קרויף: מקדישים לנושא הרכש יותר זמן אחרי השנים האחרונות

שרן ייני עם ג'ורדי קרויף
שרן ייני עם ג'ורדי קרויף | אודי ציטיאט

מכבי ת"א מתכוננת לקראת המשחק במוקדמות הליגה האירופית מול פאניוניוס (חמישי, 20:00, ספורט1), המאמן: "השוק השתגע, אם ניימאר יעזוב בארסה תמצא לו מחליף"'. באטוקיו ושוינפלד צפויים לפתוח בהרכב

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תמשיך מחר (חמישי ב-19:45, שידור ישיר בספורט1) במסעה אל עבר שלב הבתים של הליגה האירופית, כשתארח באצטדיון נתניה את פאניוניוס היוונית במשחק הראשון מבין שניים. ג'ורדי קרויף ויובל שפונגין התייצבו למסיבת העיתונאים. המאמן דיבר על שיתוף פעולה עתידי בין וידאר קיארטנסון לארון שוינפלד, האיראנים שלא הגיעו לארץ, נושא הרכש ואפילו על עתידו של ניימאר.

קרויף פתח: "הליגה היוונית ראויה, כמו גם הנבחרת שלהם. זו תהיה טעות לחשוב שאנחנו עדיפים".


על כך ששני השחקנים האיראנים של פאניוניוס, מסעוד שוג'אי ואחסן חג'סאפי, לא הגיעו לישראל: "אני גם זר ואני לא בעמדה שלהם. קשה לי להביע דעה על הסיטואציה הזו. פאניוניוס סובלת מהבעיה, זו לא בעיה שלנו ואנחנו לא סובלים ממנה. זו בעיה פוליטית ואני קצת לא בעניינים הפוליטיים. גם לבאזל הייתה בעיה כזו בעבר, אבל מוחמד סלאח הגיע והיה הכי טוב בשני המשחקים".

על ניימאר וברצלונה: "מדובר בסכום ענק, בפרסומת ענקית ובמוצר ענק. אני לא חכם מספיק בשביל החלטות כלכליות כאלה. אבל השוק האירופי איבד שליטה ועובדה שמגנים נקנים בסכומים מטורפים. אם הוא באמת יעזוב אני די בטוח שברצלונה תמצא מחליף, אין לה בעיה של כסף".

על באטוקיו: "מוקדם מדי לדעת לגביו. אני חושב שיש לו סיכוי טוב לפתוח".

היכולת: "אני חושב שהקבוצה משתפרת. יש לנו כמה שחקנים חסרים. למשל דור מיכה לא שיחק עדיין דקה".

באטוקיו. סיכוי טוב שיפתח (מכבי ת
באטוקיו. סיכוי טוב שיפתח (מכבי ת"א, האתר הרשמי)

רוטציה: "שיתוף הפעולה בין קיארטנסון לשוינפלד יקרה יותר העונה בוודאות. כל משחק שונה ואמרתי לשחקנים שאני מאמין ברוטציה ובקבוצתיות. אם יש סגל גדול הרעיון הוא להשתמש בו. יש כאלה שישחקו יותר ויש כאלה שפחות, אבל כמובן שאשתמש בכולם".

רכש: "אנחנו מקדישים לנושא יותר זמן אחרי השנים האחרונות, אבל אין לי תלונות על ההחתמות ועל מה שיש לנו על השולחן. אני יודע מה אנחנו מנסים להשיג, כמובן שאנחנו מקווים שזה יקרה מהר, אבל בסוף נשיג את מי שנצטרך. מועדונים לא אוהבים להפסיד שחקנים טובים וזה לוקח זמן למצוא את מה שאתה מחפש. השוק קצת איטי כי זה מוקדם. ההצעות שלנו מצוינות".

הסגל: "המטרה היא שיהיו שישה זרים בסגל. תמיד יש סיטואציות ושינויים ונחכה לראות איך זה יסתיים".

על שפונגין: "אנחנו מעריכים אותו, היה לו חוסר מזל עם פציעות וזה הפריע לו. אני די בטוח שיובל יחזור לשחק בקביעות".

יובל שפונגין. מחכה להזדמנות שלו (דני מרון)
יובל שפונגין. מחכה להזדמנות שלו (דני מרון)

יובל שפונגין אמר: "כל שחקן צריך להיות מוכן לרגע שיצטרכו אותו. לפעמים יש תקופות ארוכות שאתה לא משחק ואתה צריך להיות מוכן".

פציעות: "אני אופטימי ולוקח הכל בפרופורציה. כשבאתי למכבי ידעתי שתהיה תחרות וזה מבורך. זה טוב שיש סגל רחב וזה עושה טוב לכולם. אני אופטימי, עובד קשה ואעשה הכי טוב שאני יכול".

נבחרת ישראל: "אני לא חושב על זה. אנחנו כשחקנים נשפטים לפי המשחק האחרון ולא מעניין מה היה. כרגע זה לא רלוונטי ואני מתרכז במכבי. מתרכז רק בקבוצה אבל אם יבוא משהו מהנבחרת זה יהיה מצוין".

ניימאר. ג'ורדי בטוח שבארסה תמצא לו מחליף (AFP)
ניימאר. ג'ורדי בטוח שבארסה תמצא לו מחליף (AFP)

הסיבה שנשאר: "קודם כל הייתה למכבי אופציה עליי והיה לי חוזה. טבעי ששחקן שלא משחק יבדוק אפשרויות. לפחות מבחינתי זה הבית שלי ואני מגיל שש פה ככה שלא רציתי לעזוב".

היריבה: "אין ספק שהם יותר חזקים מהיריבות הקודמות. לא סוד שאנחנו צריכים להשתפר ואנחנו עובדים על זה. לא יהיה לנו קל נגדה. היא אף פעם לא מרימה ידיים ויש לה אופי טוב".

על ג'ורדי קרויף: "המאמן אמר מהאספה הראשונה שכולם יקבלו הזדמנות וכולם צריכים לנסות להוכיח את עצמם". 

דור מיכה. החיסרון שלו משפיע (דני מרון)
דור מיכה. החיסרון שלו משפיע (דני מרון)

מכבי תל אביב, הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, כריסטיאן באטוקיו, אייל גולסה, עומר אצילי, וידאר קיארטנסון, ארון שוינפלד (ברק יצחקי).

פאניוניוס, הרכב משוער: מאטיץ קוטניק, ולנטינוס ולצ'וס, יאיא בננה, אבנגלוס איקונומו, גיורגוס סרמנטס, קיריאקוס סבידיס, פנאיוטיס קורבוס, קווין טפוקו, לזרוס למפרו, גיורגוס מאסורס, סאמד ישיל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי