רביעי באלופות: קיין מול מסי, ליברפול תתארח בנאפולי

הארי קיין
הארי קיין | Gettyimages

ברצלונה תתארח אצל טוטנהאם, "הפרעוש" יתמודד מול מלך שערי התרנגולים שהצהיר: "רוצה להגיע לשיאים שלו ושל רונאלדו". וגם: ניימאר מחמיא לטוכל ("יש לו מנטליות של ווינר") לפני הכוכב האדום, דורטמונד נגד מונאקו

קבוצות: נאפולי
(גודל טקסט)
משחקי היום השני של המחזור השני בשלב הבתים של ליגת האלופות ייערו מחר (רביעי), כשבמוקד ברצלונה וליברפול שיירצו לשמור על מאזן מושלם, בעוד פראיס סן ז'רמן תקווה להשיג נקודות ראשונות אחרי ההפסד באנפילד.


בית א'
בורוסיה דורטמונד – מונאקו (22:00)
השוורצגלבן עלו למקום הראשון בבונדסליגה ונראים טוב תחת המאמן החדש לוסיאן פאברה, שחזר בסערה לליגה הגרמנית אחרי קדנציה בניס ואימן בעבר את בורוסיה מנשנגלדבך, ואחרי שדורטמונד ניצחה במשחק הראשון 0:1 את קלאב ברוז' היא תקווה להתגבר גם על מונאקו המקרטעת.


המשחק בין הקבוצות מזכיר את רבע הגמר מעונת 2016/17, שייזכר בגלל פיצוץ ליד האוטובוס של דורטמונד בדרך למשחק ופצע את הבלם מארק ברטרה. אופ"א אז הכריחה את הגרמנים לשחק 24 שעות אחרי הפיגוע וחלק משחקניה עדיין סובלים מטראומה מאותו אירוע. המאמן בזמנו, תומאס טוכל, הסתכסך עם ההנהלה בגלל שהסכימה לערוך את המשחק במיידי ובסיום העונה פוטר. שוער הקבוצה לשעבר, רומן ויידנפלר, אמר בראיון ל"בילד": "זה היה היום הכי שחור בתולדות הקבוצה. הפיצוץ הזה שינה את דורטמונד לעד. קבוצות אחרות היו מתמוטטות אחרי אירוע כזה, אבל לא דורטמונד".



האוטובוס של דורטמונד לאחר אותו פיגוע ב-2017 (Gettyimages)


פאברה אמר במסיבת העיתונאים: "מונאקו לא התחילה כל כך טוב בליגה, אבל גם איבדה כמה שחקנים חשובים. עדיין יש לה סגל לא רע עם שחקנים בינלאומיים רבים". אחד השחקנים שכדאי לשים עליו עין הוא הקשר האנגלי של דורטמונד ג'יידון סאנצ'ו בן ה-18, שכיום הוא מלך הבישולים בחמש הליגות הגדולות של אירופה עם חמישה בישולים והיום האריך את חוזהו בקבוצה עד 2022. הוא צפוי לקבל זימון לנבחרת אנגליה עד גיל 21.


לעומת הצהובים-שחורים שבפסגה בגרמניה, מונאקו מדורגת רק במקום ה-18 בליגה והיא לא ניצחה מאז המחזור הראשון. המאמן לאונרדו ז'ארדים עשוי להיות מפוטר ויש שמועות שהבעלים של הקבוצה רוצה למכור אותה ולרכוש במקומה קבוצה בפרמיירליג. 


אתלטיקו מדריד – קלאב ברוז' (22:00)
הקולצ'ונרוס פתחו טוב את המפעל עם ניצחון 1:2 על מונאקו והם רוצים להבטיח שש נקודות מול קלאב ברוז' שהפסידה 1:0 לדורטמונד. דייגו סימאונה בונה על דייגו קוסטה, למרות שהחלוץ לא כבש עדיין שער ליגה אחד העונה והתקווה היא שיחזור ליכולת הכיבוש שלו בליגת האלופות. קוסטה הבקיע עד כה 17 שערים במפעל ולמעשה אף שחקן אחר של אתלטיקו לא הבקיע יותר ממנו ב-60 השנים האחרונות. הקבוצה מדורגת רק במקום הרביעי ב"לה ליגה", אבל רק שתי נקודות מריאל מדריד. קלאב ברוז' לעומתה, ניצבת במקום הראשון בבלגיה.



דייגו קוסטה. הקולצ'ונרוס זקוקים לשעריו (AFP)


בית ב'
טוטנהאם – ברצלונה (22:00)
במפגש של הספרס בשנה שעברה עם ריאל מדריד בשלב הבתים, הם הדהימו את אלופת אירופה וניצחו 1:3, היה זה אולי משחק השיא שלהם אי פעם בליגת האלופות. השנה גם בארסה וגם טוטנהאם לא בשיאן. הבלאוגרנה אומנם מוליכים את "לה ליגה", אבל לא ניצחו כבר שלושה משחקים רצופים והתרנגולים לעומתם רק במקום הרביעי בפרמיירליג ויצאו מרצף של שלושה הפסדים עם שלושה ניצחונות רצופים, אבל באירופה הפסידו ב"סן סירו" לאינטר 2:1 אחרי מהפך מדהים של הנראזורי, בעוד בארסה ניצחה את איינדהובן 0:4 כשליאו מסי כבש שלושער.


לטוטנהאם יחסרו לא פחות מחמישה פצועים ולפי ההודעה הרשמית דלה עלי, כריסטיאן אריקסן, מוסה דמבלה, יאן ורטונגן וסרג' אורייה ייעדרו מהמשחק וישובו רק לאחר פגרת הנבחרות. לעומת זאת השוער הוגו לוריס חזר לסגל אחרי שלא שיחק בשישה משחקים בגלל פציעה ולראשונה מאז פרשת הנהיגה בשכרות. מאוריסיו פוצ'טינו אמר על הפציעות: "לכל אחד יש בעיות אחרות. זה פציעות דומות שקרו בגלל סיבה מיוחדת. אנחנו לא צריכים להרגיש קורבנות אלא שכל שחקן חייב להרגיש שהוא יכול לנצח את המשחק".

TEAM NEWS: @dele_official (hamstring), @ChrisEriksen8 (abdomen), @mousadembele (thigh), @JanVertonghen (hamstring) and @Serge_aurier (thigh) will not be available before the international break.#COYSpic.twitter.com/sKdFz6rzxT

— Tottenham Hotspur (@SpursOfficial) October 2, 2018

 
הארי קיין אמר במסיבת עיתונאים: "הוכחנו בעבר שאנחנו יכולים לנצח את הקבוצות הטובות בעולם, ואין סיבה שלא נעשה זאת שוב. צריך להתמקד רק במשחק הזה ולא לחשוב מה קרה לנו העונה. ככדורגלן אתה תמיד רוצה לשחק מול הטובים בעולם, וליאו מסי ללא ספק שם. הוא וכריסטיאנו רונאלדו רשמו מספרים יוצאים מן הכלל בשנים האחרונות וזה לא פשוט להתקרב אליהם. אישית, אני רוצה להגיע לשיאים הללו ולעזור לקבוצתי. מסי עדיין מבקיע וזה ללא ספק מדרבן אותי ונותן לי הרבה מוטיבציה".


גם ב"מונדו דפורטיבו" רואים בדו-קרב המעניין של המשחק את העימות בין מסי לקיין. הארגנטינאי דווקא בכושר טוב, אך האנגלי קצת פחות. זה יהיה קרב ראשון בין השחקנים שכל אחד מהם הבקיע חמישה שערים בליגה, אבל מסי הוסיף עוד שלושה באלופות. עם זאת, הוא לא כבש מחוץ לקאמפ נואו העונה. קיין לעומתו כבש צמד בניצחון האחרון 0:2 על האדרספילד. בסך הכל מסי כבש 20 שערים ב-28 משחקים נגד קבוצות אנגליות והתלות בו כל כך גדולה שמאז ספטמבר 2016 אף שחקן חוץ מהפרעוש לא כבש שער חוץ לקבוצה בליגת האלופות. 


הלחץ כולו על ארנסטו ואלוורדה שחייב לנצח כדי להירגע מחוסר ההצלחה היחסי בליגה. לפי "ספורט" הקטלאני, הוא עשוי לעבור לשיטת 4-4-2 כדי לעבות את הקישור, כאשר עוסמאן דמבלה ישוב לספסל ומסי ולואיס סוארס ישחקו בחוד. האורוגוואי לא כבש כבר שלוש שנים שער חוץ בליגת האלופות, או ליתר דיוק כבר 1,113 ימים, מאז 2015. נתון מדהים בפני עצמו. בברצלונה מעודדים מהעובדה שבעבר וומבלי האיר לו פנים כאשר הבקיע שם ארבעה שערים. הקבוצה תשחק ללא סרג'י רוברטו וסמואל אומטיטי הפצועים ונלסון סמדו יפתח כמגן ימני. מלקום הברזילאי נופה מהסגל.




כשמסי לא מופיע למשחק מחוץ לקאמפ נואו, אלופת ספרד מתקשה (Gettyimages)


פ.ס.וו איינדהובן – אינטר (22:00)
אינטר התאוששה בליגה עם שלושה ניצחונות רצופים ומדורגת כבר רביעית בסרייה A, לעומת איינדהובן שראשונה בהולנד עם פער של חמש נקודות הפרש על אייאקס. הקאמבק של לוצ'אנו ספאלטי החל עם הניצחון על טוטנהאם במחזור הפתיחה באלופות. בשלב הבתים של 2007/8 ניצחה אינטר את פ.ס.וו פעמיים.


מאמן איינדהובן מארק ואן בומל אמר לקראת המשחק: "אהבתי לשחק נגד אינטר כששיחקתי במילאן. עבורי זה שוב דרבי. אם אנחנו רוצים לעשות משהו באלופות נצטרך לנצח את אינטר. כולם אומרים לי שפ.ס.וו חלשה מאינטר, אבל זה לא דבר פשוט כל כך. אנחנו חייבים לנסות לנצח". שימה ורסליקו בספק למשחק באינטר.


בית ג'

פאריס סן ז'רמן – הכוכב האדום (19:55)

פ.ס.ז' הפסידה לליברפול במשחק הראשון באלופות, 3:2 באנפילד, וצפויה כעת לחזור למסלול הניצחונות אחרי שבליגה היא עם 24 נקודות מ-24 אפשריות וכבשה כבר 24 שערים.


ניימאר דיבר לקראת המשחק: "אני מסכים עם המאמן שאני עדיין לא מציג יכולת שיא. יכולת השיא שלנו אמורה להיות במארס-אפריל ובינתיים כל משחק, כל יום, כל אימון, אני מנסה להשתפר. אתה צריך להיות קשוב לכל הפרטים, אנחנו רוצים לראות את פ.ס.ז' הגדולה העונה. אני אוהב את הכדור ומרגיש טוב ללא קשר למיקום שלי על המגרש. יש לנו שחקנים נהדרים שיעזרו לנו לאורך כל העונה. אני מחפש תמיד איך לעזור לכולם".


על המאמן טוכל אמר בהתלהבות: "הוא הביא משהו חדש לקבוצה. הוא כל הזמן רוצה לשפר אותנו. יש לו מנטליות של ווינר". לשאלה על תרומתו לברזיל במונדיאל אחר: "נתתי את כל מה שהיה לי עבור הנבחרת וזה לא תמיד עבד, אבל אני לא איילל על זה כל החיים. צריך להמשיך הלאה". 



ניימאר. עדיין לא בשיא כושרו (AFP)


נאפולי – ליברפול (22:000)

עוד משחק ענק למייטירדס ברצף הקשה שלהם אחרי שניים מול צ'לסי. יורגן קלופ היה מעדיף לחגוג את המשחק ה-50 שלו באלופות מול יריבה קלה יותר, שבע שנים אחרי משחקו הראשון עם דורטמונד ב-2011.


נאפולי אומנם מפגרת כבר 6 נקודות מיובנטוס בליגה והפסידה לה 3:1 בשבת האחרונה, אבל מגלה יציבות יחסית עם המאמן החדש קרלו אנצ'לוטי. למרות זאת, בליגת האלופות היא סיימה רק ב-0:0 נגד הכוכב האדום בלגרד וזקוקה לנקודות.


ג'רדאן שאקירי ששיחק עם אינטר בסרייה A הזהיר את חבריו בליברפול מהאוהדים המשוגעים של נאפולי. "לשחק עם אינטר בסאן פאולו היה תמיד קשה. זה היה כמו דרבי עבורנו". נבי קייטה שירד לספסל נגד צ'לסי עשוי לפתוח, גם מכיוון שקלופ רוצה לשמור על השחקנים טריים למשחק מול מנצ'סטר סיטי בליגה ביום ראשון, אבל אין לו יותר מדי ברירות. 




 שאקירי. הזהיר את חבריו, אבל גם יזכה לשחק? (Gettyimages)


בית ד'

לוקומוטיב מוסקבה – שאלקה (19:55)
פדור סמולוב וג'פרסון פארפן פצועים בלוקומוטיב המדורגת רק שביעית בליגה הרוסית. שאלקה במקום הלפני אחרון בבונדסליגה ובשבת האחרונה ב-0:1 על מיינץ צברה נקודות ראשונות העונה.


פורטו – גלאטסראיי (22:00)

פורטו מדורגת רק שנייה בליגה ואיבדה את החלוץ שלה וינסנט אבובקר בגלל פציעה. במשחק הראשון היא סיימה ב-1:1 נגד שאלקה והיא זקוקה לנקודות. הטורקים ניצחו את לוקומוטיב מוסקבה 0:3. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי