המשבר מחריף: 1:0 לצסק"א על ריאל, 0:0 ליונייטד מול ולנסיה

לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ' | AFP

קרוס סידר לוולאשיץ' שער שהימם את הבלאנקוס, קרבחאל נפצע ולופטגי נכנע מול קבוצה שספגה ב-34 מתוך 36 משחקיה האחרונים במפעל. מוריניו וקבוצתו שוב הובכו, רק 1:1 לבאיירן מול אייאקס ו-0:5 לרומא על פלזן

(גודל טקסט)
משחקי הערב (שלישי) במסגרת המחזור השני בליגת האלופות נערכו ובמוקד הפסדה של ריאל מדריד במוסקבה – אלופת אירופה ניצחה רק פעם אחת בחמשת משחקיה האחרונים בכל המסגרות, לא כבשה שלושה משחקים ברציפות והובכה פעם נוספת, הפעם על ידי צסק"א, קבוצה שספגה ב-34 מ-36 משחקיה האחרונים במפעל.


עוד הערב, באיירן מינכן גם היא נקלעה לרצף של שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון בכל המסגרות אחרי 1:1 ביתי מול אייאקס, כשלעומתה רומא עצרה את כדור השלג ובזכות 0:5 קליל על פלזן – דז'קו כבש שלושער וקלייברט הצעיר הוסיף שער בכורה במפעל – רשמה ניצחון שלישי רצוף תוך שבוע. ומנצ'סטר יונייטד? ז'וזה מוריניו השיב את אלכסיס סאנצ'ס להרכב, גם מרקוס ראשפורד, פול פוגבה ורומלו לוקאקו פתחו, אבל זה הספיק רק ל-0:0 חלש בבית מול ולנסיה.


בית ה'
באיירן מינכן – אייאקס 1:1

אלופת גרמניה איבדה את פסגת הבונדסליגה ביום שישי האחרון כשנכנעה 2:0 להרטה בברלין, היה זה משחק שני ברציפות שלה ללא ניצחון והלחץ על המאמן החדש ניקו קובאץ' גובר – בוודאי אחרי שהרצף התארך הערב בעקבות חלוקת נקודות מול סגנית אלופת הולנד.

במחזור הפתיחה ניצחה באיירן 0:2 את בנפיקה והיום היא כבר עלתה ליתרון מהיר מראשו של מאטס הומלס בדקה הרביעית, אלא שנוסעיר מזראווי השיג שוויון מוצדק בדקה ה-22 ועד הסיום לא נרשם שינוי, כך שההולנדים, כמו באיירן, עם ארבע נקודות לאחר שני מחזורים (הביסו 0:3 את א.א.ק אתונה במחזור הקודם).




רובן והומלס חוגגים, באיירן עלתה ליתרון מוקדם (AFP)



אייאקס תשוב לאמסטרדם עם נקודה יקרה (AFP)


א.א.ק אתונה – בנפיקה ליסבון 3:2
את המשחק ניהלה רביעיית שופטים ישראלית בראשותו של אוראל גרינפלד והיא ראתה את האריס ספרוביץ' (6) ואלכס גרימלדו (15) מעלים את האורחת ליתרון, אלא שעמוק בתוספת הזמן רובן דיאס ספג צהוב שני והורחק והמקומיים ניצלו זאת כדי לחזור למשחק מצמד של ויקטור קלונרידיס (53 ו-63). כבר נראה היה שהיוונים ישיגו נקודה ראשונה, אלא שאלפה סמדו בדקה ה-74 הבטיח שהפרוטוגלים ישובו לביתם עם שלוש נקודות.


בית ו'

ליון – שחטאר 2:2

אחרי שמנצ'סטר סיטי השיגה ניצחון דרמטי מוקדם יותר הערב, ליון הצליחה למחוק פיגור כפול בביתה מול שחטאר ושמרה על הפסגה. הצרפתים ידעו שעליהם להיזהר מג'וניור מוראיש, אבל הברזילאי של שחטאר דונייצק כבש פעמיים (44 ו-55) והעלה את מאזנו ל-11 שערים ב-11 המשחקים הראשונים בעונת 2018/19, מאזין פשוט מדהים. המשחק נערך ללא קהל עקב עונש שספגו המקומיים, אבל למזלם מוסא דמבלה (70) ולאו דובואה (72) השוו תוך שתי דקות. עבור האורחים זהו תיקו שני ברציפות, למעשה 2:2 שני אחרי שזו גם התוצאה שהשיגה מול הופנהיים.



מוראיש לא עצר גם במגרשה הריק של ליון (AFP)


בית ז'

צסק"א מוסקבה – ריאל מדריד 0:1

ב-35 המשחקים האחרונים שלה בליגת האלופות הצליחה צסק"א מוסקבה לשמור רק פעם אחת על שער נקי – ומי היה מאמין שדווקא מול אלופת אירופה תהיה הפעם השנייה.


כבר בדקה השנייה נכבש השער היחיד במשחק, כשטוני קרוס ניסה להחזיר כדור להגנה ובמקום זה סידר לניקולה ולאשיץ' שער שהימם את האצטדיון. לופטגי איבד לפני המחצית את דני קרבחאל שנפצע וחסר גם כך את הפצועים איסקו, גארת' בייל ומרסלו כמו גם את סרחיו ראמוס שנשאר בספרד לצורך מנוחה ורשם הפסד נוסף בפתיחת עונה מקרטעת למדי עבור הבלאנקוס. אלופת אירופה בוודאי תתעודד מהופעת בכורה ב-11 של המגן הצעיר סרחיו רגילון, אבל לא מכך שהשלימה משחק שלישי רצוף בכל המסגרות ללא שער זכות וניצחה רק פעם אחת בחמשת המשחקים האחרונים.


הרכבים

צסק"א מוסקבה: איגור אקינפייב, מריו פרננדס, רודריגו בסאו, ניקיטה צ'רנוב, קיריל נבאבקין, יאקה ביול, אילזט אחמטוב, איבן אובליאקוב (גיאורגי קירנטס, 95), אלן דזגוייב (דמיטרי אפרמוב 65), ניקולה ולאשיץ', פיודור צ'אלוב (ארנור סיגורדסון, 78). 


ריאל מדריד: קיילור נבאס, דני קרבחאל (אלברו אודריוסולה, 43), רפאל וראן, נאצ'ו, סרחיו רגילון, טוני קרוס, קאסמירו (לוקה מודריץ', 58), לוקאס ואסקס (מריאנו דיאס, 58), דני סבאיוס, מרקו אסנסיו, קארים בנזמה.



צסק"א מוסקבה חוגגת. יתרון מהיר ומפתיע בדרך לסנסציה (AFP)


מהלך משחק
דקה 2, 0:1 לצסק"א מוסקבה: טעות איומה של טוני קרוס, שניסה להחזיר כדור לחלק האחורי, הובילה לכך שוולאשיץ' מצא את עצמו באחד על אחד, בעט כדור חד ומדויק לפינה הקרובה של נבאס והעלה את המארחת ליתרון אחרי 65 שניות!



מי היה מאמין שריאל מדריד תפסיד במוסקבה? (Gettyimages)


דקה 28: קאסמירו ניסה את כוחו בבעיטה ממרחק, אקינפייב הסתכל על הכדור וראה אותו ננעץ בקורה והחוצה. מזל גדול למארחת.


דקה 40: קארים בנזמה שם את הראש בזמן, אך הכדור פגע רק במשקוף.


דקה 43: אם לא די בפיגור המפתיע, דני קרבחאל נפצע ונאלץ לצאת החוצה. אלבארו אודריוסולה נכנס במקומו.



קרבחאל מאיים על השער. נפצע ויצא לאחר מכן (AFP)


דקה 58: לופטגי סיים את מכסת החילופים כשהעלה מהספסל את מודרריץ' ומריאנו במקומם של קאסמירו ולוקאס ואסקס.



לופטגי ביצע חילוף כפול בניסיון להימנע מהפסד (AFP)


דקה 89: מריאנו דיאס התרומם נהדר והצטרף לחבריו שפגשו את הקורה. חוסר מזל משווע לבלאנקוס הערב במוסקבה.


דקה 95, אקינפייב הורחק: ריאל מדריד הייתה בעיצומו של בליץ' על שער המארחת, שוער צסק"א מוסקבה איגור אקינפייב זעם על השופט וראה כרטיס צהוב על מילים מיותרות, אלא שהוא לא נרגע ובמיידי הורחק בצהוב שני ובאדום. למזלה של צסק"א מוסקבה היה לה עוד חילוף לבצע, כך שלא נכנס שחקן שדה לשער.


רומא – ויקטוריה פלזן 0:5

הג'אלורוסי ניצחו את שני המשחקים האחרונים, בשבת גברו 1:3 על לאציו בדרבי, וכך התייצב כיסאו של המאמן אוזביו די פרנצ'סקו. הערב, גם ללא חאבייר פאסטורה הפצוע והקפטן דניאלה דה רוסי שספג מכה ברגלו בסוף השבוע וזכה למנוחה, הם לא התקשו להביס את אלופת צ'כיה – אדין דז'קו כבש בדקות 3 ו-40, צ'נגיז אונדר הצטרף לחגיגה בדקה ה-64, ג'סטין קלייברט הצעיר מצא את הרשת לראשונה בליגת האלופות בדקה ה-73 והבוסני השלים שלושער בתוך תוספת הזמן.




דז'קו העלה את הג'אלורוסי ליתרון בזק (AFP)



קלייברט הצעיר חוגג את שערו הראשון ובטח לא האחרון בליגת האלופות (AFP)


בית ח'
מנצ'סטר יונייטד – ולנסיה 0:0

"השדים האדומים" רושמים פתיחת עונה מזעזעת שהגיעה לשפל חדש בהפסד 3:1 לווסטהאם בסוף השבוע, אבל אחרי 0:3 על יאנג בויז ועם פול פוגבה ואלכסיס סאנצ'ס בהרכב הם קיוו לפחות לשמור על מאזן מושלם בליגת האלופות. לצערם זה לא קרה ויושבי האולד טראפורד שוב ראו את החבורה של מוריניו מביכה את עצמה ומתקשה לייצר מצבי הבקעה.


"המיוחד" ספסל את אנטוני מרסיאל ופתח עם מרקוס ראשפורד, גם הצ'ילאני כאמור זכה לקרדיט לאחר שהודח מההרכב בליגה וכל סוללת הכוכבים הזו כמעט שלא סיכנה את נטו בשער האורחת. ולנסיה מצדה הגיעה אחרי 0:1 בחוץ על סוסיאדד ובכך קטעה רצף של ארבעה משחקים בכל המסגרות ללא ניצחון, כך שנקודה בתיאטרון החלומות אחרי שנכנעה בביתה ליובנטוס במחזור הפתיחה זו תוצאה שמתקבלת בברכה אצל העטלפים.




מוריניו. הפנים אומרות הכל (AFP)


הרכבים
מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אנטוניו ולנסיה, כריס סמולינג, אריק באיי, לוק שואו, מרואן פלאיני, נמניה מאטיץ', פול פוגבה, מרקוס ראשפורד, אלכסיס סאנצ'ס (אנטוני מרסיאל, 76), רומלו לוקאקו.


ולנסיה: נטו, כריסטיאנו פיצ'יני, אסקיאל גאראי, גבריאל, חוסה לואיס גאיה, פרנסיס קוקלן (קרלוס סולר, 78), דני פארחו, ג'ופרי קונדוגביה, גונסאלו גדש (דניס צ'רישב, 83), רודריגו, מישי באטשואיי (קווין גאמיירו, 73)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי