באנגליה מזועזעים מהתפרעות אוהדי קלן: "היה כאוס"

אוהדי קלן
אוהדי קלן | צילום : GettyImages

האוהדים הגרמנים השתוללו ברחובות לונדון לפני ניצחון התותחנים על קבוצתם 1:3, כשהם הצדיעו במועל יד והלכו מכות. בממלכה הבריטית לא האמינו למראות: "היו צריכים לבטל את המשחק". צפו בתקציר

(גודל טקסט)
אנגליה וכל אירופה עדיין בהלם מהאירועים שהתרחשו אתמול (חמישי) באצטדיון האמירויות, כאשר 20 אלף אוהדי קלן עם חולצות של ארסנל פשטו על האצטדיון, השתוללו והתעמתו עם כוחות האבטחה,  וגרמו לדחיית משחק הניצחון של ארסנל על קלן 1:3. שני המועדונים יעמדו לדין בעקבות האירועים, כשקלן תספוג עונש נוסף על כך שאוהדיה הכניסו נפצים לאצטדיון. לפני המשחק האוהדים הגרמנים צעדו במועל יד ברחוב אוקספורד וגרמו הלם בלונדון. כמו כן, היה יכול להיגרם אסון כבד, כשהמשטרה החליטה לנעול את האצטדיון לפני המשחק, כאשר אלפים של אוהדים עדיין חיכו בחוץ.


המחזות הקשים של גרמנים במצדיעים במועל יד ברחובות לונדון גרמו להלם באנגליה, ועוררו זיכרונות כואבים מהעבר. פרשן ITV, רוברט פסטון רשם: "לראות אותם מצדיעים כמו נאצים ומשתינים ברחובות שלנו גרם למבחן של הסולידריות שלי עם אירופה. הם בושה וחרפה".



המשטרה השתמשה בגז מדמיע וכוחות משטרה גדולים גויסו לקראת המשחק. ארסנל הקצתה כ-2,900 כרטיסים לאוהדים קלן, אבל הערכות טוענות שנכנסו 10-15 אלף אוהדים גרמנים לאצטדיון. קצין התקשורת של ארסנל, מארק גונלה, התייחס לבאלגן שאירע לפני ההתמודדות: "ידענו לפני המשחק שיגיעו כמויות עצומות של אוהדים, וניסינו כמה שפחות מהם ישארו ללא כרטיסים. ההחלטה לקיים את המשחק הייתה הטובה ביותר".

These Cologne fans are a disgrace. Nazi salutes. Peeing in doorsteps. My European solidarity being tested

— Robert Peston (@Peston) September 14, 2017

אוהדים רבים של ארסנל העלו לרשתות החברתיות תמונות של אוהדים גרמנים משתינים ברחובות, ואף עלו דיווחים על קטטות. אוהדי ארסנל נותרו בהלם, כשהאוהד מיק פטרס אמר ל"סאן": "אי אפשר היה לזוז מרוב שהיו אוהדים גרמנים". אוהד אחר, וואליד מוחמד אמר: "הם הגיעו עם חולצות של ארסנל ותעודות חבר של התותחנים וזה היה כאוס מושלם. היו צריכים לבטל את המשחק. הייתה כאן סכנת חיים אמיתית". בארסנל שוקלים להחרים לכמה מאוהדי הקבוצה את תעודת החבר שלהם והמנויים, מפי שמכרו את הכרטיסים לאוהדים גרמנים.

MAIL SPORT: Fear and Fire #tomorrowspapertodaypic.twitter.com/2TLBxD3NUX

— Neil Henderson (@hendopolis) September 14, 2017

באנגליה לא אהבו לשמוע את מאמן קלן, פטר שטוגר, תורם לבאלגן כשאמר לפני המשחק: "לכו ההנו בפאבים של לונדון". פרשן ה"סאן", דייב קיד, בחר להאשים דווקא את משטרת לונדון והאחראים על האבטחה בארסנל: "כשארסנל לא שיחקה לראשונה בליגת האלופות לאחר 19 שנים, הם חשבו שאף אחד לא מתעניין בליגה האירופית, והם לא הכינו את עצמם לפלישה כה גדולה. אפשר להבין את אוהדי קלן, שחלקם הגדול לא היו חוליגנים ובאו להנות ממשחק באירופה לראשונה מזה 25 שנים. חוסר ההערכות יצר כאוס מטורף. הבעיה הייתה שהאוהדים באים שיכורים למגרש".

Fc Koln down soho today #effzehpic.twitter.com/69Dy5airok

— FootballAwaydays (@Awaydays23) September 14, 2017

מי שהוסיף שמן למדורה היה שחקן ארסנל, סיאד קולשינץ ששיחק בעברו בשאלקה, נראה אחרי שער השוויון חושף חולצה של האולטראס של שאלקה, בהתגרות מכוונות נגד אוהדי קלן. בפן המקצועי, אמר ארסן ונגר אחרי הניצחון על השער הענק שהבקיע אלכסי סאנצ'ס: "הוא עדיין מנסה לחזור ליכולת של שנה שעברה".

Chaos at Arsenal pic.twitter.com/iDOIh82vtv

— Robert Peston (@Peston) September 14, 2017

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי