צפו: יונייטד בחצי גמר הליגה האירופית אחרי 1:2 על אנדרלכט

סופיאן חאני כובש
סופיאן חאני כובש | Gettyiamges

רבע גמר הליגה האירופית, גומלין: חאני איזן אחרי שער של מחיטריאן, אך ראשפורד הכריע בהארכה. זלאטן נפצע. אייאקס עלתה למרות 3:2 לשאלקה. גם ויגו וליון עברו

קבוצות: ליון
(גודל טקסט)
 מנצ'סטר יונייטד אמנם התקשתה באולד טראפורד, אך עלתה הלילה (חמישי) לשלב חצי הגמר אחרי 1:2 דרמטי על אנדרלכט בתום הארכה  (2:3 בסיכום שני המשחקים). החדשות הרעות באולד טראפורד היו הפציעה של זלאטן איברהימוביץ' בברכו, שאילצה את ז'וזה מוריניו להחליפו. 


אייאקס אמנם הפסידה 3:2 לשאלקה, גם כן בתום 120 דקות, אך עלתה בזכות ה-0:2 באמסטרדם. הגרמנים, שכבר הובילו 0:3, יכולים להרגיש בהחלט מתוסכלים. אחרי האלימות בשבוע שעבר, ליון עברה את בשיקטאש עם 6:7 בתום דו קרב פנדלים באיסטנבול (3:3 בסיכום שני המשחקים). סלטה ויגו עלתה גם כן אחרי 1:1 בחוץ מול גנק. מחר  תיערך הגרלת חצאי הגמר (14:00, שידור ישיר בספורט2).



מנצ'סטר יונייטד – אנדרלכט 1:2  (2:3 לאנגלים בסיכום שני המשחקים)

 

מה לא עבר על יונייטד באולד טראפורד? הנריק מחיטריאן כבש אמנם (10) את שערו השלישי ברציפות באירופה, אך סופיאן חאני איזן (32). זלאטן איברהימוביץ' נפצע בברכו והוחלף, הבלגים כפו הארכה, אולם דור העתיד עשה את העבודה עבור ז'וזה מוריניו. 


מרקוס ראשפורד כבש (108) ושם את השדים האדומים מרחק שני משחקים מליגת האלופות ללא קשר למיקום בליגה. הבלגים נשארו עם המחמאות ועם תואר האליפות המקומי שכנראה יחזור אליהם.


דקה 10 – מנצ'סטר יונייטד עלתה ל-0:1: מרקוס ראשפורד השאיר כדור נהדר לאנריק מחיטריאן, שמ-16 מטר בעט שטוח פנימה וכבש שער שלישי ברציפות במסגרת האירופית.


דקה 32- אנדרלכט איזנה ל-1:1: סופיאן חאני שלח את הכדור החוזר בתוך הרחבה אל הרשת ונכון לעכשיו המשחק הולך להארכה.




זלאטן איברהימוביץ' מקבל טיפול בברכו (Gettyimages)


דקה 108 – מנצ'סטר יונייטד עלתה ל-1:2: מרקוס ראשפורד שלח בעיטה שטוחה מתוך הרחבה לפינה.



בשיקטאש – ליון 1:2 (6:7 לצרפתים בפנדלים, 3:3 בסיכום שני המשחקים)

 

אחרי המהומות במשחק הראשון, הערב באיסטנבול קיבלנו דרמה טהורה. טאליקסה כבש צמד (27 ו-58), אך שער בתווך של אלכסנדר לקזאט שלח את המשחק להארכה ואחר כך לדו קרב פנדלים.


הקבוצות דייקו כל אחת בשש הבעיטות הראשונות שלה. זוראן טוסיץ' החמיץ לטורקים, אך גם כריסטוף ג'אלה החטיא ופספס הזדמנות לנצח. המארחת שוב פישלה כשמטאיי מיטרוביץ' נעצר אצל אנתוני לופס, והקפטן של הצרפתים מקסים גונאלון לא נכשל וסידר לליון את הכרטיס לשלב הבא.




שחקני ליון חוגגים את ההעפלה לשלב הבא (Gettyimages)


דקה 27 – בשיקטאש עלתה ל-0:1: טאליקסה כבש עם כדור שטוח מתוך הרחבה.


דקה 34 – ליון איזנה ל-1:1: אלכסנדר לקזאט החזיר את הצרפתים לעמדת עלייה כשהקפיץ מעל פאברי מתוך הרחבה.


דקה 58 – בשיקטאש עלתה ל-1:2: טאליסקה השלים צמד עם נגיחה מתוך הרחבה. נכון לעכשיו הולכים להארכה. 


שאלקה – אייאקס 2:3 (3:4 להולנדים בסיכום שני המשחקים)


ההולנדים אמנם הפסידו, אבל שער החוץ שהושג בעזרת המון אופי הביא להם את הכרטיס לשלב הבא. אחרי מחצית מאופסת הגרמנים התפוצצו תוך ארבע דקות בחצי השני עם שערים של של ליאון גרוטסקה (53) וגוידו בוגסטאלר (56) בדרך להארכה. בדקה ה-80 האורחת נותרה בעשרה שחקנים אחרי הרחקתו של ג'ואל ולטמן בצהוב שני.


בדקה ה-101 היה זה דניאל קלגיורי עם השער שקבע 0:3.  אבל פיטר בוס הוכיח שהוא לא לוזר כמו שדאגו לצייר אותו בקדנציה הקצרה במכבי תל אביב עם הפסדים משחקי ההכרעה, כשניק וירגבר כבש בדקה ה-111 אחרי שכבש מתוך ערבוביה ברחבה. אמין יונס ניצל את זה שהגרמנים תקפו כדי לכבוש מקרוב ולקבוע 3:2 (120) ולתת את האות לחגיגות הגדולות.





אמין יונס חוגג (Gettyimages)


דקה 53 – שאלקה עלתה ל-0:1: ליאון גורטסקה כבש מתוך הרחבה והחזיר את הגרמנים לחיים.


דקה 56 – שאלקה עלתה ל-0:2: גוידו בוגסטאלר כבש מאיזור הפנדל אחרי שהשתלט על כדור רוחב נהדר. כרגע הולכים להארכה בגלזינקירשן.


דקה 80 – אייאקס נותרה בעשרה שחקנים: ג'ואל ולטמן הורחק בצהוב שני. 


דקה 111 – אייאקס צימקה ל-3:1: דווקא בעשרה שחקנים, ניק וירגבר כבש מתוך הרחבה אחרי ערבוביה וכרגע ההולנדים עולים.


דקה 120 – אייאקס צימקה ל-3:2: אמין יונס מצא את עצמו ברחבה בזכות ההגנה הדלילה של הגרמנים, הטעה שחקן אחד וגלגל פנימה.


גנק – סלטה ויגו 1:1 (3:4 לספרדים בסיכום)


סלטה ויגו עשתה את העבודה בבלגיה עם 1:1 אחרי ה-2:3 המרתק בספרד במשחק הראשון. הספרדים עדיין יכולים לחלום על כרטיס לליגת האלופות דרך זכייה במפעל. פיונסה סיסטו כבש ראשון אחרי סלאלום נהדר וטיל לחיבורים מ-18 מטר (63). לאנדו טרוסארד רק איזן (67) והבלגים לא הצליחו להשיג את השער הנוסף המיוחל. החדשות הרעות מבחינת הגליסיאנים היו פציעתו של הקשר ג'ון גיטדי שהכריחה את החלפתו לקראת סוף החצי הראשון.



דקה 63 – סלטה ויגו עלתה ל-0:1: פיונה סיסטו השלים סלאלום נפלא עד קצת רחבת ה-16 ומשם שלח טיל לחיבורים.


דקה 66 – גנק איזנה ל-1:1: הבלגים חזרו, לפחות למשחק, אחרי שלאנדרו טרוסארד נכנס לרחבה ושלח כדור שטוח פנימה. 






פיונה סיסטו חוגג (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי