טוכל התעמת עם עיתונאי, ניימאר ירד בזעם לחדר ההלבשה

תומאס טוכל
תומאס טוכל | AFP

פ.ס.ז' בלחץ אחרי ה-2:2 עם נאפולי, שהגיע בזכות שער שוויון נפלא לדי מאריה בדקה ה-93. הארגנטינאי מעורב השנה כבר ב-36 שערים בקבוצה. "גאזטה דלו ספורט" סיכם הופעה איטלקית מצוינת במילים "נאפולי היפה"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)
משחק ענק  היה אתמול (רביעי) בפארק דה פראנס. פאריס סן ז'רמן מנעה ברגע האחרון ניצחון גדול של נאפולי וכפתה שיוויון 2:2, שהראה כי היא עדיין לא שייכת לגדולות באמת של המפעל. לפני שנה בדיוק קרלו אנצ'לוטי הפסיד באותו איצטדיון 3:0 לפ.ס.ז' ופוטר מיד מבאיירן מינכן. אתמול זה היה נראה שהוא הגיע גם לנקום בפ.ס.ז' על ההפסד ההוא והיה קרוב לעשות זאת, אבל שער ענק של אנחל די מאריה בדקה ה-93 קבע שיוויון ו"בית מוות" כפי שכולם ציפו שאכן יהיה.


למרות כל הכוכבים הגדולים של פ.ס.ז', ובכללם ניימאר וקיליאן אמבפה, מי שמעורב העונה כמעט יותר מכל בכיבוש השערים הוא די מאריה הנפלא. לפי אופטה, הוא היה מעורב ב-2018 ב-36 שערים (24 כיבושים ו-12 בישולים). ניימאר זעם על התיקו מול נאפולי ולפי דיווחים נטש את האיצטדיון בלי לומר מילה או ללחוץ יד לאף אחד, ונבלע בחדר ההלבשה מבלי לדבר עם איש. אחד האחראים לזעמו של הברזילאי עשוי להיות חברו לקבוצה אדינסון קבאני, שתיקל אותו בטעות במהלך המשחק. החלוץ האורוגוואי סבל מערב גרוע במיוחד והוחלף על ידי טוכל.


"בלתי צפוי" היתה הכותרת של ל'אקיפ למשחק, עם משמעות כפולה. התוצאה לא היה צפויה כי פאריס סן ז'רמן רוצה לנצח באלופות; ולא צפויה, בזכות השיוויון המאוחר של די מאריה, שהוגדר כ"נפלא". העיתון כתב: "פאריס סן ז'רמן יכולה להיות מאוכזבת מהתוצאה, אבל היא צריכה להיות מאושרת שיש לה עוד סיכוי לעלות כי הפסד היה מסיים את הסיכויים". זה היה ללא ספק אחד המשחקים הגרועים של פ.ס.ז' העונה. הציונים של השחקנים בל'אקיפ נעו בין 3 לאדינסון קבאני ל-5 לניימאר ודי מאריה.


36 – Angel Di Maria has been involved in 36 goals with Paris in all competitions in 2018 (24 goals, 12 assists), at least six more than any other Paris's player in that spell. Relief. #PSGNAP@PSG_Englishpic.twitter.com/82RXHrzCoB

— OptaJean ⭐⭐ (@OptaJean) 24 באוקטובר 2018

באיטליה חגגו את התיקו. "קוריירה דלו ספורט" תיאר את נאפולי כ"גדולה" והדגיש שקרלו אנצ'לוטי עשה בית ספר טקטי לטוכל. המאמן, שלעיתים רבות נמתחה עליו ביקורת שהוא מיושן למרות הישגיו, לימד שיעור בכדורגל את המאמן מהדור החדש. ב"גאזטה דלו ספורט" כתבו על "נאפולי היפה" והדגישו שרק שער של די מאריה מנע מנאפולי להתקרב לעלייה לשמינית.


קרלו אנצ'לוטי הודה: "כמעט ניצחנו, אנחנו מרוצים מההופעה, אבל כועסים ומלאי חרטה על הספיגה המאוחרת. די מאריה יכול ליצור לעצמו בעיטה מקצה הרחבה בדקה האחרונה, כי הוא שחקן ענק. ככה זה כשיש לך כל כך הרבה כישרון בסגל. המשחק הבא נגד פ.ס.ז' בבית יהיה מכריע לעלייה לשלב הבא".


לורנצו אינסינייה, שכבש שער לנאפולי: "אנחנו קצת עצובים. יש לנו חרטות אחרי הופעה גדולה כזאת, שלא לקחנו את שלוש הנקודות, אבל הדבר הכי חשוב שלא הפסדנו. נפגוש אותם שוב בבית ונעשה הכל כדי לקחת הפעם שלוש נקודות. העובדה שהגענו לפה וספגנו שוויון בדקה ה-93 אומרת שאנחנו קבוצה מצוינת, שנמצאת בדרך הנכונה. אנחנו מתכוננים לכל משחק כאילו זה זה היה הגמר. למאמן יש כל כך הרבה ניסיון והוא מרגיע אותנו. אנחנו במגמת שיפור".



אינסינייה. מרגיש חרטה (AFP)


תומאס טוכל קורע את הליגה הצרפתית בקלות, אבל מתברר שליגה חלשה בבית היא מתכון לצרות לפ.ס.ז', שלקחה רק ארבע נקודות בחצי שלב הבתים, מה שעלול לא להספיק כדי לעלות לשמינית הגמר. טוכל, שנשמע עצבני במסיבת העיתונאים, טען שקבוצתו לא מועמדת לזכייה בליגת האלופות עוד לפני המשחק. אחרי התיקו הוא כעס על עיתונאי ששאל אותו שוב האם פ.ס.ז' בכל זאת יכולה לזכות השנה בתואר. טוכל ענה בכעס: "כבר אמרתי לך אתמול שאנחנו לא מועמדים. אתה צריך להאמין לי, כי זאת העובדה". הכתב לא נשאר חייב ושאל את טוכל: "ומה עם מאות המיליונים שהשקיעו בקבוצה, בדיוק למטרה הזאת?" טוכל השיב: "הבנתי את מה שאתה אומר. השיחה בינינו היא קצת מוזרה. אנחנו לא במסעדה". חילופי הדברים ביניהם נמשכו. טוכל אמר: "שאלת אותי שאלה, נתתי לך תשובה ואתה חייב לקבל אותה". זה הסתיים ב"כן" של העיתונאי וב"טוב" של טוכל העצבני.


מגנה הבלגי של פ.ס.ז', תומא מונייה: "הבעיה היא ששיחקנו רק מחצית אחת. בראשונה לא היינו מספיק ממושמעים, אחר כך עברנו לשחק עם שלושה בלמים וככה צריך לשחק (עקיצה לעבר טוכל?). אל תזלזלו בנאפולי, כמה מהשחקנים שלהם יכולים לשחק אצלנו או בכל קבוצה גדולה אחרת. נגיע למשחק החוץ כדי לנצח, אנחנו עדיין פריס סן ז'רמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי