טריפייר: "ליאו מסי לא אנושי, כאילו הוא משחק עם שלט ביד"

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

באירופה התמוגגו מיכולת הפרעוש ב-2:4 של ברצלונה על טוטנהאם, "הגאון" ו-"המלך" נכתב בכותרות בעיתוני ספרד והוא עצמו הצהיר: "ליגת האלופות היא הדובדבן, רוצים לזכות בכל". וגם: התרנגולים לא ויתרו על העפלה

(גודל טקסט)
ברצלונה השאירה את המשבר שלה מהליגה מאחור וניצלה יום ענק של ליאו מסי, שכבש צמד מול הרכב חסר של טוטנהאם והוביל את אלופת ספרד ל-2:4 פשוט נפלא בוומבלי. ארנסטו ואלוורדה יקווה לנצל את הניצחון הגדול כדי לשנות מומנטום ושקבוצתו תתחיל להראות ניצוצות של היכולת מהעונה שעברה, התרנגולים ישובו לפרמיירליג ויארחו את קרדיף – משחק נוסף בו יצטרכו להסתדר ללא דלה עלי, כריסטיאן אריקסן ויאן ורטונחן שנעדרו והיו כה חסרים למאוריסיו פוצ'טינו.


וומבלי האיר פניו לשחקני בארסה בפעם המי יודע כמה ומסי בהחלט רשם את אחד ממשחקיו המשובחים בקריירה. "מונדו דפורטיבו" כתב על כך: "וומבלי הוא עדיין הקמע של ברצלונה ומסי הוא עדיין המלך שלה". עוד כתב העיתון: "בארסה הפגינה משחק נהדר ומסי בלט מעל כולם. איבן ראקיטיץ' הבקיע גולאסו והמילה האחרונה הייתה של מסי. המועדון אוחד מחדש באיצטדיון שהוא גם הקמע". בעיתון "מארקה" כתבו: "מסי הוביל עוד כיבוש של ברצלונה בוומבלי" והעיתון "ספורט" תמצת זאת במילה אחת – "הגאון", עם תמונה אחת של ליאו מסי חוגג.


ארנסטו ואלוורדה
אמר: "אם מסי מאושר, זה טוב לקבוצה. הוא כבש שלושער נגד איינדהובן ושניים מול טוטנהאם, אז הוא מאושר. היה לו קצת מזל רע לאחרונה, עכשיו הוא שמח וזה מה שחשוב ומעניין אותנו. בכדורגל יש רגעים טובים יותר ופחות, נתנו תגובה חזקה לכל מהלך ואני מאושר שניצחנו. מסי תמיד מגיע למשחקים האלה".

"THE KING" #fcblivepic.twitter.com/B59zT77mcF

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) October 4, 2018

הקשר ארתור שפתח במפתיע הוסיף על הפרעוש: "משחק טוב שלנו. מסי הוא יוצא מהכלל, בשבילי הוא הכי גדול בהיסטוריה. אני שמח שיש לי את הזכות לשחק לצידו וללמוד ממנו". הבלם קלמון לנגלה: "מסי תמיד עושה דברים שרק הוא מסוגל".


אחרי המחמאות, גם מסי המשיך במסורת החדשה שלו לדבר אחרי משחקים: "שיחקנו יוצא מהכלל. אף פעם לא קל לשחק מחוץ לבית בליגת האלופות. אבל היינו יוצאים מהכלל במחצית הראשונה. אנחנו מאושרים כי זה יצא כמו שרצינו. היריבה הלכה לאיבוד בתחילת המשחק ואנחנו היינו עם היד על העליונה. היה לנו קצת מזל רע אחרי שבעטנו לקורות וספגנו שער שאפשר היה למנוע. הם כבשו שער מבעיטה שפגעה בשחקן שלנו, אבל התגברנו על כך. ליגת האלופות היא הדובדבן עבור הקבוצה והיא חשובה לנו, אבל לא נזלזל באף מפעל. נלחם על האליפות וגביע המלך". מסי כבש כבר 22 שערים נגד יריבות אנגליות, אין מדינה שמול קבוצותיה הוא הבקיע יותר.

Thursday's back page: Messi's kiss of death for Spurs; Liverpool stunned by Napoli's last-minute winner.
Get your digital edition at https://t.co/7yQSg4dmA7pic.twitter.com/hFSY2q57HB

— The Irish Daily Mail (@irishdailymail) October 3, 2018

מן העבר השני, בטוטנהאם נרשמה אכזבה גדולה מכיוון שקבוצתו של מאוריסיו פוצ'טינו ספגה הפסד שני באלופות ויהיה לה קשה מאוד למחוק את פער שש הנקודות מאינטר. התקשורת הבריטית פרגנה קודם כל למסי ו"דיילי מייל" כתב בכותרת הראשית על החגיגה של מסי: "נשיקת המוות של מסי". עוד נכתב: "הופעת מאסטר קלאס של מסי השאירה לפוצ'טינו הר לעלות עליו כדי להעפיל לשמינית. מסי, פיליפה קוטיניו, לואיס סוארס וראקיטיץ' הלהיבו בברצלונה".


פוצ'טינו אמר: "השער הראשון שספגנו אחרי שתי דקות שינה את הכל. זה משחק שהיינו צריכים לנצח כדי להשאיר סיכוי ואתה חייב לשנות את כל התוכניות אחרי שאתה סופג כל כך מוקדם. זה הדבר הכי קשה בעולם לצאת מחדר ההלבשה ולספוג מיד. קשה מאוד אחר כך להחזיר את הביטחון ואם אתה משחק בכאלה רמות אתה לא יכול לקבל כאלה שערים. לא חושב שמסי פירק אותנו, השער הראשון שספגנו עשה את זה. במחצית הראשונה לא הייתה לו הזדמנות אחת, אבל בשנייה כן. זה מדהים איך מסי רץ. השחקנים שלנו היו גיבורים כי הם רדפו אחרי כוכבי על והצליחו לצמצם ל-3:2. אני לא מרים ידיים. יש לנו עוד ארבעה משחקים וזה יהיה קשה, אבל לא בלתי אפשרי לעלות".



"כאילו שהוא משחק עם שלט ויכול לבחור לאן ללכת עם הכדור" (Gettyimages)


קווין טריפייר הודה בראיון ל-BT ספורט: "כשמסי בשיאו זה מדהים לראות אותו. אני מרגיש שבורכתי להיות באותו איצטדיון ולראות אותו משחק. אגיד לילדים שלי ששיחקתי מולו. זה כאילו שהוא משחק עם שלט ויכול ככה לבחור היכן הוא צריך ללכת עם הכדור. הוא ממש לא אנושי. ההחלטה שלו היכן למסור את הכדור, הדיוק וכשהוא לבד מול השער הוא הכי קול שבעולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי