ז'וזה מוריניו: "איך חוזרים לצמרת? קונים שחקנים איכותיים"

כריס סמולינג, לוק שואו
כריס סמולינג, לוק שואו | Gettyimages

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד הותקף לאחר ה-1:0 ליובנטוס על ידי סקולס ופרדיננד ("משחק בין ילדים לגברים"), גם בעיתוני הממלכה לא אהבו את תלונותיו על כך שלא הגיע חיזוק: "הפסדנו למועמדת לזכייה, אך הגיע תיקו", טען

(גודל טקסט)

ההפסד של מנצ'סטר יונייטד ליובנטוס החזיר את ז'וזה מוריניו ושחקניו חודש אחורה, לימים בהם נראה היה שהם בשיאו של משבר. שוב זו הייתה יונייטד אנמית שלא סיכנה כמעט את יובנטוס ומוריניו אפילו לא עשה חילופים במשחק בטענה שלא היו לו שחקנים על הספסל שיכלו לשנות את המשחק.

להגנתו של "המיוחד" ייאמר שאכן ג'סי לינגארד, אלכסיס סאנצ'ס ומרואן פלאיני לא נכללו בסגל עקב פציעות וכך מצא את עצמו המנג'ר ללא אופציות התקפיות על הספסל, אבל גם זו לא סיבה ל-90 דקות בהן כמעט שלא סיכנה את שער אלופת איטליה. כך מצא את עצמו שחקן העבר והפרשן בהווה, פול סקולס, חוזר למה שהוא אוהב הכי הרבה – למתוח ביורת קשה על מוריניו.

"זה מביך שיובנטוס החזיקה בכדור 70 אחוז במחצית הראשונה. יובה הייתה טובה יותר מיונייטד בכל נקודה על המגרש", טען אגדת העבר, "מגיע קרדיט ליובנטוס שגברה על מועדון גדול, אבל קבוצה לא גדולה כמו שהייתה פעם. הפער ברמת הכדורגל היה מטורף. כשיונייטד החזיקה בכדור הם נראו עצבניים. אני תוהה האם מוריניו מאושר עם זה?". שחקן עבר נוסף של הקבוצה, ריו פרדיננד, הוסיף: "זה דומה לשני המשחקים האחרונים בהם יונייטד הייתה בפיגור. הסיכום שלי למשחק? ילדים נגד גברים".


"ילדים נגד גברים", סיכם פרדיננד (Gettyimages)

ז'וזה מוריניו טען להגנתו שההגנה של יובנטוס היא הטובה בעולם כשהצהיר: "מיסטר קייליני ומיסטר בונוצ'י יכולים להצטרף לסגל המרצים של אוניברסיטת הארוורד ולהעביר שם שיעורים על איך בלמים צריכים לשחק כדורגל". הדברים האלה גם התאימו לו להדגיש שוב שההנהלה לא חיזקה את החלק ההגנתי של הקבוצה כפי שביקש בתחילת העונה. אכן מוריניו חזר אחורה.

המיוחד פתח בסיום בשבחים מטורפים ליובנטוס תוך שהוא רומז מה יש ליובה ואין ליונייטד: "שיחקנו נגד אחת המועמדות לזכייה בטורניר. עשינו את המיטב שיכולנו. מרגע שהייתה ההגרלה ידענו שנילחם מול ולנסיה על כרטיס העלייה השני. יובנטוס ברמה אחרת מבחינת האיכות, היציבות, הניסיון והידע איך לעשות את זה. הם זכו שבע פעמים באליפות הסרייה A. הם הגיעו פעמיים לגמר האלופות בארבע השנים האחרונות והם עדיין לא אוהבים את מה שיש להם. הם רוצים יותר. הם קנו את כריסטיאנו רונאלדו, החזירו את לאונרדו בונוצ'י. יש להם את השחקנים הכי טובים בעולם. הם מועדון גדול עם עבר גדול ועתיד כנראה גדול. הם עושים הכל לזכות לא רק באלופות אלא בטרבל".


פוגבה מאוכזב בסיום. היה הקרוב ביותר להכניע את יובה (Gettyimages)

עוד אמר מוריניו על ההבדלים בין המועדונים כיום: "מה עושים כדי להגיע לרמה של יובנטוס או של ריאל מדריד, ברצלונה ומנצ'סטר סיטי? רוב שחקני האיכות משחקים בקבוצות הגדולות, אז אתה עובד כדי להביא אותם אליך". זהו כמובן מסר ישיר נוסף לאד וודוורד. בתקשורת האנגלית לא אהבו את דבריו של מוריניו בסיום ובין השאר נכתב בעיתוני הבוקר: "למוריניו יש שחקנים בשווי 550 מיליון ליש"ט והוא עדיין התאכזב שההנהלה לא תמכה בו בקיץ האחרון ברכש".

למרות זאת, למנג'ר הייתה גם מילה טובה לומר לשחקנים שלו: "הבחורים ניסו בכל הוכח. הגיע להם תיקו ולא הפסד. לכריס סמולינג ו-ויקטור לינדלוף היה משחק סביר לחלוטין. לינדלוף ואפילו לוק שואו לא שיחקו כמעט נגד קבוצות ברמה של יובה, כך שהם קיבלו ניסיון חיובי מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי