מנצ'סטר יונייטד בשמינית הגמר, ריאל סיימה ראשונה בבית עם 0:2 על רומא

מרואן פלאיני, כריס סמולינג, פול פוגבה
מרואן פלאיני, כריס סמולינג, פול פוגבה | AFP

שער דרמטי של פלאייני בתוספת הזמן נתן למוריניו את המקום בשלב הבא בעקבות ה-0:1 של יובה על ולנסיה. שערים של בייל (47) וואסקס (59) הבטיחו לבלאנקוס את הפסגה, 2:2 מרתק בין סיטי שהבטיחה עלייה לליון

קבוצות: רומא ולנסיה
(גודל טקסט)

החצי הראשון של המחזור החמישי בשלב הבתים של ליגת האלופות מאחורינו עם מספר משחקים דרמטיים ותוצאות שהכריעו את חלק מזהות העולות לשלב הבא. מנצ'סטר יונייטד הבטיחה עלייה משער ניצחון דרמטי של פלאייני בתוספת הזמן בתוספת ה-0:1 של יובנטוס (שהבטיחה עלייה גם היא) על ולנסיה. ריאל מדריד הבטיחה את פסגת הבית שלה אחרי 0:2 על רומא, סיטי הבטיחה עלייה גם היא אחרי 2:2 עם ליון.


רומא – ריאל מדריד 2:0

על אף ששתי הקבוצות חוות עונות לא פשוטות בכלל בליגות שלהן, אל ההתמודדות הערב הן הגיעו רגועות בידיעה שמקומן מובטח בשמינית הגמר, אחרי הניצחון המפתיע 1:2 של ויקטוריה פלזן על צסק"א מוסקבה, כך שהקרב היה על ראשות הבית.

זה לא הביא ליכולת גבוהה מדי מצד שתי הקבוצות במחצית הראשונה, שלא הרבו להגיע ליותר מדי מצבים. אם כבר, המקומיים היו מסוכנים יותר כשהבינו שהשד הלבן לא נורא כל כך והחלו אט אט לתקוף את שערו של קורטואה. בדקה ה-34 פטריק שיק היה חייב להעלות את קבוצתו ל-0:1 אך בעט על קורטואה כדור מתוך רחבת החמש. 10 דקות מאוחר יותר, חזינו באחת ההחמצות המזעזעות שראינו בשנים האחרונות, כשאונדר קיבל כדור רוחב ופשוט החמיץ משני מטרים מול שער חשוף.

שתי דקות מפתיחת המחצית השנייה, אלופת אירופה התעוררה. טעות כפולה של אולסן ופיאסו הביאה לכך שבייל מצא עצמו ברחבת ה-16 ואחרי מחצית רעה מאוד גלגל פנימה. כעבור 11 דקות, לוקאס ואסקס, עוד שחקן שחוטף לא מעט ביקורות העונה, קיבל מסירה חכמה מהראש של בנזמה והכפיל מקרוב. התוצאה נשמרה עד לסיום. הבלאנקוס בסופו של דבר מסיימים בראשות הבית, רומא תעלה כסגנית, כשכל העניין שנותר מהבית הוא הקרב בין צסק"א מוסקבה לויקטוריה פלזן על המקום השלישי שמוביל לליגה האירופאית.


בייל חוגג עם מודריץ' (AFP)

הרכבים
רומא: רובין אולסן, קוסטאס מנולאס, פדריקו פאסיו, אלכסנדר קולארוב, סטיבן אנזונזי, ניקולו זניולו, בריאן כריסטנט, אלסנדרו פלורנצי, צ'נגיז אונדר, סטפן אל שעראווי, פטריק שיק

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דני קרבחאל, רפאל וראן, סרחיו ראמוס, מרסלו, מרכוס יורנטה, טוני קרוס, לוקה מודריץ', לוקאס ואסקס, קארים בנזמה, גארת' בייל.

יובנטוס – ולנסיה 0:1
אחרי הפסד נגד מנצ'סטר יונייטד במחזור הקודם של המפעל, יובנטוס ידעה שניצחון בטורינו נגד הקבוצה הספרדית יבטיח את עלייתה מבית 8 היישר לשלב שמינית הגמר כבר הערב.

השער היחיד במשחק נכבש בדקה ה-58, אחרי מהלך נהדר של כריסטיאנו רונאלדו (אשר הורחק במפגש הקודם בין שתי הקבוצות) כשתעתע בגבריאל פאוליסטה ברחבה והעביר כדור רוחב אל מריו מנדז'וקיץ שדחק מקרוב והבטיח את ניצחונה של אלופת איטליה.

אגב, הבלם הקולומביאני של ג'ייסון מוריו שגרם להרחקתו של החלוץ הפורטוגלי במחזור הקודם ישב על הספסל של ולנסיה ולא שותף במשחק. קבוצתו של מסימיליאנו אלגרי עדיין לא הבטיחה את המקום הראשון בבית אבל יש לציין כי במחזור הבא היא תפגוש את יאנג בויז החלשה שסיימה את דרכה באירופה באופן רשמי. ולנסיה לעומת זאת תיאלץ להסתפק במקום השלישי שיוביל אותה בחודש פברואר אל שלב 32 האחרונות של הליגה האירופית.


שחקני יובנטוס חוגגים (gettyimages)

הרכבים
יובנטוס: וויצ'ך שצ'סני, ז'ואאו קנסלו, ג'ורג'יו קייליני, לאונרדו בוצ'וני, אלכס סנדרו, מיראלם פיאניץ', בלז מטווידי, רודריגו בנטקור, פאולו דיבאלה, מריו מנדז'וקיץ', כריסטיאנו רונאלדו.

ולנסיה: נטו, דניאל וואס, גבריאל, מוקטר דיאקאבי, חוסה לואיס גאיה, ג'ופרי קונדוגביה, פרנסיס קוקלן, דניאל פרחו, גונסאלו גדש, רודריגו, סנטי מינה

מנצ'סטר יונייטד – יאנג בויז 0:1
אם בליגה האנגלית השדים האדומים לא מפסיקים לפשל, לפחות אוהדיה יכולים להתנחם עד כה בקמפיין האירופי עם ה-1:2 הענק במחזור הקודם על אחת הפייבוריטות לזכייה, יובנטוס. אלא שלמרות למרות יכולת רעה מאוד הערב מול יאנג בויז השוויצרית, אלילת המזל שוב האירה את חניכיו של ז'וזה מוריניו עם שער מאוחר בתוספת הזמן של מרוואן פלאייני, שהעלה את יונייטד רשמית לשמינית הגמר, בעקבות ההפסד של ולנסיה ליובנטוס. יונייטד עוד יכולה בדרך מסויימת לסיים ראשונה בבית, אם תנצח במסטאייה במחזור האחרון והגברת הזקנה לא תנצח את יאנג בויז בחוץ.

ליון – מנצ'סטר סיטי 2:2
אחרי שבמחזור הפתיחה הצרפתים סיפקו את אחת התוצאות המפתיעות בשלב הבתים בשנים האחרונות עם ה-1:2 באיתיחאד, אלופת אנגליה הגיעה לפארק אולימפיק ליון במטרה לנקום ולהשיג ניצחון שיבטיח לה את המקום הראשון. אלא שגם הפעם ליון לא התרגשה מהמכונה של פפ גרוואדיולה. קורנה העלה ליתרון עם פצצה מחוץ לרחבה בדקה ה-55, לאפורט השווה ממצב נייח שמונה דקות מאוחר יותר, בדקה ה-81 קורנה השלים צמד עם משחק ענק שלו מבישול של ממפיס דפאיי, אך נגיחה של אגוארו בדקה ה-83 קבעה שיוויון וחלוקת נקודות, שהעלתה את הסיטיסנס לשלב הבא, ליון תתארח אצל שחטאר במחזור הבא בקרב על הכרטיס הנוסף לשמינית הגמר.

תוצאות נוספות:
הופנהיים – שחטאר דונייצק 3:2
באיירן מינכן – בנפיקה 1:5

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי