צפו בתקציר: הפועל באר שבע פתחה את הליגה האירופית עם 1:2 על לוגאנו

שחקני הפועל ב"ש
שחקני הפועל ב"ש | AFP

ככה מתחילים קמפיין. אלופת ישראל הייתה עדיפה על השווייצרים ונהנתה מכיבושים של איינבינדר (2) וצדק (פנדל, 60). שער עצמי של הבלם (66) רק גרם לדפיקות לב. פקהארט החטיא מהנקודה הלבנה

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע, שקצת גמגמה בשבועות האחרונים, עושה רושם עולה על הגל הנכון אחרי שגברה הערב (חמישי) 1:2 על לוגאנו באצטדיון טוטו – טרנר במחזור הראשון של שלב הבתים בליגה האירופית. אחרי ה-0:1 הדרמטי על הפועל אשקלון בשבת, שלא כלל יכולת מזהירה, הפעם אלופת ישראל גם נראתה טוב וגם השיגה שלוש נקודות חשובות שיסייעו לה מאוד לשחזר את ההישג מאשתקד – העפלה לשלב 32 הגדולות של המפעל. 

ברק בכר, במשחקו ה-30 כמאמן במסגרת האירופית, ראה את שחקניו פותחים בסערה. מאור מליקסון, שלא שיחק מול הפועל אשקלון, פרץ נפלא באגף הימני, השאיר לדן איינבינדר, ומתוך הרחבה קשר הרכש מבית"ר ירושלים לא נכשל. בדקה ה-11 באר שבע קיבלה הזדמנות טובה להכפיל את היתרון, או בעצם לא כשמדובר באלופת ישראל.




אחרי נגיעת יד ברחבה תומאש פקהארט ניגש לנקודה הלבנה, אולם כמו ג'ון אוגו וטוני וואקמה העונה, גם הוא נכשל במשימה. הצ'כי בעט כדור לא מדויק מספיק ואפשר לשוער דויד דה קוסטה לצאת גדול. באר שבע לא הורידה את הראש והגיעה לעוד הזדמנויות, אך חוסר ריכוז מנע את הגדלת התוצאה. את החצי השני החבורה של פיירלואיג'י תמי, שנמצאת במקום השישי בליגה השווייצרית אחרי שבעה מחזורים, פתחה יותר טוב, אך באר שבע התעשתה.


בדקה ה-60 קיבלה אלופת ישראל כדור עונשין נוסף מ-11 מטרים. הפעם שיר צדק, שכבש בטרנר מול מריבור (פלייאוף ליגת האלופות) פנדל בניצחון 1:2, לקח על עצמו את המשימה וכמו מול הסלובנים לא נכשל. החגיגות של צדק נהרסו בדקה ה-66 כשכבש שער עצמי אחרי שנכשל בהרחקת כדור רוחב. השוויצרים ניסו ללחוץ, אך לא הגיעו ליותר מדי הזדמנויות.


ברק בכר (אודי ציטיאט)
ברק בכר. הפעם גם היכולת של שחקניו הייתה טובה (אודי ציטיאט)


באר שבע השיגה את הניצחון ה-200 של קבוצה ישראלית באירופה, ובעוד שבועיים היא תפגוש את ויקטוריה פלזן בצ'כיה למשחק שניצחון בו יקדם את החבורה של בכר אל היעד. עד אז, יחכו בני יהודה ביום ראשון (בית) והפועל חיפה (חוץ) במסגרת הליגה.


שיר צדק (אודי ציטיאט)

שיר צדק. כבש "צמד" (אודי ציטיאט)


אוהדי הפועל ב
אוהדי הפועל באר שבע בפעולה. יש להם סיבה לשמוח (אודי ציטיאט)


וובה בראון ואיסק קואנקה (אודי ציטיאט)
וובה בראון ואיסק קואנקה. מצב רוח טוב בטרנר (אודי ציטיאט)


הרכבים
הפועל באר שבע: גיא חיימוב, דור אלו (חאתם עבד אלחמיד, 70), שיר צדק, לואי טאהא, מיחאי קורהוט, ג'ון אוגו, מהראן ראדי, דן איינבינדר (וובה בראון, 85), מאור מליקסון, טוני וואקמה, תומאש פקהארט (ניב זריהן, 67).


לוגאנו: דויד דה קוסטה, סטיב רורייה (יאו אלוגה, 46), ולדימיר גולמיץ', פולביו סולמוני, מריו פיצ'ינוצ'י, דרגאן מיכאלוביץ', דוידה מריאני (ראדומיר מילושביץ', 71) ג'ונתן סבאטיני, דומן צרנג'וי (מתייה בוטאני, 46), יונאס בונו-מרזוק, אלכסנדר גרנדט.


ג'ון אוגו וטוני וואקמה (AFP)
טוני וואקמה וג'ון אוגו מתחממים (AFP)


מיכאל אוחנה ובן ביטון (אודי ציטיאט)
מיכאל אוחנה ובן ביטון ביציע (אודי ציטיאט)


מהלך המשחק

דקה 2, 0:1 להפועל באר שבע – שער מהיר של אלופת ישראל. מאור מליקסון השאיר כדור גאוני באגף ימין לדן איינבינדר, שמתוך הרחבה שמר על קור רוח והכניע את דויד דה קוסטה.


דקה 11, הפועל באר שבע החטיאה פנדל – פעם שלישית העונה שב"ש החטיאה מהנקודה הלבנה. האדומים קיבלו כדור עונשין אחרי נגיעת יד ברחבה. תומאש פקהארט בעט למסגרת, אך דויד דה קוסטה הצליח לעצור את הכדור הלא מדויק.


תומאש פקהארט (אודי ציטיאט)
תומאש פקהארט מחטיא מהנקודה הלבנה (אודי ציטיאט)


דקה 27 – שער של פקהארט נפסל בטענת נבדל. הצ'כי נגח פנימה וכבר חשב שכיפר על החטאת הפנדל, אך השופט טוני שאפרון מיד צינן את החגיגה.


דקה 60, 0:2  – הפעם הפנדל כן נכנס. מאור מליקסון הוכשל ברחבה. שיר צדק, שכבש פנדל מול מאריבור, ניגש לבעוט גם הפעם וגם במקרה זה לא נכשל.


דן איינבינדר חוגג (אודי ציטיאט)
דן איינבינדר חוגג (אודי ציטיאט)


דקה 64, 1:2 – שיר צדק השלים "צמד". הבלם בעט לשערו הוא אחרי שלא הצליח להרחיק את כדור הרוחב והחזיר את השווייצרים למשחק.


דקה 90 – השווייצרים בניסיון נואש להשוות. גם השוער דה קוסטה עלה לכדור הקרן, אך הגנת באר שבע הרחיקה, מליקסון יצא למתפרצת כשהשער חשוף, אך איבד את הכדור שיצא לחוץ.


שחקני הפועל ב
שחקני הפועל ב"ש חוגגים (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי