ס.וו איינדהובן בשלב הבא. 

אחרי 0:3 חלק במשחק הראשון באוסטריה, מואנס דאבור ורד בול זלצבורג ניצחו 0:1 בחוץ מול שקנדיה המקדונית משער של מינמינו (92) והעפילו לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות. החלוץ הישראלי ספג כרטיס צהוב בדקה ה-61 והוחלף כעבור רבע שעה. אלופת אוסטריה תנסה להעפיל לשלב הבתים לראשונה בתולדותיה, ועל מנת שזה יקרה היא תצטרך לגבור על הכוכב האדום בלגרד.


אלופת סרביה פגשה את ספרטק טרנבה בחוץ והמשחק נפתח בסערה עם שני שערים מהירים. הסלובקים עלו ל-0:1 בדקה השישית מרגליו של מארק באקוש הוותיק, אך לאחר דקה אחת בלבד החלוץ אל פרדו בן מוחמד כבש לטובת הסרבים והשווה את התוצאה. המשחק הראשון הסתיים בתיקו 1:1 ובתום 90 דקות התוצאה הערב התוצאה הייתה זהה והן הלכו להארכה. בדקה ה-98 קשר נבחרת סרביה נמניה ראדוניץ' כבש את שער הניצחון היקר והעלה את הכוכב האדום לשלב הפלייאוף, שם כאמור מחכה להם רד בול זלצבורג החזקה.


Даааааааа!!!!

— FC BATE Borisov (@FCBATE) August 14, 2018


תוצאה נוספת: וידי (הונגריה) – מאלמו (שבדיה) 0:0 (1:1 במשחק הראשון).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי