לראשונה אחרי 13 שנה: אייאקס עלתה לשמינית גמר ליגת האלופות

שחקני אייאקס חוגגים
שחקני אייאקס חוגגים | AFP

ההולנדים עלו לשלב הבא אחרי ניצחון 0:2 על א.א.ק אתונה, טאדיץ' כבש צמד (68, פנדל ו-72). במשחק המקביל ויקטוריה פלזן גברה על צסק"א מוסקבה 1:2 בחוץ והבטיחה את עליתן של רומא וריאל מדריד לשמינית הגמר

(גודל טקסט)

אייאקס אמסטרדם הבטיחה הערב (שלישי) את מקומה ב-16 האחרונות של ליגת האלופות לראשונה מאז עונת 2005/06 אחרי ניצחון 0:2 בחוץ על א.א.ק אתונה במשחק הפתיחה של המחזור חמישי. במשחק המקביל ויטקוריה פלזן הפתיעה את צסק"א מוסקבה כשגברה עלייה 1:2, חלפה על פניה בטבלה וסיימה את החלום הרוסי בניסיון להעפיל לשלב הבא של מפעל הבכיר ביבשת.

א.א.ק אתונה – אייאקס אמסטרדם 2:0
אייאקס לא הבריקה לאורך המשחק ואף היו משחק דקות שאלופת יוון הייתה עדיפה עליה, אך הקבוצה ההולנדית עשתה את המוטל עליה כשעלתה ליתרון בדקה ה-68 אחרי שנשרק לזכותה פנדל בעקבות נגיעת יד של מרקו ליבאיה שהורחק בצהוב שני, ודושאן טאדיץ' דייק מהנקודה הלבנה. ארבע דקות מאוחר יותר טאדיץ' הכפיל את היתרון והבטיח את את עלייתה של הקבוצה ההולנדית לשלב הבא של ליגת האלופות לראשונה מאז עונת 05/06.


שחקני אייאקס חוגגים (AFP)

מהלך המשחק
דקה 68: אייאקס עלתה ליתרון 0:1: ליבאיה נגע בידו ברחבה היוונית והשופט פסק לפנדל והוציא צהוב שני לחובת החלוץ, טאדיץ' כבש והעלתה את קבוצתו ליתרון.

דקה 72: אייאקס עלתה ליתרון 0:2: מתפרצת של טיאגו נבס הגיעה לרחבה של א.א.ק אתונה וברזילאי מסר לקלאס יאן הונטלאר שהעביר כדור עומק לטאדיץ' שכבש צמד תוך ארבע דקות. אייאקס בדרך לשמינית הגמר של ליגת האלופות.


דושאן טאדיץ' (AFP)

צסק"א מוסקבה – ויקטוריה פלזן 2:1
צסק"א מוסקבה קיבלה הערב יריבה יחסית נוחה והיא קיוותה לגבור עליה בקלות על מנת לשמור על סיכוי תיאורטי לעלות לשלב הבא, אלא שלוויקטוריה פלזן הייתה תוכניות משלה. למרות שער מוקדם של ניקולה ולאשיץ' מפנדל (10) והחמצה של רומן פרוצ'אזקה בצד הנגדי מהנקודה הלבנה בסמוך לשריקת המחצית, אלופת צ'יכה הצליחה להפוך את התוצאה אחרי שערים של רומן פרוצ'אזקה (56) שכיפר ושל לוקאס היידה (81) שהעלו את פלזן למקום השלישי על חשבונה של צסק"א מוסקבה והרוסים ייאבקו במחזור הבא רק על המקום השלישי.

מהלך המשחק
דקה 10: צסק"א מוסקבה עלתה ליתרון 0:1: מילאן פטרז'לה ביצע עבירה ברחבה ואלופת רוסיה קיבלה הזמנות לעלות ליתרון מוקדם מהנקודה הלבנה. ניקולה ולאשיץ' ניגש לבעיטה ודייק.

דקה 44: דקה לפני תוספת הזמן גאורגי שניקוב הכשיל את ראדים רזניק ברחבה והשופט פסק על פנדל שני במשחק, רומן פרוצ'אזקה בעט חלש ואיגור אקינפייב הדף בקלות.

דקה 56: ויקטוריה פלזן השוותה ל-1:1: ראדים רזניק העביר כדור רוחב אל רומן פרוצ'אזקה והקשר כיפר על החמצת הפנדל מסיום המחצית הראשונה והשווה את התוצאה.

דקה 81: ויקטוריה פזלן עלתה ליתרון 1:2: לוקאס היידה הגיע בקושי להרמה מצד שמאל, נגח כדור חלש שהגנת המארחים לא השכילה לעצור וזה 1:2 מפתיע מאוד במוסקבה.


שחקני צסק"א מוסקבה חוגגים (AFP)

פרוצ'אזקה כובש שער השוויון (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי