צפו: יונייטד ואייאקס עלו בשיניים לגמר הליגה האירופית

מרואן פלאיני
מרואן פלאיני | Gettimages

האנגלים סיימו ב-1:1 עם סלטה ויגו וניצלו משער שהיה מדיח אותם בתוספת הזמן. ליון ניצחה 1:3 מול 10 הולנדים וכמעט מחקה 4:1 מהמשחק הראשון

(גודל טקסט)
שני משחקי הגומלין בחצי גמר הליגה האירופית נערכו הערב (חמישי) והניבו דרמות גדולות. מנצ'סטר יונייטד אירחה את סלטה ויגו עם יתרון 0:1 מהמשחק הראשון בספרד ונפרדה ממנה ב-1:1. יונייטד הוליכה 0:1, סלטה השוותה ובשניות הסיום היו האורחים קרובים לשער יתרון שהיה מעלה אותם לגמר אך החטיאו. שתי הקבוצות סיימו את המשחק בעשרה שחקנים בעקבות שני כרטיסים אדומים שנשלפו לקראת הסיום הסוער.


ליון אירחה את אייאקס כשהיא בפיגור 4:1 מהמשחק הראשון  באמסטרדם, ניצחה 1:3 והייתה קרובה מאוד לשער נוסף שהיה מוליך להארכה, מול עשרה שחקנים הולנדים ששמרו לבסוף על יתרונם מהמשחק הראשון.


מנצ'סטר יונייטד – סלטה ויגו 1:1 (0:1 במשחק הראשון) 
הספרדים ידעו שהם חייבים שער מוקדם ופתחו בלחץ על שערו של דויד דה חאה, אבל מנגד מצא מרכוס ראשפורד בכדור עומק נהדר את מרוואן פלאיני שחתך לתוך הרחבה ומחמישה מטרים נגח אלכסונית לרשת וקבע 0:1 לזכות החבורה של מוריניו. רונקגליה האורח השווה בדקה ה-85. רונקגליה עצמו ובאייה האורח הורחקו לפני השריקה האחרונה לסיום סוער של המשחק. 





פלאיני. האיש של מוריניו במשחק (gerryimages)


ליון – אייאקס 1:3 (4:1)
קבוצתו של פטר בוס פירקה את ליון 1:4 במשחק הראשון בהולנד שאף יכול היה להיגמר בתוצאה גבוהה יותר. אייאקס  הציגה משחק גדול, ללא ספק אחת מתצוגות השיא בשנים האחרונות.


והערב, דולברג העלה את ההולנדים ליתרון בדקה ה-27 אחרי מבצע אישי מבריק שהסתיים בבעיטה לשער המארחת. לקאזט עם צמד בתוך דקה, 45 בפנדל ו-45+1, הפך את התוצאה. גזאל העלה ל-1:3 בדקה ה-81 ונתן הרבה תקוות לליון שסחבה פיגור של 4:1 מהמשחק הראשון. ההולנדים שנותרו בעשרה שחקנים עם הרחקתו של ניק פרחאבר, שמרו על יתרונם בסיכום שני המשחקים.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי