רווח נאה ביותר למכבי ת"א: המספרים המטורפים מעסקת סה

אורלנדו סה
אורלנדו סה | מסך

החלוץ עזב את סטנדרד ליאז' הבלגית תמורת שמונה מיליון יורו, והצהובים יזכו לנתח מרשים ממכירתו לסין. הפורטוגלי לאחר החתימה: "יש הזדמנויות שלא אני ולא המשפחה שלי יכולים להרשות לעצמנו לפספס"

(גודל טקסט)

לכך שהכדורגל הסיני מספק עסקאות הזויות כבר התרגלנו, אבל ספק אם מישהו מחובבי הכדורגל בישראל האמין שדווקא אורלנדו סה, אקס מכבי תל אביב שלא סיפק את הסחורה ועזב תוך חצי שנה את ליגת העל, הוא זה שיימכר בדקה ה-90 של החלון הסיני עבור לא פחות משמונה מיליון יורו.

הכוכב של סטנדרד ליאז' בשנה וחצי האחרונה כבר הצהיר בהודעה משותפת עם מועדונו הבלגי כי יישאר, אחרי שהצעה בגובה חמישה מיליון יורו מהעולה החדשה דליאן ייפנג נדחתה, אלא נודע כי ב-48 השעות האחרונות התקבלו גם הצעות משנזן מהליגה השנייה, שהציעה גם כן חמישה מיליון יורו, ואז הגיעה פריצת הדרך כאשר הנאן הציעה תחילה שבעה מיליון יורו וברגע האחרון שיפרה את הצעתה במיליון יורו נוספים, שמונה מיליון יורו בסך הכל.

בניגוד לדיווח של הסינים על רכישת הפורטוגלי עבור 4.8 מיליון יורו, בבלגיה מתעקשים שהמחיר הוא כמעט פי שניים והבוקר אף חשפו את מספריה המטורפים של העסקה. נכון, זה לא ברמת הסכומים שערן זהבי מרוויח, אבל לפי האתר הבלגי "DH" רק מכבי תל אביב תזכה ללא פחות מ-1.6 מיליון יורו לאור הסעיף שהוכנס בחוזהו של סה, שעזב את קריית שלום לליאז' ללא תמורה, אבל הבטיח לצהובים כ-20 אחוז ממכירה עתידית. סה שיחק במכבי ת"ט 626 דקות ליגה והכניס לה למעלה מ-2,500 יורו לדקת משחק. 


סה. סכום נכבד ייכנס בזכותו לקופת מכבי תל אביב

ליאז' אמנם לא מצליחה להתרומם בשנים האחרונות, אבל האקסית של גיא לוזון יכולה יותר מלהתנחם בכך שרק משתי העסקאות האחרונות עם הסינים היא הכניסה לקופתה כעשרה מיליון יורו – בנוסף לזה, היא גם נהנתה מנתח של 3.6 מיליון יורו ממכירת ג'ונתן ויירה לבייג'ין גואן. הספרדי של לאס פלמאס הגיע כזכור לקבוצה אותה אימן אז גיא לוזון ללא תמורה. ובחזרה לסה: החלוץ כבש 27 שערים ב-57 משחקי ליגה בבלגיה ולפי הפרסום היום ישתכר 7.4 מיליון יורו נטו לשנתיים. בחישוב חודשי מדובר ב-300 אלף יורו נטו לחודש. לצורך השוואה, יאניק קראסקו שחתם השבוע בשורות העולה החדשה ישתכר 10 מיליון יורו לעונה.

אחרי החתימה אמר סה לאתר הרשמי של הבלגים: "זו לא הייתה החלטה קלה עבורי כי סטנדרד ליאז' והאוהדים הנהדרים תמכו בי בכל הזמן שלי כאן, אבל יש הזדמנויות שלא אני ולא המשפחה שלי יכולים להרשות לעצמנו לפספס".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי