חאתם ונשלם: צפו בבאר שבע מודחת מאירופה מול לוגאנו

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים | AFP

טעות קשה של אלחמיד אפשרה לקרליניוס (50) שער יקר ובעקבות ה-0:2 של ויקטוריה פלזן מול סטיאווה בוקרשט, בכר סיים את הקמפיין האירופי. אוגו אכזב והוחלף במחצית, מליקסון חזר ולא הצליח להושיע. גם לוגאנו הודחה

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע הודחה הערב (חמישי) מהליגה האירופית. האלופה נכנעה 1:0 מול לוגאנו, במחזור החמישי של שלב הבתים. בעקבות ה-0:2 של ויקטוריה פלזן מול סטיאווה בוקרשט במשחק השני בבית ז', הקבוצה של ברק בכר סיימה את דרכה באירופה כבר בשלב מוקדם ומי זוכר את הקמפיין המופלא אשתקד? באר שבע קיוותה לנצח את השווייצרים, מולם רשמו את הניצחון היחיד שלהם בקמפיין, אך הפעם לוגאנו הצליחה לנצל טעות קשה של חאתם אלחמיד בדקה ה-50, שאפשרה לקרליניוס להכניע את דודו גורש ולגרום לבכר להתרכז במפעלים המקומיים.


ההחלטה להעניק את המקום בהרכב לאיסק קואנקה לא הצליחה להטביע חותם והוא שוב אכזב. הספרדי לא בלט כאשר גם ג'ון אוגו, שהוחלף במחצית, וטוני וואקמה לא הצליחו להפיח חיים במשחק ההתקפה הפושר של האורחת. הכניסה של מיכאל אוחנה, תומאש פקהארט ומאור מליקסון, ששב אחרי פציעה וערך הופעה 50 במפעלים האירופיים, גם לא הועילה. השער של קרליניוס גרם למארחת לסגת למערך הגנתי יותר, אך גם זה לא הוביל לשינוי על לוח התוצאות. 



האלופה אומנם החזיקה בכדור, אך מיעטה לאיים על שערו של ג'ואל קיאסומבה. ויטור ופקהארט היו אחראים על שתי החמצות גדולות, בדרך להדחה מאכזבת שקבעה כי בשלב 32 האחרונות לא תהיה אף קבוצה ישראלית. הפועל באר שבע תנסה להתאושש מההדחה הכואבת ביום שני אצל בית"ר ירושלים באצטדיון טדי כאשר המפגש הביתי מול פלזן יהיה חסר חשיבות. ומה בנוגע לפלזן? הצ'כים עשו את העבודה בענק עם ניצחון יקר מול מוליכת הבית. מילאן פטרז'לה (49) ויאן קופיץ (75) הבטיחו כי פלזן תשמור על המקום השני וגם היא תהיה בשלב הבא.
  



מאוכזבים. שחקני ב"ש (אודי צטיאט) 


הרכבים:
 
לוגאנו: ג'ואל קיאסומבה, סטיב רולייה, פולביו סולמוני, ולדימיר גולמיץ', דרגאן מיכאילוביץ', ג'ונתן סבאטיני, מריו פיצ'ינוקי (אנטוניני קולינה, 92), באלינט וצ'יי, קרליניוס ג'וניור (אלכסנדר גרנדט, 55), דווידה מריאני, מאטיה בוטאני (כריסטיאן לדסמה, 76). 


הפועל באר שבע: דוד גורש, בן ביטון, מיגל ויטור, חאתם אלחמיד, מיחאי קורהוט, מהראן ראדי, ג'ון אוגו (תומאש פקהארט, 46), דן איינבינדר (מיכאל אוחנה, 58), טוני וואקמה, איסק קונאקה (מאור מליקסון, 72), בן שהר. 



ישמור על הסיכוי? בכר (אודי צטיאט) 


מהלך המשחק:
דקה 1 – המשחק יצא לדרך! 


דקה 5 – וואקמה ניסה ראשון לאיים על השער של המארחת, אך נבלם. הניגרי ניסה להרים כדור לעבר הרחבה, אך לא מצא חבר פנוי. 


דקה 7 – האורחת כמעט וניצלה מתנה של השווייצרים. רולייה החזיר כדור רע לעבר קיאסומבה. שהר, שניסה לחטוף את הכדור, נעצר אל השוער של לוגאנו. 



הפעם עם הסרט. ראדי (AFPׂ) 


דקה 16 – איזה מזל לאורחת. הרמה של מיכאילוביץ' חתכה את ההגנה של באר שבע ונעצרה אצל ויטור, שניסה להרחיק וכמעט הכניע את גורש. האחרון נותר עירוני והרחיק לקרן. 


דקה 35 – הזדמנות טובה למארחת. רולייה הרים כדור נהדר, שתפס את צמד בלמי באר שבע לא מוכנים. בוטאני נותר חופשי, ירה בנגיעה ומצא את גורש מוכן. 


דקה 38 – מריאני סובב כדור חופשי טוב, שרק במעט פספס את המסגרת של גורש. 


דקה 46 – חילוף ראשון בבאר שבע. אוגו פינה מקום לפקהארט. 


הוחלף במחצית. אוגו (אודי צטיאט) 


דקה 50 – לוגאנו עלתה ל-0:1: המארחת עלתה ליתרון אחרי דקות טובות בלוצרן. אלחמיד פספס בגדול ואפשר לקרליניוס לגלגל בין הרגליים של גורש. במצב העניינים הנוכחי, באר שבע מודחת. 


דקה 54 – איזו החמצה לפקהארט. ביטון יצא קדימה והרים כדור נהדר לעבר הצ'כי, שנגח בצורה טובה משלושה מטרים ופגש את קיאסומבה מוכן. החמצה גדולה לחלוץ. 



מודים לאלחמיד. שחקני לוגאנו (AFPׂ) 


דקה 68 – האורחת איבדה את הראש. שהר דהר קדימה, חתך אל המרכז אבל בצורה רשלנית בעט כדור שהגיע לדגל הקרן במקום אל המסגרת. שתי דקות לאחר מכן, וגם ויטור פספס. הבלם קיבל את הכדור בתוך הרחבה, אך משלושה מטרים נעצר אצל ההגנה של המארחת.  


דקה 72 – בכר ערך את החילוף השלישי שלו כששלח את מליקסון לכר הדשא על חשבונו של קואנקה הפושר. 



שהר (אודי צטיאט) 


דקה 85 – הקצב דעך בצורה משמעותית כשהאורחת זקוקה לשני שערים כדי לשמור על סיכוי סביר. לוגאנו ירדה למגננה. 


דקה 94 – באר שבע הודחה בעקבות הניצחון של פלזן, גם לוגאנו סיימה את דרכה במפעל. 



ניצחו והודחו. שחקני לוגאנו (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי