אייאקס הודיעה על סיום דרכם של קייזר, עוזרו וברחקאמפ

דניס ברחקאמפ, מרסל קייזר
דניס ברחקאמפ, מרסל קייזר | אתר רשמי

ההדחה מול טוונטה בגביע ההולנדי והיכולת המאכזבת בליגה הובילה את הנהלת המועדון לפטר את השלושה, לא לפני שכוכב העבר הטיח בחברו לשעבר עלבונות. ואן דר סאר: "מודים להם". בהולנד לא פוסלים מינוי קרויף לתפקיד

(גודל טקסט)
רעידת אדמה בהולנד. אייאקס הודיעה היום (חמישי) על סיום דרכו של מרסל קייזר ועוזרו הני ספייקרמן. בעקבות התוצאות המאכזבות של הענקית ההולנדית, בהנהלת אייאקס בחרו לסיים את הקדנציה הקצרה של המאמן, שהגיע בתחילת העונה כיורשו של פטר בוס. קייזר קיבל את ההזדמנות אחרי שהצליח בקבוצת המילואים בעונה הקודמת, אך ההדחה אמש מהגביע ההולנדי מול טוונטה בפנדלים הייתה הקש ששבר את כף הגמל. הנהלת אייאקס גם בחרה להיפרד מדניס ברחקאמפ. האחרון נחשב לאופוזיציה הגדולה ביותר לבוס, והאיש שהוביל אותו לעזוב את המועדון לטובת בורוסיה דורטמונד.


בהולנד ניתחו את ההחלטה לסיים את דרכו של קייזר: "לעומת בוס, המאמן הצעיר שאייאקס הימרה עליו התקשה לעמוד בציפיות. הוא קיבל חיזוק משמעותי לסגל כמו קלאס יאן הונטלאר ואכזב. רק אם קייזר היה מצליח להישאר צמוד לפ.ס.וו בצבירת הנקודות והסגנון, הוא אולי היה שורד בתפקיד עד סוף העונה". לקבוצה נותר משחק אחד עד היציאה לפגרה כאשר היא תשוב למאבקים בליגה ההולנדית בעוד כחודש.   


 


כבר אתמול דווח באחד האתרים באמסטרדם כי בסביבת השחקנים הבינו כי עתידו של המאמן מעורער: "אף אחד מהשחקנים לא אישר שמרסל יתחיל את שנת 2018 כמאמן הקבוצה". עדיין לא ברור אם העזיבה של ברחקאמפ תוביל לחזרה אפשרית של בוס. האחרון פוטר לאחרונה מדורטמונד אחרי פתיחה מבטיחה והמשך עונה מאכזב.



סוף הדרך. קייזר וברחקאמפ (אתר רשמי)


בינתיים סיפור הפיטורין דולף החוצה: בהולנד מדווח כי ואן דר סאר ואוברמארס קראו לברחקאמפ לחדר והודיעו לו שהוא מפוטר. האחרון זעם, צעק וכינה את אוברמארס חברו לשעבר בכינויי גנאי קשים. עד שימונה מאמן קבוע, במשחק הקרוב בבית מול וילם II, ידריכו את אייאקס מיכאל רייזיחר ו-וינסטון בוחארדה. רייזיחר מאמן את המילואים ובוחארדה הוא עוזרו.


חזרה אפשרית של בוס עלולה לסלול את דרכו של ג'ורדי קרויף בחזרה למועדון איתו אביו המנוח היה מזוהה יותר מכל. היחסים בין אקס הצהובים למאמן מכבי תל אביב קרובים מאוד כאשר קיימת אפשרות לפיה ג'ורדי יתפוס את מקומו של מארק אוברמארס, שעשוי לעזוב את אייאקס בקיץ הקרוב לטובת תפקיד דומה בארסנל או תפקידו של ברחקאמפ בתור חבר ב'לב הטכני'. כתב 'פוטבול אינטרנשיונל' סיפר לספורט1: "אסור לפסול את המועמדות של ג'ורדי לתפקיד באייאקס, אבל עדיין מוקדם מדי לדעת". בטורו האחרון ל'טלחראף', בחר מאמן מכבי תל אביב להחמיא לקייזר על השיפור במשחקה של אייאקס, אחרי פתיחת העונה הקשה. כעת נדמה כי המחמאות שלו לא השפיעו על ראשי אייאקס.


בהודעה הרשמית של אייאקס נכתב: "המועדון בחר להפריד כוחות מהמאמן קייזר, עוזרו ספיקרמן והמאמן האישי והחבר בלב הטכני ברחקאמפ. הנהלת המועדון תנהל מגעים עם השלושה על מנת להגיע איתם להבנות בנוגע לפיצוי אותו יקבלו. בעקבות התוצאות הספורטיביות המאכזבות וחילוקי דעות בתוך הצוות המקצועי, בחרנו לסיים את ההתקשרות איתם. הנהלת המועדון בטוחה כי היא תמשיך להצעיד את המועדון לעבר עתיד טוב יותר".


פיטוריו של ברחקאמפ מפנות מקום בלב הטכני, הגוף שמוביל ומנחה את מדיניות המועדון. ג'ורדי קרויף? בהחלט

— Assaf Cohen (@AssafCohen2) December 21, 2017

מנכ"ל המועדון, אדווין ואן דר סאר הסביר: "היה לנו קיץ רע והתחלה מבולבלת של העונה. ידענו לאיזו עונה אנחנו נכנסים, כמו גם הצוות המקצועי. ההדחה מאירופה היה נקודת השפל. אחרי שיחות ביני לבין המנהל המקצועי מארק אוברמארס, הרגשנו שאנחנו לא מצליחים לממש את השאיפות של אייאקס. אני, מארק וההנהלה רוצים להודות למרסל, דני והני על המאמצים שלהם למען המועדון". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי