פקהארט מאוכזב ממעמדו, בכר ניסה להרגיע: "עוד נשתמש בו"

תומאש פקהארט
תומאש פקהארט | אודי ציטיאט

חלוץ הפועל באר שבע לא שותף משחק שני ברציפות ובסיום התבודד, מאמנו התייחס לכך: "הוא חשוב לנו". מאמן סטיאווה בוקרשט החמיא אחרי ה-1:1: "מגיע להם לעלות"

(גודל טקסט)

 ברק בכר יכול לסמן עוד וי גדול ביומן. הוא המאמן הראשון בקמפיין האירופי שהסתכל לניקולאי דיקה, מאמנה של סטיאווה בוקרשט, בלבן של העיניים וקלקל את מאזנו המושלם בליגה האירופית. הערך הנוסף – סתימת פיו (באופן זמני) של ג'י.ג'י. בקאלי, בעל הבית של סגנית אלופת רומניה, שהתייחס בזלזול ליריבה מישראל והשמיע עמדות חשוכות בנוגע לאלונה ברקת ותרומתה לכדורגל.

דיקה עצמו ידע להעריך את יריבו על הקווים, ולאחר שלחץ את ידו בסיום המשחק התחבק איתו בכניסה לאולם מסיבות העיתונאים. "מגיע להפועל באר שבע להיות הקבוצה השנייה שתעלה יחד איתנו לשלב הנוק-אאוט", החמיא המאמן הרומני.

בקרב המוחות בין שני המאמנים לא הושגה הכרעה. איסק קואנקה היה אמור להיות השפן הנשלף מהשרוול הבאר שבעי, ובכמה מהלכים מוצלחים כמעט מילא את ייעודו. מן העבר השני, ההימור על דניס אליבק, הקפטן המודח של סטיוואה, נחל כישלון חרוץ. כניסתו המאוחרת של הארלם גנוהרה שיחקה לטובת ההגנה הבאר שבעית. "הוא גרם לנו נזקים במשחק הראשון, וגם כשמתכוננים אליו קשה מאוד לשמור עליו", אמר אחד השחקנים.

בהיעדרו של ג'ון אוגו, תפס פיקוד מהארן ראדי שגם ענד את סרט הקפטן. כשברדה עלה מהספסל לקראת סיום המשחק, ראדי "רדף" אחריו כדי להעביר פיקוד. רק בדקה ה-86 הצליח מהארן להדביק את הקפטן הוותיק וכרך את הסרט סביב זרועו.


ראדי. תפס פיקוד בהיעדרו של אוגו וגם שימש כקפטן (אודי ציטיאט)

לצד החיוכים ושביעות הרצון הכללית, היו גם כאלה שהתקשו להסתיר את אכזבתם. המאוכזב התורן היה תומאש פקהארט, שאיבד את מקומו בהרכב ולא שותף בשני המשחקים האחרונים, בליגה ובאירופה. לפני היציאה מן האצטדיון, כאשר השחקנים המתינו לאישור המאבטחים לעלות לאוטובוס שהסיע אותם למלון, התיישב הצ'כי בפינת המסדרון, מרוחק מחבריו לקבוצה. את סימני השאלה המתייחסים לחלוץ הרכש הצ'כי, בכר ניסה למחוק בלי טיפקס. "פקהארט שחקן שעובד מצוין ועוד נשתמש בו. הוא חשוב מאוד לקבוצה", אמר המאמן.


פקהארט מתיישב הרחק מחבריו (חיים זלקאי, בוקרשט)

המשך מגמת השיפור של הקבוצה והתוצאה המחמיאה סייעו ל-4,000 האוהדים האדומים לשרוד את הקור המקפיא ששרר אמש בבוקרשט. בתחילת המשחק התחממו האוהדים בשיטת עשה זאת בכוחות עצמך כאשר הדליקו אבוקות ביציע. האמל"ח הוחדר למגרש מתחת לאפם של מאות השוטרים והמאבטחים המקומיים שנרדמו בשמירה.


קואנקה. אמור היה להיות השפן ששלף בכר (אודי ציטיאט)


אוהדי הפועל באר שבע מתחממים ביציע בבוקרשט (מאיר אבן חיים)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי