אתלטיקו מדריד זכתה בסופר קאפ האירופי עם 2:4 ענק על ריאל בדרבי

אתלטיקו מדריד זוכה בסופרקאפ
אתלטיקו מדריד זוכה בסופרקאפ | AFP

הקולצ'נרוס זכו בתואר הבפעם ה-3 בהיסטוריה אחרי שפירקו את היריבה העירונית בהארכה. דייגו קוסטה (1, 50), פצצה של סאול (98) וקוקה (103) כבשו. בתווך, שערים של בנזמה (27) וראמוס (63) לא עזרו ללופטגי בבכורה

(גודל טקסט)

חודש בדיוק חלף מסיום המונדיאל והיה שווה לחכות עד למשחק הרשמי הראשון של אתלטיקו וריאל מדריד. שתי האימפריות נפגשו הערב (רביעי) לדרבי היוקרתי במסגרת הסופר קאפ האירופי וסיפקו משחק בקצב פשוט מטורף שבסיומו החבורה של דייגו סימאונה היא מחזיקת התואר האירופי הראשון לעונת 2018/2019 אחרי 2:4 מהדהד.

מאיפה נתחיל? יושבי האיצטדיון בטאלין שבאסטוניה עוד לא הספיקו להתיישב במקומם עד שדייגו קוסטה ניצל רפיון הגנתי של ראמוס, השתלט על כדור שיצא מראשו ובעט פצצה לחיבורי השער של קיילור נבאס, שיש לו אשמה לא קטנה בשער, 0:1 אתלטיקו. הקולצ'נרוס, עם שלושה אלופי עולם ב-11, המשיכו להראות טריים יותר עד שהלבאנקוס נכנסו לעניינים. הרמה פנטסטית של גארת' בייל מצא את הראש של בנזמה שתהגנב בין בלמי אתלטיקו וקבע שיוויון 1:1. 

למחצית השנייה יצאה ריאל מוכנה הרבה יותר. חניכיו של לופטגי הרבו לאיים על השער וגם כניסתו של מודריץ' וודאי לא הקלה על הקולצ'ונרוס. בדקה ה-62 גם המזל שיחק לטובתה שכדור קרן פגע בידו של חואנפראן, השפוט הורה על בעיטת עונשין מ-11 מטרים. ראמוס ניגש וקבע בקלילות 1:2. אותו חואנפראן תיקן כשבדקה ה-79 הציל כדור שהיה בדרך החוצה אחרי מאבק עם מרסלו, מסר לקוריאה המחליף שמצא את קוסטה חופשי לגמרי מול שער ריק. הספרדי לא התבלבל, קבע שיוויון 2:2 והשלים צמד. המהלך האחרון ב-90 הדקות שייך למרסלו שניסה במספרת ווירטואוזית להשלים ניצחון בדקת הסיום אך פספס. הולכים להארכה.

 

הדרבי והסופר קאפ האירופי של אתלטיקו (Gettyimages)
 
 

חניכיו של צ'ולו סימאונה עלו מפוקסים ל-30 ההדקות המכריעות. בדקה ה-98 שוב נאיביות בהגנה הלבנה הובילה לאיבוד כדור של וראן לתומאס המחליף שברח שמאלה והגביה כדור מדויק לרגלו של סאול ששחרר פצצה מהממת לחיבורי הקורות של נבאס וקבע 2:3. הבלאנקוס המשיכו לעשות שטויות בהגנה כשכעבור חמש דקות קרבחאל איבד בשלומיאליות לדייגו קוסטה שמגנט אליו שלושה שחקנים, הוריד לויטולו שהשאיר לקוקה בנגיעה והספרדי לא התבלבל וקבע 2:4 פשוט מדהים.

אתלטיקו, שרבות דובר בפגרת הקיץ על הסגל המתגבש שלה, הציגה כרגיל הרבה אופי שידעה לחזור מפיגור מאוחר וגם לא מעט איכות בחלק הקדמי הנהדר שלה, זוכה בתואר בפעם השלישית בתולדותיה אחרי 2010 ו-2012. הבלאנקוס מצידם, הציגו דקות טובות אך הגנה מאוד מבולבלת ובעיקר תצטרך למצוא פתרונות לחסרונו של כוכבה הגדול ביותר בעשור האחרון כריסטיאנו רונאלדו.



הרכבים:
ריאל מדריד: קיילור נבאס, דני קרבחאל, רפאל וראן, סרחיו ראמוס, מרסלו, קאסמירו (דני סבאיוס, 76), איסקו (לוקאס ואסקס, 83), טוני קרוס, גארת' בייל, מרקו אסנסיו (לוקה מודריץ', 57), קארים בנזמה


אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, לוקאס הרננדס, סאביץ', דייגו גודין, חואנפראן, תומא למאר (תומאס פארטיי, 91), רודרי, סאול ניגס, קוקה, אנטואן גריזמן (אנחל קוריאה, 57), דייגו קוסטה (חוסה מריה חימנס, 108)


מהלך המשחק:
דקה 1, 0:1 לאתלטיקו: איזו פתיחה מטורפת למשחק, דייגו קוסטה הגיע לכדור קופץ מצד ימין של הרחבה, השאיר אבק לרפאל וראן ושלח פצצה מזווית קשה לרשת של קיילור נבאס.


דקה 17: כדור רוחב חד של מרסלו מוצא את אסנסיו שעם עקב ווירטואוזי סוחט הצלה יפה מיאן אובלק.



ראמוס מול קוסטה. (AFP)


דקה 25: מרסלו מעביר לימין ובועט כדור שחולף מעל השער


דקה 27, ריאל משווה ל1-1: גארת' בייל בפריצה טיפוסית באגף ימין הרים כדור פנטסתי לראשו של בנזמה שהתגנב בין יאן אובלק לבלמי אתלטיקו ונגח לרשת.



בנזמה מכניע את אובלק (AFP)


דקה 29: כמעט מהפך. מרקו אסנסיו רץ בין שחקני אתלטיקו, העביר לימין וסובב כדור שחלף סנטימטרים ספורים מהקורה השמאלית.



שחקני ריאל חוגגים. (gettyimages)


דקה 62, פנדל לריאל מדריד: כדור קרן של ריאל מדריד פוגע בידו של חואנפראן.


דקה 63, 1:2 לריאל מדריד: סרחיו ראמוס לוקח את הפנדל ושולח אותו בקלילות לפינה השמאלית של אובלק שלא מגיב. 



ראמוס מכניע את אובלק (gettyimages)

שחקני ריאל חוגגים את המהפך (gettyimages)

שחקני ריאל חוגגים (gettyimages)


דקה 79, אתלטיקו משווה ל-2-2: חואן פראן הציל כדור חוץ והעביר לקוריאה המחליף שבתוך רחבת ריאל הצליח לשחחר פס לדייגו קוסטה שמול שער ריק קבע שיוויון והשלים צמד.  



קוסטה משווה (gettyimages)


דקה 97, 2:3 לאתלטיקו מדריד: שוב וראן לא מרוכז, תומאס המחליף גונב את הכדור בתוך הרחבה, רץ שמאלה ומרים היישר לרגליו של סאול שמשחרר פצצה אדירה לחיבורים של נבאס.


דקה 103, 2:4 לאתלטיקו מדריד: מה קורה פה? ריאל מדריד פשוט מתפרקת, קוסטה מדביק אליו שלושה שחקנים ומשחרר כדור אחורה לויטולו המחליף שבנגיעה משחרר לסאול שקובר את הרביעי ברשת של נבאס.



החגיגות בעיצומן (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי